• Anonym (Förvirrad)

Han slog mig!!

Han slog mig! Min man slog mig rakt över örat och halsen men sidan av sin hand. Vi har varit tillsammans i över 5 år och så slår han mig. Vi bråkade och så sa jag att jag hatade honom och han sa massa grymma saker. Vad jag än har sagt så har han inte tagit åt sig så jag blev såå frurstrerad så jag sa en så hemsk sak. Jag sa att det var rätt åt honom att en anhörig till honom dött (för 2 år sedan)

Förtjänade jag det med tanke på vad jag sa?

Han hade våran lilla bebis i famnen och vårat andra barn som är några år såg på!

Jag är helt chockad! Jag vet inte vad jag ska tänka eller göra.

Vet inte ens varför jag skriver, eller jo det är för att få höra att det inte var mitt fel men ändå känns det så. Jag sa en sådan grym sak.

Känns som att han misshandlat mig psykiskt under en sådan lång tid men han ser det inte så. Han säger hela tiden att jag får skylla mig själv att det är mitt fel att han är så elak verbalt mot mig för jag är både det ena och det andra.

Usch för mig!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-06 09:05:42:
    Eftersom folk har problem med att läsa ALLA min inlägg som jag skrivit i början så får jag mer pest än kolera. Jag tycker INTE synd om mig själv och jag VET vad jag gjorde. Jag är en HEMSK människa som sa som jag gjorde, sa INTE skrek som många påstår att jag gjorde.

Jag startade INTE denna tråden för att få medömkan, det ha rjag skrivit ett flertal gånger.

Att han har nedvärderat mig en längre tid (INTE FRAMFÖR BARNEN) ger inte mig rätten att säga som jag gjorde men att bara stå och se på när han kastar skit gjorde så att JAG spårade ur och sa något så elakt!!

Vi grälar INTE framför barnen! Detta var undantagsfall. Vi BRÅKAR inte ofta utna jag biter ihop så fort han antyder något nedlåtande. VI tar hand om våra barn och upppfostrar dom väl!

Han slog mig såpass hårt så min trumhinna spräcktes men NÄ DET ÄR INGET BUUHUU från min sida. Jag blev bara så jäkla förvirrad. Att han slog till mig när jag hade vänt ryggen mot honom och stod och pratade med våran son som precis kommit in i rummet.

Han anmälde sig till polisen för han fick sådan ångest för det han gjorde men jag gjorde ingen anmälan. Han har varit och pratat med folk inom psykvården för han vill lösa detta!

TAck för ALLA svar!

• Svar på tråden Han slog mig!!
  • Anonym

Läste en del av tråden - bry dig inte om mitt inlägg (nr 39)!

• sakoline

Han har ingen rätt o slå dig men du har ingen rätt att säga såna där saker till honom inför era barn! Rätt åt dig, tycker jag. Ni grälade och då kan slag ingå, ni var väl båda rätt arga, och du som bara försökte få honom att bli ännu mer argare - vad hade du väntat dig? Vad ville du ha? Gråt??! Visst, gå du till sjukhuset och fota, läkare lär väl ändå kolla örat, men kalla dig offer - för offer är man om man inte har något val - och du framkallade slaget/hans primitiva instinkt att ta till våld genom att MEDVETET kalla honom saker som du visste skulle kännas. Och det du sa också, om hans anhöriga som dött... Usch...

• Jen72

Sakoline

Hur kan man säga till någon att det är rätt åt dig att du blev slagen???

Ny dag, nya möjligheter!!
  • sakoline

Jen72: Jag tror att man kan förtjäna slag ja. Läste strödda sidor i denna tråd samt det första inlägget. OK, det kanske var lite hårt att säga "rätt åt dig" som världens unge - men varför är det så synd om en kvinna som blir slagen bara för att hon är kvinna! Jag tycker hon var fruktansvärt taskig mot honom - och det är fel att slå kvinnor för att uppnå makt - men om han blev förbannad och bara kunde visa det genom ett markerande slag - ja då kanske hon inte ska vara så fruktansvärd förvånad...

• Aurora83

Hej, har inte läst igenom alla inläggen men några hit o dit.
    Hade min kille sagt något sådant till mig hade jag smällt till honom, och riktigt hårt. Det var verkligen lågt...

Men jag anser ändå att du ska lämna honom, sådant han säger till dej kommer trycka dej mer o mer ner i skiten och ofta börjar misshandel verbalt. Om han nu säger sådana saker till dej så kommer dina barn förr eller senare säga sådant dem oxå.
    En man som beter sej som din är inte en man.

Men jag kan inte säga att han gjorde fel som gav dej en örfil faktiskt, jag hade gjort d själv o kan då inte va en hycklare o säga att mannen inte får göra d.

• Jen72

Sakoline

Vi människor förtjänar nog en hel del, både positivt och negativt! Men slag eller misshandel hör inte dit tycker jag. Känner man att man tappar greppet verbalt om en situation så ska man inte behöva ta till knytnävarna eller hur. Bättre att bli förbannad, säga ifrån och gå därifrån... finns liksom inget försvar till slag hur provocerad man än blir, det tyder i mina ögon endast på en enorm svaghet hos den som måttar.

Finns ingenting som rättfärdigar misshandel av något slag!!
    Hade TS varit man så hade min reaktion varit precis den samma, men om man läser i tråden så handlar detta inte enbart om just den situationen med slaget, mannen i fråga verkar i övrigt inte speciellt trevlig!

Visst, det hon sa var inte direkt det smidigaste, men han å andra sidan har kallat henne för könsord under en längre tid...ska hon då ge honom en smäll varje gång, och vad ger honom rätten att trycka ner henne, göra henne svag och osäker. Kanske just därför hon tog till det värsta hon kunde komma på i det hon sa...för att på något vis ens ha möjligheten "att ge igen"? DÅ tar han direkt till nävarna..... samtidigt som han förutsätter att hon ska fortsätta leva med att bli kallat fi**lu*** m.m

• miniova

inte läst de andras svar men det är ALRIG rätt att slå någon. Oavsett vad man än kläcker ur sig.

Däremot förtår jag inte hur man kan sjunka så lågt å säga att det är rätt åt någon att en anhörig dött.
    Okej att man bråkar men har man inge bättre å komma med kan man lika gärna vara tyst.

Hade jag varit din man hade jag bara tagit med mig ungarna och gått därifrån.

• Leonie

Men varför haka upp sig på slaget och det ts sa; det jag hoppas att de flesta reagerar på är att barnen var närvarande!!!!!! Och det verkar som om de ständigt är det i vardagen där ts kille trycker ner henne, där hon säger att hon hatar honom, han kallar henne för f***a...Förstår ni hur barnen mår av detta?
    Ts, jag tycker också att du ska lämna honom!!! Ni är inte bra för varandra då ni bara tar fram varandras dåliga sidor. BRYT mönstret från din uppväxt innan det är försent!!!

Som sagt, jag önskar dig lycka till och hoppas att du fattar rätt beslut!
    Både du och din kille förtjänar att leva i ett förhållande där man stöttar varandra och försöer vara förebilder för sina barn!

• Jen72

Hur har du det TS?

• Anonym (känslig)

Alltid lämna en person vid första slaget. En person som slår en annan kvinna, bevisar bara att han är en total idiot. Som inte förtjänar dig. Så är det.

Läste att ni hade barn tillsammans men jag säger så här. Har han slagit dig en gång, kommer han göra det igen. Så lämna honom innan det är försent.
    Du kommer inte att ångra dig!

Svar på tråden Han slog mig!!