Fortfarande Pysselkompisar i och runt Göteborg
Nu är det dags för ännu en ny tråd
Alla är välkomna på våra träffar.
Vi brukar hålla på med cardmaking eller scrappa, men man gör lite vad man vill som går att göra vid ett bord
Välkomna
Nu är det dags för ännu en ny tråd
Alla är välkomna på våra träffar.
Vi brukar hålla på med cardmaking eller scrappa, men man gör lite vad man vill som går att göra vid ett bord
Välkomna
hmmm galen sitter här och surfar, trött e jag sambon har lagt sig... Smurfen kaputilerade efter många om och men .... bara jag kvar...
NÖ o ni andra jag tar med mig vad som behövs till knytiset
Kollar massor på stämplar o annat kul som vanligt... så nu har jag lite frågor Hoppas ni orkar
1. stämplar som är omonterade vad monterar ni det på, el lönar det sig att köpa monterade?!
2. chalks är det bra att ha och färglägga stämplarna med!? Eller är ngt annat bättre ( har hittat en stor låda med många färger hos kortmakaren)
3. vad för papper är bäst at stämpla på ... om jag nu ex aka färg lägga med chalks...
tja det var väl det...
får väl sukta vidare på nätet och hålla i mitt visa kort till nästa hel, men detta är som en drog minst sagt...
Ska till Scraproom i morgon, för det är närmast och köpa roller med dubbel häftande tape im... inte handla ngt mer
Ja en fråga till... vad gäller QK ska jag satsa på den stora nya revolution eller en hand cutter?!?
e väl online lite till sen är det sängen som kallar ...
1. Jag både monterade och omonterade. Köpte mest monterade i början, men nu blir det nästan bara omonterade. Dels för att de är billigare och dels för att de tar mindre plats. De monteras på ett gummi (EZ) sedan placerar man stämplen på alkrylklossar när man stämplar. När man stämplat klart tar man bort stämpeln från akrylklossen.
2. chalks fungerar bra att färglägga med, men jag föredrar akvareller och distresser.
3. Jag stämplar i teckningsblock. Innan stämplade jag på vanligt kopieringspapper, så blir det för tunnt när jag ska färglägga. Färglägger du med chalks räcker det att stämpla på kopieringspapper.
Vad roligt med en "ny" pysslare.
Angående mässan kan jag både lördag och söndag och tänkte att jag kan anpaasa mig efter er andra som skall gå.
Har pysslat mkt lite påsistone och är hur pysselsugen som helst.
Seedorf: Angående QK så tycker jag inte att det är en av de första grejer man köper. När man börjar scrappa eller göra kort finns det såååå mycket grejer att köpa och jag tycker det är bättre att lägga pengarna på papper, dekorationer, ev stämplar, stämpeldyna och färger att färglägga med. Nästan allt är dyrt och i början finns det mer användbara saker än QK plus att du kan låna våra QK och dies på träffarna, om du börjar vara med på våra pyssel/fika träffar.
Om du har en LO eller kort som du vill skriva ngt på så tänk ut vad och på vilket sorts papper, ta med pappret till träffen och vips - du har sparat en hel del slantar så här i början av ditt pysslande.
Om du ändå vill köpa en QK så har jag inget bra svar på din faktiska fråga, Squeeze eller Revolution.
Skall vi satsa på att gå på lördag. Gör en lista på det med så är nog glassen nöjd idag åsså *skrattar*
mässa lördag
Maggi
mässa söndag
Maggi
Haha, Maggi mobbar mig för mitt kontrollbehov
Det blir svärmor nu i helgen så jag går på mässan på den dagen som ni andra går
Seedorf, jag håller med Vildkaprifol. Det kommer att bli dyrt nog i början så vänta med de stora inköpen och köp på dig de små nödvändigheterna.
mässa lördag
Maggi
mässa söndag
Maggi
Anne81
Hej hej och God morgon,
Vilka ni är !!