• Anonym (Förvirrad)

Han slog mig!!

Han slog mig! Min man slog mig rakt över örat och halsen men sidan av sin hand. Vi har varit tillsammans i över 5 år och så slår han mig. Vi bråkade och så sa jag att jag hatade honom och han sa massa grymma saker. Vad jag än har sagt så har han inte tagit åt sig så jag blev såå frurstrerad så jag sa en så hemsk sak. Jag sa att det var rätt åt honom att en anhörig till honom dött (för 2 år sedan)

Förtjänade jag det med tanke på vad jag sa?

Han hade våran lilla bebis i famnen och vårat andra barn som är några år såg på!

Jag är helt chockad! Jag vet inte vad jag ska tänka eller göra.

Vet inte ens varför jag skriver, eller jo det är för att få höra att det inte var mitt fel men ändå känns det så. Jag sa en sådan grym sak.

Känns som att han misshandlat mig psykiskt under en sådan lång tid men han ser det inte så. Han säger hela tiden att jag får skylla mig själv att det är mitt fel att han är så elak verbalt mot mig för jag är både det ena och det andra.

Usch för mig!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-06 09:05:42:
    Eftersom folk har problem med att läsa ALLA min inlägg som jag skrivit i början så får jag mer pest än kolera. Jag tycker INTE synd om mig själv och jag VET vad jag gjorde. Jag är en HEMSK människa som sa som jag gjorde, sa INTE skrek som många påstår att jag gjorde.

Jag startade INTE denna tråden för att få medömkan, det ha rjag skrivit ett flertal gånger.

Att han har nedvärderat mig en längre tid (INTE FRAMFÖR BARNEN) ger inte mig rätten att säga som jag gjorde men att bara stå och se på när han kastar skit gjorde så att JAG spårade ur och sa något så elakt!!

Vi grälar INTE framför barnen! Detta var undantagsfall. Vi BRÅKAR inte ofta utna jag biter ihop så fort han antyder något nedlåtande. VI tar hand om våra barn och upppfostrar dom väl!

Han slog mig såpass hårt så min trumhinna spräcktes men NÄ DET ÄR INGET BUUHUU från min sida. Jag blev bara så jäkla förvirrad. Att han slog till mig när jag hade vänt ryggen mot honom och stod och pratade med våran son som precis kommit in i rummet.

Han anmälde sig till polisen för han fick sådan ångest för det han gjorde men jag gjorde ingen anmälan. Han har varit och pratat med folk inom psykvården för han vill lösa detta!

TAck för ALLA svar!

• Svar på tråden Han slog mig!!
  • Little June
    Christopher skrev 2007-02-06 01:06:19 följande:
    du kanske hade sagt annorlunda om du var i en sådan situation!!
    Hur vet du att jag aldrig varit det?Fundersam

Men men, nog för att jag har semester, mina barn har bara inte greppat den poängen.Flört

Så natti.
  • Christopher

sista ordet...peace...vet dock inte om du vart i en sån situation...fel av mig....som någon sa...

Häng mig!!

• Little June
    Christopher skrev 2007-02-06 01:10:04 följande:
    sista ordet...peace...vet dock inte om du vart i en sån situation...fel av mig....som någon sa...Häng mig!!
    Det var jag som sa det, typ 10 sidor bakåt ...

Gå o lägg dig nu!
  • Anonym

Det är synd o skam att vissa startar trådar i syfte av att bara starta diskussioner o för att komma m osanningar ...

• Anonym (Förvirrad)
    Anonym skrev 2007-02-06 09:39:59 följande:
    Det är synd o skam att vissa startar trådar i syfte av att bara starta diskussioner o för att komma m osanningar ...
    Vem har kommit med osanning?? Har du läst hela tråden??
  • Anonym (Förvirrad)
    Jag har gjort tilläggskommentar i TS
    Läs gärna där innan ni kommer med kritik.

Tack för alla svar.
  • Anonym (samma här)

Ja usch, det är så lätt hänt det där. Att man flippar totalt och säger saker man innerst inne inte menar. Jag och min sambo bråkade rejält för ett tag sen. Jag är dessutom gravid och vår andra lilla dotter var i samma rum. Vi munhöggs rejält och jag skulle knuffa ut honom från rummet då han slänger ut med handen och träffar mig rakt på struphuvudet så jag varken fick luft eller kunde prata. Vi har varit tillsammans i 4 år och detta var första gången det hände.

Svårt att veta hur man ska göra. Men skulle samma sak upprepas gång på gång då man bråkar då bör man nog bryta upp eller söka hjälp. För oss har vi pratat ut och lagt detta bakom oss och jag hoppas innerligt att vi kan hålla känslorna i styr så länge barnen är vakna eller i närheten. Det har vi lovat varandra!

Lycka till ni och ge inte upp. Det verkar ju som om din man verkligen vill ha hjälp med detta och det kanske är en bra idé med tanke på att han tryckt ned dig som du säger. Det är aldrig fel att gå och få hjälp. Hoppas det ordnar sig för er.

• Anonym (sök hjälp!)

TS: vad skönt att din man har sökt hjälp själv, då tror jag att det kommer att gå bra för er!! Kram

• adrenalin

Jag tycker folk är taskiga som klagar på dig, det är trots allt misshandel mot dig. Det jag tycker är värst är att barnen skulle behöva se eländet, men men... gjort är gjort.

Det är faktiskt inte okej att bli slagen hur störande/dum man än blivit. Åtminstone inte sådär hårt. En knuff för att den andra vill visa att det är nog är okej tycker jag, men inte ett SLAG eller en knuff så hårt att man flyger...

Ska du söka råd ska du nog inte söka råd på FL, det är lätt man bara får ännu mer ångest av det här stället.

burriburr.webblogg.se - den bäääästa bloggen
  • Anonym (...)

Ah det var jävligt bra att han kunde stå för det han gjorde å anmälde sig själv.
    Men det du sa var jävligt taskigt. Min kille sa precis samma sak att vilken tur att dina föräldrar är döda, hur fan kan man säga nåt sånt? Där brast mitt hjärta åh jag hatar han att han kan säga nåt sånt.
    Vi har bråkat åxå så mkt att han "slå mig" fan jävla killar blir fan trött på sånna svin så känns det som.

• Skrållan5

TS: Kanske dehär e vändningen för er =) Till de bättre då menar jag. För man ska inte behöva stå o ta emot skit av sin sambo eller man. Alla har ett värde o alla är värda respekt.

Skönt att han har tagit itu med problemet o sett att de han gjorde va fel. För man får aldrig slå. Hoppas de reder upp sej för er o att ni kan leva utan nedvärderande ord o slag. Önskar er lycka till i framtiden

• Regiinaa

Han har INGEN rätt att slå dig så kvittar det VAD du än säger!

• sakoline

Du har INGEN rätt att säga så grymma saker så det kvittar ATT han slår dig.
    Tänker också på era barn, stackars söta ungar, skaffa ert ett varsitt sunt förhållande istället utan våld & hårda ord.

• pinoccia

Han har ingen rätt att slå dig vare sig du sagt det ena eller det andra.

Två fel gör inte ett rätt.

• Anonym (jobbigt)

Ush stackare, jag har inte läst hela tråden utan bara det du har skrivit och oavsett vad man säger så ger det ingen rätt att slå  någon och framförallt inte framför barnen.

Sen om din man är taskig och säger elaka saker hela tiden det är psykisk misshandel och det kan man anmäla honom för. Jag har sälv varit utsatt för psykisk misshandel i över 10 år och stått ut med det ena glåporden efter det andra. Kan säga att jag har inte provocerat honom till detta utan han kunde va äldigt taskig och manipulativ. Massor med faktorer som spelar in för att dessa saker kan hända och jag kan bara säga att ingen ska få trycka ner mig någonsin mer och jag tycker inte att du ska tillåta att han gör det heller. 
    Vi vuxna människor och man binder kärlek med öppna armar.

Lycka till

• Suzzi85

Det är bådas fel. Han har ingen rätt att slå dig men du har häller ingen rätt att säga "rätt åt honom att en anhörig till honom dött". Jag förstå att han gav dig e örfil det hade jag också gjort. Men inte med mening utan bara av ren reflex. han blev väl besviken det tror jag att vem som hellst hade blivit.

• Anonym

Till er som tycker det är "oavgjort" (absurt ordval men ändå) mellan ts och hennes man.
    Bortser ni helt ifrån att han misshandlat henne psykiskt under lång tid innan den här incidenten.

Ni tror inte det kan ha spelat in i vad som hände?
    Hur kan det då vara "oavgjort", när någon drivs in i frustration och förtvivlan av en annan människas psykiska misshandel och därför gör en (1) dum grej.
    Att han hållt på länge och medvetet jävlats med sin kvinna, saknar tydligen betydelse.
    Men hon får inte agera oövertänkt........

Ts; det du sa var hårt.
    Jag skulle blivit jätteledsen om nån sagt så till mig, men jag hade aldrig slagit.
    Den som får mig att slå, har också fått mig att förminska mig själv.
    Det ställer jag inte upp på.
    Då lämnar jag hellre personen.

Och som jag skrivit, jag förstår varför det blivit såhär.
    Att leva med psykisk misshandlar förvränger alla perspektiv och skapar en sjuk värld.

Du måste bort från det här ts.
    vad han än säger, så är det inte ditt fel att han beter sig elakt.
    Han har ett val, i hur han agerar, han väljer att vara elak mot dig.
    Fråga honom varför, nej gör inte det.
    Det handlar om makt, att försvaga dig och därmed förstärka sig själv i relationen.

Jag är inte förvånad att du reagerar och försöker försvara dig.

Hur sjutton kan det vara oavgjort??

Svar på tråden Han slog mig!!