Inlägg från: mexisis |Visa alla inlägg
  • mexisis

Barn födda i nov 06 !!!

ok, får kolla om det går att hitta spegeln nånstans eller åtminstone nån liknande

devin äter gröt på morgonen sen en potion mat mitt på dan (oftast en burk färdigt) och sen en portion gröt på kvällen. som mellanmål på förmiddan och eftermiddan får han nestles fruktpuré i såna där yoghurtförpackningar (från 4 mån) för de tycker han är supergoda. tror det är äpple, mango och päron. resten får han ersättning. slutade amma när han var 4 månader och började med smakisar en vecka innan 4 månadersdan.

favoriten förut var potatis och majs, nu är det potatis och dillkött. pasta med kyckling får han kväljningar av. har försökt flera gånger men det är samma sak varje gång.

världens vigaste man kröp in i arslet och försvann
  • mexisis
    Criffegirl skrev 2007-04-24 21:09:35 följande:
    Jösses...nu va att mammahjärnan nån annanstans ett tag. Jag läste tydligen bara det översta och nedersta inlägget.....så mitt senaste inlägg var ju heeeelt onödigt egentligen Men hade ni trevligt i parken??... Mexisis
    hihi ja det kan bli så ibland men även fast den hörde till gymmet ska det tydligen gå att köpa lösa delar så jag ska leta lite

ja det var supernice i parken förutom att det flög omkring spindlar och skalbaggar i luften hela tiden. iom att det var 18 grader hade jag ju ingen jacka och det kröp på armarna hela tiden. jag tror tom att nån av spindlarna eller skalbaggarna bet mig på armen för det kliade som f-n när jag kom hem, och devin fick en spindel på näsan hihi
    kanske ska tillägga att det var pyttesmå spindlar och skalbaggar, men ändå, småläskigt...

när vi kom hem fick devin sitta i gåstolen en stund till och han blev lika exalterad som i morse. det är nog det bästa köp vi gjort hittills. han skiner som en sol i hela ansiktet och pratar och lever om konstant när han sitter i den. det enda jobbiga är efter en kvart när vi lyfter upp honom, då blir han skitarg. den piper ju och blinkar och spelar melodier, kan det bli skojigare hahaha

i morgon ska vi köpa en hoppgunga. hoppas han gillar den lika mycket
  • mexisis

jag hittade en spegel att sätta i babygymmet idag nu blev det helt plötsligt myyycket roligare att ligga på mage i gymet än det har varit innan. kan lägga ut bild på den i morgon ifall nån undrar hur den ser ut 

beställde ju den där boken igår och idag fick jag den. ska verkligen bli kul att läsa.

• mexisis
    Stumpan83 skrev 2007-04-25 21:22:54 följande:
    Hejhej! Jag är ny i tråden. Har en son född 27 nov 06.Jag startar min närvaro i tråden med två frågor:1) mexisis: Var köpte du spegeln?2) Ni som ger era barn smakisar: När kan man börja med lite kött och fisk?
    hej på dig! spegeln köpte jag på babyproffsen för 75 kronor, jättefin är den
  • mexisis
    tjugofem skrev 2007-04-26 09:36:31 följande:
    här tog vi fram gåstolen igår. Isak åker runt och skrattar hela tiden. Tänk så fort dom lär sig hur man gör. Försöker jaga katterna med det går bara bakåt, men han är lika glad ändå!
    devin går också bara bakåt vad arg han blir när han kommer emot nåt och det tar stopp hihi
  • mexisis
    tjugofem skrev 2007-04-26 09:39:45 följande:
    mexisis-ja, och när han tappar leksakerna som jag lägger på bordet farmför.
    japp
    undrar hur lång tid det tar innan knasbollarna börjar gå framåt i stället hihi
  • mexisis
    Criffegirl skrev 2007-04-26 10:37:02 följande:
    Det dröjer inte...Pontus lärde sig nästan på en gång. Fast visst, det går ju runt ibland och åt sidan ibland...men oxå rakt fram och med riktiga gångsteg
    ok, för det kan ju inte va kul att bara komma bakåt hihi
  • mexisis
    Criffegirl skrev 2007-04-26 10:43:24 följande:
    Du sa ju att han skrattade så det är nog inte så tråkigt ändå
    nä inte än, men han har ju bara haft den i 3 dar så jag kan tänka mig att han kommer att lessna om han inte börjar kunna ta sig åt andra håll än bakåt. nu är det ju så kul bara att det är nåt nytt och att den blinkar och spelar musik
  • mexisis
    TheCoopers skrev 2007-04-26 11:33:17 följande:
    Mmmm ...min lilla tjej måste då vara en pygme´ vi var och testade gåstolar igår ...men hon nådde inte ner på långa vägar till marken .... Oh well ... kanske därför alla tycker hon ser sååååå liten ut ...Hon får hållas till tåls med jumparoonen och hoppgungan för now ....Tråkigt
    har ni köpt jumparoonen tycker hon om den? vill ju ha den till devin med ju!
    TheCoopers skrev 2007-04-26 11:34:30 följande:
    För övrigt gick min stora dotter alltid baklänges i sin gåstol :) det är ju lättare att skjuta ifrån då ... Hon fick en himla fart iallafall :) haha
    haha så det kan alltså bli baklänges för alltid hihi. ja du, fort går det
  • mexisis
    TheCoopers skrev 2007-04-26 11:46:36 följande:
    Mexisis :Jaaa :) hon älskar den ... vi fick hem den igår ! vilket liv det vart på henne :) hahhaha * Ja alltid baklänges ... hon kröp inte heller utan hasade sig fram på rumpan tills hon började gå ... vilket hon gjorde rätt tidigt ... sen sprang ungen runt i huset ! Inte en  lugn stund ... Men nu är hon lugn som en filbunke ... sååå det ärndras ju hela tiden Hur lång är Devin ? Förresten FINA kort ....han ser såååå stor ut !
    han är "bara" 68, men det tycker jag är tokbra med tanke på att han är född nästan en månad för tidigt och bara vägde 2540 g när han föddes och var 47 cm lång. han har hämtat igen sig bra och ligger strax ovanför normalkurvan

ser han stor ut som tjock eller stor ut som äldre hihi?
Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!