• april

Rimstuga!

Tänkte försöka starta en rimstuga försöker att rima men det hakar upp sig ibland har bland annat köpt en klocka till min sambo det ända jag kommer på i rim till den är: Tid är viktigt och den är riktig.......

Igår hittade jag en riktig fest kjol till min syster på Sands utförsäljning för 500:- den hade kostat 3500:-. Min syster är lite av en märkes bög och är inte så förtjust i Kapphal så jag tänkte slå in packet i en kartong ifrån kapphal och rima typ: Detta är inte vad du tror men det är från en mor..... sen måste jag hitta på resten också!

Kan vi inte försöka hjälpa varandra att rimma jag har också köpt till min mamma en nyckelring, till min pappa och bror har jag köpt ett etui med pegar och grejor för golf.

• Svar på tråden Rimstuga!
  • Snurrig

Någon som har ett litet rim på lager på en dvd skiva? Har för över gamla filmer från 70 och 80 talet till en dvd skiva som föräldrarna ska få.

• april

Snurrig Dvd skiva: I detta lilla platta paket får det plats många, en del kanske är långa. nu kan ni återuppliva gammla minnen det väcker många sinnen...

• Dida

Oj, ni är verkligen grymma på det här!! Någon som vill hjälpa mej? Först en supergirl dress till en liten tjej på tre år, och så bio biljetter till lillbrorsan och hans tjej.

• Maggi

Dida:
    Biobiljetterna
    Nu ni kan i salongens mörker mysa
    eller kan hända ni hellre vill rysa.
    Fly bort för en timme eller två
    nu ni båda två kan gå.

Supergirldräkten
    Nu blir du en riktigt tuff tjej
    när du sätter på dig denna grej.

Så där, kanske återkommer med mera. Älskar att rimma!

• calcioaddict

Har köpt två dataspel till min son. Ett med en figur som heter Sonic, och en med Wallace och Gromit. Vi brukar inte rimma, men nu har sonen sagt att han ska knåpa ihop till sina paket, så då vill man ju hänga med! Han är åtta år förresten.

• calcioaddict

Ingen? Ska försöka komma ned några egna bidrag när sonen somnat!

• Ung kvinna

Jag har tips på när man ska skriva julklappsrim:

Skriv först upp ordet på ett papper. Som ett exempel kan vi ta "tröja"
    Sedan skriver du upp allt som rimmar på det, som
    tröja, böja, nöja, blöja, röja, töja, slöja,höja osv..

Gör sedan samma sak med flera ord du vill ha med
    tex:

röd, glöd, stöd, göd, nöd, bröd
    jul,kul,strul, ful
    socka,docka,mocka,klocka,krocka, bocka
    ring, string, ingenting,bling bling
    musik,kolik, butik, batik,etik,kubik

sen är det bara att börja göra meningar !

det underlättar att ha orden uppskrivna.

Svar på tråden Rimstuga!