• Anonym (Förvirrad)

Han slog mig!!

Han slog mig! Min man slog mig rakt över örat och halsen men sidan av sin hand. Vi har varit tillsammans i över 5 år och så slår han mig. Vi bråkade och så sa jag att jag hatade honom och han sa massa grymma saker. Vad jag än har sagt så har han inte tagit åt sig så jag blev såå frurstrerad så jag sa en så hemsk sak. Jag sa att det var rätt åt honom att en anhörig till honom dött (för 2 år sedan)

Förtjänade jag det med tanke på vad jag sa?

Han hade våran lilla bebis i famnen och vårat andra barn som är några år såg på!

Jag är helt chockad! Jag vet inte vad jag ska tänka eller göra.

Vet inte ens varför jag skriver, eller jo det är för att få höra att det inte var mitt fel men ändå känns det så. Jag sa en sådan grym sak.

Känns som att han misshandlat mig psykiskt under en sådan lång tid men han ser det inte så. Han säger hela tiden att jag får skylla mig själv att det är mitt fel att han är så elak verbalt mot mig för jag är både det ena och det andra.

Usch för mig!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-06 09:05:42:
    Eftersom folk har problem med att läsa ALLA min inlägg som jag skrivit i början så får jag mer pest än kolera. Jag tycker INTE synd om mig själv och jag VET vad jag gjorde. Jag är en HEMSK människa som sa som jag gjorde, sa INTE skrek som många påstår att jag gjorde.

Jag startade INTE denna tråden för att få medömkan, det ha rjag skrivit ett flertal gånger.

Att han har nedvärderat mig en längre tid (INTE FRAMFÖR BARNEN) ger inte mig rätten att säga som jag gjorde men att bara stå och se på när han kastar skit gjorde så att JAG spårade ur och sa något så elakt!!

Vi grälar INTE framför barnen! Detta var undantagsfall. Vi BRÅKAR inte ofta utna jag biter ihop så fort han antyder något nedlåtande. VI tar hand om våra barn och upppfostrar dom väl!

Han slog mig såpass hårt så min trumhinna spräcktes men NÄ DET ÄR INGET BUUHUU från min sida. Jag blev bara så jäkla förvirrad. Att han slog till mig när jag hade vänt ryggen mot honom och stod och pratade med våran son som precis kommit in i rummet.

Han anmälde sig till polisen för han fick sådan ångest för det han gjorde men jag gjorde ingen anmälan. Han har varit och pratat med folk inom psykvården för han vill lösa detta!

TAck för ALLA svar!

• Svar på tråden Han slog mig!!
  • Längtar efter en liten

Fan vilken idiot till kille. Den skitstövlen hade jag lämnat direkt. Inte f*n skulle mina barn få växa upp med en sån fjant. Oavsett vad man säger eller gör är det aldrig rätt att slå.

Jag hade knäat han på hans känsliga delar och sett tagit mitt och stuckit.

Han är inte ens värd ett hem kan jag ju lugnt säga

Vi är gravida
  • Leonie
    "Jag skriker ALDRIG när mina barn är i närheten! Jag pratar i normal ton även om jag är fly förbannad. Han skrek och kallade mig för massa saker framför våra barn, visst dom hörde när jag sa att jag hatade honom och så men jag skrek inte."

Men det är ju inte skrikandet i sig som är skadligt för barnen!  Herregud, höjder rösten gör väl alla i bland. Det är vad man säger. Att höra sin mamma säga att hon hatar deras pappa är ju fruktansvärt för ett barn! De förstår tidigt vad man säger, långt innan många barn själva börjar prata och även om de inte förstår ordens exakta innebörd så läser de ju av personens ansiktsuttryck, tonfall, ögon osv. Och att han kallar dig f***a...Det låter som om om han är en omogen tonåring rent ut sagt!!

Det här måste ni ta tag i. Det låter som om ni två måste börja sätta barnen främst för vad ni båda än tycker så är det otroligt egoistiskt av er att era problem ska ta över barnens bästa.

Jag vet av olika orsaker, att det är svårt -skitsvårt -men barn tar så mycket mer skada av sånt här än vad man tror.

Håller med om att man aldrig, aldrig ska slå någon. Men att det dessutom sker framför barnen...
    Kontakta familjerådgivningen, det låter som om detta destruktiva förhållande i förlängningen kan leda till problem för era barn. Och det är de som är viktigast i det här fallet inte era issues gentemot varandra!

Jag förstår att du också är medveten om detta såklart. Jag önskar er lycka till!
  • sudalijo

Har inte läst alla dina inlägg Ts..... och inta alla andra heller!

MEN..........

Hur kan det någonsin vara ditt fel att din man slår dig? Visst om du provocerar, då får han (vilket han tydligen gör i tid och otid) väl vara verbal tillbaka. MEN DET ÄR ALDRIG OK ATT SLÅSS - NÅGONSIN!

Gå till doktorn med ditt blödande öra, ljug inte utan tala om varför du blöder.

Jag tycker riktigt synd om dina barn. Precis som du säger har du lovat dig själv att dina barn aldrog ska behöva uppleva det du gjorde. Nu får dom göra det!

TÄNK PÅ BARNEN! Gör nåt åt detta innan det går för långt!

Flytta isär.....
    Familjeterapi....

Lycka till!

• Anonym (Förvirrad)

Tack för svar.

Ser mig själv som ett jäkla offer nu men det är jag inte, jag vill inte få medömkan.
    Det han kör med nu är att han inte tänker dra in pengar till familjen något mer så ingen mat inga kläder... så går han runt nu och säger.

Jag har ingen annanstans att ta vägen så jag vet inte hur jag ska göra. Måste lösa allt snabbt så inte barnen blir lidande.

Allt jag ser framför mig nu är att han slår mig sönder och samman, vet att han inte skulle göra något sådant men ändå så har jag dom tankarna.

• Anonym (sök hjälp!)

TS: nej, han hade inte rätt att slå dig. Snälla, ring familjerådgivningen eller annan professionell hjälp NU, vänta inte för då kanske du tänker "Det var väl inte så farligt". Ni behöver hjälp med er relation för både er och barnens skull.

Hoppas få läsa här sen (helst redan idag) att du har sökt hjälp för relationen. Kram på dig!

• Jen72

TS

Allvarligt (med risk för att bli påhoppad nu) så tycker jag att själva händelsen när du "provocerade" och han slog inte är det stora i HELA sammanhanget.

För när jag läser hela din tråd så är ju detta inte en enda enskild händelse eftersom han bevisligen kallar din för värdelös, könsord och trycker ner dig med hård och kall blick. Det är klockren psykisk och verbal misshandel och en man som kan kalla sin kvinna för dessa otroligt nedlåtande "namn" är inte värd vatten i mina ögon.

Du hänger upp dig på slaget, med all förståelse men varför i hela friden letar du efter felet hos dig själv? Visst, det du sa var inte det smidigaste men det ger inte rätten till slag och denna man har nog inte långt tilll fysisk misshandel med tanke på hur han behandlar dig verbalt! Han räds eller bryr sig inte om att era barn hör och ser denna psykiska misshandel, han står med minstingen i famnen när han slår dig?!?

Ledsen för att jag inte kan komma med några konstruktiva råd TS, men jag blir ledsen när jag läser allt han gör emot dig! Det hade varit något annat (dock ICKE rätt) om detta hade varit en enskild händelse och ni bägge tappade humöret...men....

Vet inte vad du vill veta/höra, tycker allt låter skrämmande och otäckt och om det hade varit jag så hade jag lämnat redan första gången jag blev kallad fi**lu**...

Ny dag, nya möjligheter!!
  • Anonym (Förvirrad)
    Jen72 skrev 2007-01-25 12:18:56 följande:
    TSAllvarligt (med risk för att bli påhoppad nu) så tycker jag att själva händelsen när du "provocerade" och han slog inte är det stora i HELA sammanhanget.För när jag läser hela din tråd så är ju detta inte en enda enskild händelse eftersom han bevisligen kallar din för värdelös, könsord och trycker ner dig med hård och kall blick. Det är klockren psykisk och verbal misshandel och en man som kan kalla sin kvinna för dessa otroligt nedlåtande "namn" är inte värd vatten i mina ögon. Du hänger upp dig på slaget, med all förståelse men varför i hela friden letar du efter felet hos dig själv? Visst, det du sa var inte det smidigaste men det ger inte rätten till slag och denna man har nog inte långt tilll fysisk misshandel med tanke på hur han behandlar dig verbalt! Han räds eller bryr sig inte om att era barn hör och ser denna psykiska misshandel, han står med minstingen i famnen när han slår dig?!?Ledsen för att jag inte kan komma med några konstruktiva råd TS, men jag blir ledsen när jag läser allt han gör emot dig! Det hade varit något annat (dock ICKE rätt) om detta hade varit en enskild händelse och ni bägge tappade humöret...men....Vet inte vad du vill veta/höra, tycker allt låter skrämmande och otäckt och om det hade varit jag så hade jag lämnat redan första gången jag blev kallad fi**lu**... Ny dag, nya möjligheter!!

Jag vet inte vad jag ska skriva när jag läser det du skrev. Jag känner mig så träffad! Inte på ett negtivt sätt utan på ett sätt som jag aldrig känt förut. Jag behöver verkligen ta mig en funderare på vad som egentligen är problemet. Slaget eller allt annat som hänt under så lång tid.

Tack för att du skrev rätt in i mitt hjärta och hjärna.

• Jen72

Hej TS

Det var det lilla!
    Ta vara på dig och tänk på att vad som än händer så är du en bra människa som ingen ens ska få möjligheten att behandla illa, dina barn likaså. Någonstans finns denna starka och varma person, som bär dig på sina händer och som ALLTID kommer att låta dig veta hur värdeful och viktig du är, framför allt hur mycket du betyder!!

Många kramar till dig
    Inboxen är alltid öppen om du behöver ventilera!

Ny dag, nya möjligheter!!
  • Anonym

Jag har inte läst tråden men du ska få min åsikt. Min åsikt är att psykisk misshandel är på många plan samma som fysisk. Båda sätter djupa spår.
    Du gick deffinitivt för långt när du sade det där om dödsfallet, han gick förlångt genom att slå tillbaka. MEN jag tycker att ni är kvitt nu.
    Det värsta är ändå att barnen såg men å andra sidan hörde de också vad du sade, de kanske inte är så gamla nu men sedan när de blir äldre förstår de mer än vad man tror.

Händer det igen att han slår dig ska du lämna mannen får då är det ett beteende som finns hos honom men du måste lova att aldrig mer säga något så hemskt till honom som du gjorde!
    Du misshandlade PSYKISKT - FYSISKT tillbaka. Så nu är det ett-ett mellan ER.

• miahjortcrona

lämna honom!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Svar på tråden Han slog mig!!