• Glass

Fortfarande Pysselkompisar i och runt Göteborg

Nu är det dags för ännu en ny tråd

Alla är välkomna på våra träffar.
    Vi brukar hålla på med cardmaking eller scrappa, men man gör lite vad man vill som går att göra vid ett bord
    Välkomna

• Svar på tråden Fortfarande Pysselkompisar i och runt Göteborg
  • Smurfens Mamma

hmmm galen sitter här och surfar, trött e jag sambon har lagt sig... Smurfen kaputilerade efter många om och men .... bara jag kvar...

NÖ o ni andra jag tar med mig vad som behövs till knytiset

Kollar massor på stämplar o annat kul som vanligt... så nu har jag lite frågor Hoppas ni orkar

1. stämplar som är omonterade vad monterar ni det på, el lönar det sig att köpa monterade?!

2. chalks är det bra att ha och färglägga stämplarna med!? Eller är ngt annat bättre ( har hittat en stor låda med många färger hos kortmakaren)

3. vad för papper är bäst at stämpla på ... om jag nu ex aka färg lägga med chalks...

tja det var väl det...

får väl sukta vidare på nätet och hålla i mitt visa kort till nästa hel, men detta är som en drog minst sagt...
    Ska till Scraproom i morgon, för det är närmast och köpa roller med dubbel häftande tape im... inte handla ngt mer

Ja en fråga till... vad gäller QK ska jag satsa på den stora nya revolution eller en hand cutter?!?

e väl online lite till sen är det sängen som kallar ...

älskade Wilhelm redan 1år ... var tog bebisen vägen ?!?!
  • Örnen76
    Seedorfs skrev 2007-02-21 21:24:41 följande:
    hmmm galen sitter här och surfar, trött e jag sambon har lagt sig... Smurfen kaputilerade efter många om och men .... bara jag kvar...NÖ o ni andra jag tar med mig vad som behövs till knytiset Kollar massor på stämplar o annat kul som vanligt... så nu har jag lite frågor Hoppas ni orkar 1. stämplar som är omonterade vad monterar ni det på, el lönar det sig att köpa monterade?!2. chalks är det bra att ha och färglägga stämplarna med!? Eller är ngt annat bättre ( har hittat en stor låda med många färger hos kortmakaren)3. vad för papper är bäst at stämpla på ... om jag nu ex aka färg lägga med chalks...tja det var väl det...får väl sukta vidare på nätet och hålla i mitt visa kort till nästa hel, men detta är som en drog minst sagt...Ska till Scraproom i morgon, för det är närmast och köpa roller med dubbel häftande tape im... inte handla ngt mer Ja en fråga till... vad gäller QK ska jag satsa på den stora nya revolution eller en hand cutter?!? e väl online lite till sen är det sängen som kallar ... älskade Wilhelm redan 1år ... var tog bebisen vägen ?!?!

1. Jag både monterade och omonterade. Köpte mest monterade i början, men nu blir det nästan bara omonterade. Dels för att de är billigare och dels för att de tar mindre plats. De monteras på ett gummi (EZ) sedan placerar man stämplen på alkrylklossar när man stämplar. När man stämplat klart tar man bort stämpeln från akrylklossen.

2. chalks fungerar bra att färglägga med, men jag föredrar akvareller och distresser.

3. Jag stämplar i teckningsblock. Innan stämplade jag på vanligt kopieringspapper, så blir det för tunnt när jag ska färglägga. Färglägger du med chalks räcker det att stämpla på kopieringspapper.

• Smurfens Mamma
    NyfikenÖrn skrev 2007-02-21 21:37:04 följande:
    1. Jag både monterade och omonterade. Köpte mest monterade i början, men nu blir det nästan bara omonterade. Dels för att de är billigare och dels för att de tar mindre plats. De monteras på ett gummi (EZ) sedan placerar man stämplen på alkrylklossar när man stämplar. När man stämplat klart tar man bort stämpeln från akrylklossen. 2. chalks fungerar bra att färglägga med, men jag föredrar akvareller och distresser. 3. Jag stämplar i teckningsblock. Innan stämplade jag på vanligt kopieringspapper, så blir det för tunnt när jag ska färglägga. Färglägger du med chalks räcker det att stämpla på kopieringspapper.
    TACK TACK!!

Då skaffar jag ngt tecknings/akvarell liknande papper... har akvarell färger med Hur som så känns det nog roligare att ha det på lite finare papper än kopierings papper!!

då förstår jag med omonterade... har undrat hur det kunde bli billigare med det när klossarna e så dyra... men jag förstår!!

TACK igen för infon!!

Funderar om jag skulle ta en tur till Floda på måndag... då har de 2 års jubileum... inte handla mkt bara chalks.. och ngn stämpel

tjing!!
  • Maggi

Vad roligt med en "ny" pysslare.

Angående mässan kan jag både lördag och söndag och tänkte att jag kan anpaasa mig efter er andra som skall gå.

Har pysslat mkt lite påsistone och är hur pysselsugen som helst.

• Smurfens Mamma
    Maggi skrev 2007-02-21 22:12:49 följande:
    Vad roligt med en "ny" pysslare.
    Tack Tack!! Känns toppen att ha "vågat visa mig " hihi

natti natti alla pysslare

Tjing
  • Vildkaprifol

Seedorf: Angående QK så tycker jag inte att det är en av de första grejer man köper. När man börjar scrappa eller göra kort finns det såååå mycket grejer att köpa och jag tycker det är bättre att lägga pengarna på papper, dekorationer, ev stämplar, stämpeldyna och färger att färglägga med. Nästan allt är dyrt och i början finns det mer användbara saker än QK plus att du kan låna våra QK och dies på träffarna, om du börjar vara med på våra pyssel/fika träffar.

Om du har en LO eller kort som du vill skriva ngt på så tänk ut vad och på vilket sorts papper, ta med pappret till träffen och vips - du har sparat en hel del slantar så här i början av ditt pysslande.

Om du ändå vill köpa en QK så har jag inget bra svar på din faktiska fråga, Squeeze eller Revolution.

• Maggi

Skall vi satsa på att gå på lördag. Gör en lista på det med så är nog glassen nöjd idag åsså *skrattar*

mässa lördag
    Maggi

mässa söndag
    Maggi

• Glass

Haha, Maggi mobbar mig för mitt kontrollbehov
    Det blir svärmor nu i helgen så jag går på mässan på den dagen som ni andra går

Seedorf, jag håller med Vildkaprifol. Det kommer att bli dyrt nog i början så vänta med de stora inköpen och köp på dig de små nödvändigheterna.

• Anne81

mässa lördag
    Maggi

mässa söndag
    Maggi
    Anne81

• Smurfens Mamma

Hej hej och God morgon,

Vilka Oskyldig ni är !!

Vildkaprifol skrev 2007-02-21 22:26:55 följande:
    Seedorf: Angående QK så tycker jag inte att det är en av de första grejer man köper. När man börjar scrappa eller göra kort finns det såååå mycket grejer att köpa och jag tycker det är bättre att lägga pengarna på papper, dekorationer, ev stämplar, stämpeldyna och färger att färglägga med. Nästan allt är dyrt och i början finns det mer användbara saker än QK plus att du kan låna våra QK och dies på träffarna, om du börjar vara med på våra pyssel/fika träffar. Om du har en LO eller kort som du vill skriva ngt på så tänk ut vad och på vilket sorts papper, ta med pappret till träffen och vips - du har sparat en hel del slantar så här i början av ditt pysslande.

_______________________________________________________________________________________
    Japp jag kommer på era pyssel träffar, låg i sängen igår och bara dröööömde om pyssel!!
    Jag har ju scrappat sen i slutet på sommaren så jag har en lite grejer!! MASSOR med olika papper, en del dekorationer, blommor, pennor, band, stickers mm Men det är så mkt mer jag vill ha... nu när det ska bli kort oxå!! Vad snälla ni e, ska bli jätte kul att få testa era grejer !!
    hmmm vet inte vad som hände med texten där
    Glass skrev 2007-02-22 08:00:39 följande:
     Seedorf, jag håller med Vildkaprifol. Det kommer att bli dyrt nog i början så vänta med de stora inköpen och köp på dig de små nödvändigheterna.
    jag har lite tid kvar tills jag fyller 30... 13:e, så får jag se vad jag får i presentkort och pengar kommer kanske köpa stämplar för hela slanten!!

mässa söndag
    Maggi
    Anne81

SÅ blir det mkt pyssel för er idag?!
    Jag låg ju och drömde i går... ska komma 300 kort fr fuji idag (det är mkt dubletter och triplar) så det ska scrappas och grejas sen... ska handla lite som jag behöver idag dubbelhäftande tapen är slut etc... ska kolla på bra stämpel papper och ev ända till Biltema för att fixa lite förvaring til alla små knappar, brads mm... plus att jag har sett att de har ett bra set med "skalpell knivar" och så ska jag spana efter en själv läkande skär duk... om ni kollar min sista LO så var det liiiite tröttsamt att sitta ich klippa det för hand... så det är en tanke sedan lääänge...
    En shopping grej till, jag ska ha tag på en snöflinge stans tänkte jag... till alla snöbilder första turen i pulka o kolla snön

Stackare vad jag skriver i hjäl er... Sorry!!

Tjing
Svar på tråden Fortfarande Pysselkompisar i och runt Göteborg