Spanska tråden del 3
Startar en ny tråd för oss svenska mammor i Spanien eftersom den gamla stängs av imorrn.
Hoppas många hittar hit så det blir lite fart i tråden!
Startar en ny tråd för oss svenska mammor i Spanien eftersom den gamla stängs av imorrn.
Hoppas många hittar hit så det blir lite fart i tråden!
Jag ar i vecka 34 och ska foda i Barcelona. Jag har borjat att ga pa en forberedande kurs innan fodelsen, sedan ska det finnas som en foraldrar grupp for efter fodelsen oxa. Men jag vill tipsa om nagot som ar jattebra och det ar en idiell organisation som ar for amning och ar till stort stod om man inte kommer igang med amningen, eller om man overhuvutaget har fragor angaende det och andra amnen, jag har fragat mycket om hur det ar pa sjukhuset och vad man har for rattigheter och sa. De har en hemsida som ar www.laligadelaleche.es. Denna organisation ar varldsomfattande sa de har alla nyheter fran hela varlden. Efter det forsta motet var jag sa mycket lugnare......
Granada, tack så mycket för svaret! :)
Granada: jag har en svensk mamma och en spansk pappa. jag har både svenskt och spanskt medborgarskap. jag har en son med en svensk kille och min son har rätt till spanskt och svenskt medborgarskap. Jag tror absolut att det ska gå bra för ditt barn med!!! Grattis å lycka till!!!
Hola! En liten EFTERLYSNING! Jag har en väninna som bor i MALAGA. Hon har ingen pålitlig internet-uppkoppling så jag lovade henne att försöka hjälpa henne med lite kontakter här!
Hon har precis fått en liten dotter, för tidigt född. Hon hade inte ens hunnit köpa barnvagn, och funderar om det kanske finns nån svensk mamma som kan hjälpa och tipsa eller rent av har en begagnad vagn till salu? Hon skulle också hemskt gärna vilja få kontakt med andra svenska mammor!!
Skicka gärna ett meddelande till mig så kan jag förmedla nummer osv, hon skulle bli hemskt tacksam för lite svenska vänner som har smått de också!
Mvh,
Mia
Hej! Och förlåt att jag bara ramlar in här såhär..
Men jag undrar, finns det någon liknande sida om namn (spanska förståss) med vilka som var pop vilket år etc?
Tackis tackis
Puffar lite för att se om det finns nåt liv i den här tråden :)
Jodå vi finns kvar!! Kan passa på att fråga: Är det någon som vet var man kan köpa tygblöjor i detta land??? Har kollat på prenatal samt en del andra mindre butiker..
Nu borjar vi antligen fa varme hit ocksa. Har tyvarr markt att min son (nu 4 man) har fatt mina ljuskansliga ogon och min vita hy. Jag har solglasogon till Ivar och de funkar bra ( de ar kopta pa Imaginarium). Men ni som bor i sodern, vad skall man ha for solkram?
Vet tyvarr inte vart man kan fa tag pa tygblojor.
vi använder niveas 50+ till vår lille, och det i MASSOR, även under kläderna-för säkerhets skull!!!!!!
det finns såmånga olika märken men nivea känner man till sedan man själv var liten så därför kör vi på det.
Ja, solskyddskräm har jag också funderat över. Vi kommer flytta ner till Torrevieja i mitten av augusti,då vår son är 15 mån. Har en känsla av att det är nästan som varmast då?! Ungefär hur varmt brukar det vara i den delen då?