• hejentjej

kan 40 kvm för 2 persone räcka?

att bo i om man inte har barn, vi planerar husbygge och behöver en lgh ca 1 år, det är 40 kvm, det är havsutsikt och trädgård, det är ett stort rum och sovalkov, det är badrum och det är kök : )

• Svar på tråden kan 40 kvm för 2 persone räcka?
  • Grus grus

Vi bodde i en tvåa på 40 kvm, och det var HEMSKT! Både han och jag kräver vårt utrymme, och vi givk varandra på nerverna totalt. Stod ut i åtta månader, sedan köpte vi vårt lilla hus på 104 kvm. Det var som en dröm! Nu får båda våra egon plats!

Kärlek och snuva kan inte döljas!
  • lostwhitoutu

40kvm?
    :S Nja jag o min sambo tyckte en 2a på 56kvm var för litet bara för oss 2.. ja skulle itne sätta mej i en 40kvm

• Miss Lau

Klart det går bra!

Jag har varit sambo både på 18 kvm och 24 kvm och det gick galant!

• hejentjej

vi kan gå från varann också, han har ett helt eget företag 100 m bredvid, och jobbar mkt, precis som ja, så vi komemr ju aldrig gå varann på nerverna så sätt, utrymme har vi gott om då ändå : )

• hejentjej

egentligen är de mer än 40 kvm, för det är snedtak. så de känns ju större, å trädgård också : )

• Sanber

vi bodde så innan Casper kom!
    Gick kanonbra det!

Mamma Till Underbara Casper alias Cappe Cappelito!
  • lilla mej

vi bodde i en helårsinredd gäststuga i 2 år på 20kvm så jo det ska ni lätt klara....det gäller ju bara en kort tid

• hejentjej

: ) vet man att det är i väntan på ett jätte stort hus sen så går de nog lättare känns de som, sen är det ju vid havet och ger en frihet : ) vi kommer mest sova och äta där liksom, annars jobbar vi båda mkt

• Linda1976

Ja, eftersom det är tidsbegränsat. Annars skulle jag aldrig stå ut. Minsta jag bott på var 45 kvm, och då var jag ändå ensam - och det var precis att det funkade.

A true lady never travels behind less than twelve cylinders.
  • lilla mej

och såååå litet är det ju faktiskt inte, min förra lägenhet var på 38kvm och där kunde vi lätta ha bott 2 pers.

Svar på tråden kan 40 kvm för 2 persone räcka?