The Mighty skrev 2007-02-07 22:15:26 följande:
Jag får nog säga att jag är mycket skeptisk till 5 min metoden då det i mina ögon inte är speciellt humant att låta någon ligga och skrika... Mina 2 små 3 år resp 1 år och vi har inga problem med att dom vaknar, oftast jag, går in till dom lägger mig ett par minuter brevid dom och dom somnar lugnt in igen och det blir inga problem... Det tar mer tid viss kvällar att somna dom men så är det ju med en själv, vissa dagar är man mer uppe i varv och inte på humör att somna direkt... Skapar man en lugn miljö och en rutin att gå och lägga sig redan i början är det aldrig några problem att lägga barnen. Man behöver inga metoder och gurus... bara sunt förnuft.
Det där tycker jag är lite fel att säga, du kan omöjligt veta hur andra barn fungerar. Alla barn är otroligt olika och vad som funkar bra på dina barn kanske inte funkar alls på andra barn, så är det.
Jag har inte behövt använda några metoder på mina döttrar men utesluter absolut inte att det kan komma behövas i framtiden. Det beror ju helt på vad som händer.