• Anonym (ledsen)

Hjälp! Missbrukar han Heroin el??

Min sambo o jag har separerat nygligen,efter att hållt ihop i x antal år! Han har alltid vart mkt för att festa o även party knarka i bland.Då har d mest vart amfetamin el koks.

Men nu har han betett sig jätte konstigt i ett par månader.. han e ALLTID trött,sover väldigt mkt..Humöret går upp o ner..
    Jag har trott att de berott på att han e deprimerad efter att vi separerat..men igår kom jag hem,Och hittade en sked upp på listen ovan för köksluckerna.Tog ner den o såg att de va ett halvtfilter på skeden..?? Sen på kvällen gick min ex sambo på toaletten,o va där en lång stund o kom ut ganska fumlig..lite dåsig,vinglig..men det gick ändå o prata med han..

Jag misstänker alltså att han injenserar nåt! Hittade nämligen en tunn spruta ihans skåp oxå..men nu e den borta..o samma sak uprepade sig nyss..han va på toa en stund kom ut o la sig i sängen direkt.. oc sover som en stock!! Hittat även tobaks filter på golvet som han pillat ur ciggen,som han antagligen tappat..? varför gör man det?(vi bor forfarande ihop tills jag flyttar om 2 veckor)
    Jag frågade han igår om han tar heroin,hansa att han tagit en sömntablett bara! va skit arg,otrvlig,ville inte prata med mig osv. har även försökt o titta på hans armar,men ser inga stickhål! Och pupillerna e inte så jätte små heller,de e dom väl om man tar heroin??

fan snälla e de nån som vet vad han håller på med?? jag mår skit...

• Svar på tråden Hjälp! Missbrukar han Heroin el??
  • Anonym (**)

håller med att du ska anmäla honom till soc. även om dom inte kanske göra något eftersom han inte vill sluta så ser det bra ut i ev vårdnandstvist. då kan han inte kräva umgänge hur som helst.
    och blir han LVM:ad så blir han omhändertagen tills staten anser att han kan är "frisk".

Sköt om dig och ditt barn nu och åk därifrån så snart som bara möjligt. och som du skrev, ring polisen ifall han bråkar med dig och du kan även göra det nu eftersom han missbrukar och har olicenserat vapen hemma. då får du lite lugn och ro när dom plockar in honom och då hinner du sticka med ert barn.

skulle inte ha haft mitt barn i närheten av en knarkare längre än nödvändigt.

lycka till nu.

*kramar om*

en till mailadress ifall du behöver prata
    (fluff104@hotmail.com)

• Maggis Nervis

Hej TS, vad bra att du har fått hjälp av din kompis för som jag sagt innan så stick på en gång!

Din kille kan få ett LVM på sig (lag om vård av missbrukare) men det krävs en del och det är som det har skrivits här tidigare att det är tvångsvård så vill han inte lägga av så hjälper det förmodligen inte mycket.

Men han kanske kan nyktra till såpass att han inser sina problem iaf...

Vi finns här för dig!
    *kram*

*Vilda babyn i magen och Vilda barnet utanför*
  • Anonym

Varför skulle han ta heroin och sen gå in och lägga sig och sova!? Nä, det stämmer inte.
    Skeden och filtret, ja det är väl tecken på heroin. Men man går inte och lägger sig och sover.
    Men man kan faktiskt ta sömnmedel på samma sätt, så det kanske är det han gör.

• Anonym (fd missb..)
    Anonym skrev 2007-01-29 22:18:53 följande:
    Varför skulle han ta heroin och sen gå in och lägga sig och sova!? Nä, det stämmer inte.Skeden och filtret, ja det är väl tecken på heroin. Men man går inte och lägger sig och sover.Men man kan faktiskt ta sömnmedel på samma sätt, så det kanske är det han gör.
    Har du egen erfarenhet? Jag har och man somnar för att sedan piggna till.
  • Anonym

han kansk epilalr ut filtrerna för han röker på
    han kan ju använda lättare droger n heroin. heroin är ju en väligt tung drog. det är vanligare än man tror att injektera sprit och valigt fultjack.

• Anonym (jag)

Är man inte van vid heroin så är det många som tar det och somnar..många tar heroin och blir sittandes i en ställning som tex en ostbågei soffan eller vart det nu är...Själv har jag egna erfarenheter och har en man som gått på det i 20 år...

• Anonym (Gravid)

Lilla gumman, du måste därifrån nu! Jag väntar barn med en kille som oxå är missbrukare, han tar allt han får tag i. Jag vet att man blir dumdristig när man har ett förhållande med en missbrukare. man blir medberoende. Jag har lämnat min kille och han forstätter att knarka som att inget har hänt, så jag har bestämt mig för att ha ensam vårdnad och han får träffa vårat barn när han är okej, och med någon människa. Jag hade precis samma funderingar och ångest som dig. Det var så här, att han hade hållt upp i ca 1½ år när han träffade mig, och jag blev gravid. Fram till ca 20 veckan så var han lungn, sen så kom han hem en kväll och hade tagit benzo, och såklart nekade han. Det gör en så förbannad att dom tror att man inte märker något fast man levt med honom när han varit drogfri en längre period. jag är ett blåbär tydligen. Hur som helst så fick jag sån ångest och dåligt samvete, pga hans knarkande, och om det jag valde var rätt. men jag tänkte på vårat barn. Jag vill inte att vårat barn ska behöva ha en pappa som jag själv har haft. då är det bättre att ta vara på dom bra stunderna tillsammans med en 3 person. ett barn ska inte behöva se någon i det skick en människa är i när den tagit droger/drukit alkohol. Så jag uppmanar dig att sticka därifrån, barn märker mer än vad vi tror! Jag håller på dig! Du klarar det! Ge dig bara fan på det så klarar du det alldeles utmärkt! Kram till dig

• Anonym (vet)

Det är många som tar heroin och sen går och lägger sig precis som någon annan sade för det inte klarar av det.
    Lvm kan han få om han är fara för någon annan och sig själv. Om han har tagit hem en hagel gevär hem till dig och barnet så hade polisen och socialen sett det som fara för dig och barnet.
    Om han inte vill ha vård så kan ingen tvinga han men så klart om det inte har gått för långt. Det gjorde det för min sambos syster och hon fick det.Idag är hon på benhandlingshem och mår ganska bra förutom att hon behöver psykiskt hjälp men vi hoppas att hon får det snart. Jag kan säga till dig. börja inte bråka med han för de kan göra mycket som man inte ens annar.
    Tänker på dig och hoppas verkligen du har någonstans att ta vägen.

• Anonym (ledsen)

Tack för era råd,O allt stöd!!

jag kom hem idag ,efter att vart borta en vecka..Gick igenom skåpen mm,för titta om jag hittate nåting..varför vet jag inte..

Hittade ett fler tal sprutot,filter påsar o massa piller.. :( Har har de tydligen vart "fest" när man vart borta..
    Känns helt overkligt att han,min ex sambo,vårat barns pappa har blivit en pundare el kanrkare el vad man nu säger..
    Fan asså..allt bara spårar ur mer o mer..

Min flytt närmar sig..o de börjar kännas smått kaotiskt..Ska nog bara ta lite saker o dra nu iveckan,mest kläder tänkte jag..lämnar allt o börjar om på nytt.
    Vi bråka för en stund sen,o han sa att han skulle ta barnet i fr mig.o massa andra hotelser..jag sa att de kan han inte för då anmäler jag han till soc samt polisen,O berättar allt jag vet!..Då blev han helt galen
    & sa att nästa ställe jag kommer hamna på e är 10 meter under jorden..Sen drog han.
    Som tur är så glömde han nycklarna..så hit kan han inte komma mer!
    Jag fattar inte hur en mäniska,som allltid innan "sett ner" på dom som skjuter grejer,o sagt han aldrig skulle kunna sjunka så o lågt,& predikat om att de e bara svaga männsikor som blir beroende o inte kan at sig ur det,hamnat i knark träsket själv!!?? Jag bara fattar inte..

• Anonym (**)

usch han hotar ju dig. vad säger han när han märker att han inte har några nycklar och du har låst dörren?
    jag hade nog dragit. jag hade nog inte vågat stanna kvar.
    Fast du känner honom bäst men som sagt det går aldrig att lita på en knarkare iaf.

lycka till. kram

Svar på tråden Hjälp! Missbrukar han Heroin el??