Inlägg från: mexisis |Visa alla inlägg
  • mexisis

Barn födda i nov 06 !!!

Criffegirl skrev 2007-04-19 20:52:54 följande:
    Var inte så rädda för gåstolen. Pontus har gått i sin i snart 2 månader och han älskar det...se på min bild Ryggen tar inte skada, det har jag läst om på internet. Min BVC-sköterska gnällde ju lite då, det gör ju dom om allt nästan. Hon menar på att om de går i gåstolen så går det för fort så de inte hinner ta in alla intryck?! Hon har säkert en poäng där, men det går ju inte sååå fort. Hur är det då när man bär omkring på dem när man själv går??? Det går ju ännu fortare.
    vi ville köpa gåstol tidigare, men pga devin fick sån där torticollis så tyckte hans sjukgymnast att vi skulle vänta tills han var lika stark i på båda sidorna i nacken, annars fanns det risk att han belastade den starkare sidan för mycket och den svagare blev ännu svagare. men nu är det bra med halsmusklerna och hon tyckte att han var hur stark och stabil som helst i både rygg och nacke
    TheCoopers skrev 2007-04-19 20:52:54 följande:
    äsch bilden syns inte va ? Hittade en på en utländsk hemsida men där ser du hur den ser ut - www.babyboardrent.nl/catalog/product_info.php...
    shit vilken cool och då slipper man ju en sån som hänger i taket. en sån vill jag köpa till devin med ju
    världens vigaste man kröp in i arslet och försvann
  • mexisis

jag tror att de avråder från att använda såna saker för att risken finns att vissa föräldrar använder dem som "barnvakter" och låter barnen sitta alldeles för länge, och då tror jag säkert det påverkar ryggen. men kortare stunder tror jag knappast gör nån skada. devin tycker ju om att sitta i mitt knä också, då borde ju det vara minst lika skadligt.

hörde iofs på nyheterna i morse om nån norsk studie som visade att cafelatte-morsors barn ofta fick problem med ryggen på nåt vis. de som sitter på fik hela dagarna med sina små barn i knät under tiden.

• mexisis
    TheCoopers skrev 2007-04-19 21:31:26 följande:
    Mexisis :Stämmer nog som du säger ... men min lill-tjej lär nog inte vilja sitta i den såå himla länge heller om jag känner henne rätt . Men en stund när mamma diskar kanske ? :)Åh dessa caffe-latte mammor ... finns många här i Sthlm ... Jag har dock inte tagit till mig den trenden :) har inte tid ... och det verkar inte så lockande ... DOCK älskar jag latte
    devin lär nog inte heller vilja sitta allt för länge. han tycker saker är roliga en stund sen ska han göra nåt annat så man får hela tiden tänka ut nya grejer för att stimulera honom. som babygymet, det kan han bara ligga i en halvtimme när vi kliver upp, då är det skitkul, men försöker vi lägga honom där nån gång senare under dan blir han förbannad. ungefär som "been there done that"

ja det finns en hel del latte-mammor här med. tycker latte är supergott men skulle inte ha tålamod att sitta på ett fik hela dan när det finns så mycket annat att göra. och hur kul är det för barnen. däremot brukar jag gå och fika med vänner men då sover oftast devin i vagnen och aldrig längre än en timme
  • mexisis

FamiljenCooper:

devin och adele låter rätt lika varandra på många sätt (förutom könet då )
    han är inte så jätte förtjust i att ligga på mage heller. det går bra ett tag men sen rullar han antingen över på rygg eller så lägger han ner huvet eller blir gnällig. när han rullar över på rygg direkt brukar jag vända honom på mage igen och så kan vi hålla på ett par gånger tills jag märker att om jag inte slutar så kommer han bli på dåligt humör.

han har också en förmåga att bli lite tokig i gymet och drar, sliter och slänger hihi. i morse slängde jag gymet i tvättmaskinen så jag fick göra ett provisoriskt till honom med filt och grejer. jag tittade bort nån minut och sen låg han så här

http://www.familjeliv.se/krypin/mexisis/gallery/phpsgyifb.jpg

• mexisis
    TheCoopers skrev 2007-04-19 22:05:35 följande:
    Caltum :Välkommen hit  Söt liten pralin du har :)jaa jag njuter verkligen av mamma ledigheten ... När min stora tjej föddes var jag bara hemma i 3 månader - bodde i Puerto Rico ( Västindien ) då och där finns inte samma möjlighet till mammaledighet . Så nu tar jag vara på varje sekund av denna LYX :)
    oj va du har varit runt och bott på sjysta ställen, usa och västindien, snacka om att jag blir avundsjuk
  • mexisis
    TheCoopers skrev 2007-04-19 22:17:28 följande:
    Mexisis :Hahha yes :) Jag flyttade till PR -96 och när jag blev flygvärdinna "pendlade " jag mellan NYC och PR ... och bodde även ett tag i Miami .
    oj, att man inte passade på och gjorde lite sånt när man var "ung och dum" min lillebror (är 26) har bott i taiwan i två år nu och flyttar hem i sommar. han fick ett ryck och bara drog dit. sa upp sig från ett väldigt bra jobb på arlanda. där nere jobbar han som engelskalärare och pluggar kinesiska på univeristetet. helt crazy
  • mexisis
    TheCoopers skrev 2007-04-19 22:22:06 följande:
    Mexisis :Härligt ! Din bror gör helt rätt - vilka upplevelser han har med sig :) det är bra att komma ut och se världen - om inte annat så uppskattar man Sverige mer när man bott utomlands .Vi ska till PR i sommar - häärligt !
    ja det tycker jag med

ska ni, va kul! hur länge blir ni borta? vi ska nog inte längre än upp till sundsvall vill också åka utomlands....
  • mexisis

min mamma bor 7 mil ifrån s-vall

• mexisis
    TheCoopers skrev 2007-04-19 22:38:37 följande:
    Mexisis :Vi ska till Lögdö kyrka ... vart det nu kan ligga ...
    ingen aning faktiskt låter som om det skulle ligga utanför stan iaf
  • mexisis
    TheCoopers skrev 2007-04-19 22:52:00 följande:
    Mexisis :Är detta Mexisis / FamCoopers tråd nu ??  Vi bombar den med inlägg - kul för alla andra :) hahah Joo jag googlade på kyrkan ... den är liten och söt
    ja det verkar som det, men alla andra kanske sover hoppas vi inte skrämt bort någon bara, det är ju så lätt att man halkar in på annat än barn och det kan ju va rätt skönt ibland, att få snacka annat än blöjbyten och maglägen

men nu är det nog dags för mig att sova också

go´natt på dig och eventuella andra som bara smyger omkring utan att skriva nåt
Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!