• Bibob

Barn födda i nov 06 !!!

Här är en tråd för oss som fick barn i nov 06. MIn son är född den 4nov. Tanken är att man kan bolla med ideér och funderinga över våra guldklimpars utveckling , rutiner osv...=)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-22 13:25:51:
    Ps. Vad kul att det är så många som har barn födda i november och att så många hänger på tråden =)

• Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!
  • TheCoopers
    Mexisis :

Det var säkert en engångsgrej ... det händer ju så himla mycket i deras små kroppar nu - utvecklingen går ju så snabbt Skrattande

Adele vaknade häromnatten vid 4 och låg och pratade för sig själv ett tag i sin säng - jag och sambon låg och skrattade :)
    Sen somnade hon om efter typ 15 minuter ... hahha
    Knäppis
    Inspector Gadget is King
  • Mirremama

Idag är jag på strålande humör! Albin har för första gången sovit i egen säng i eget rum hela natten med bara en matpaus! Han somnade med sambon vid tiotiden igår, jag flyttade honom till hans egen säng när jag gick och lade mig vid halv tolvtiden. Klockan fyra vaknade han och ville ha mat, hela amningen och omsomningen var över på tjugo minuter Sen vaknade han kvart över sju och då fick han komma och gosa med oss i sängen. Alltså säger bara: sömn gör underverk!! Nu skiner solen här också så vi ska snart gå ut på stan och shoppa lite Sen ska jag till posten och hämta mina GI-böcker som kommit nu. Så från och med imorgon ska det bli livsstilsändring här Bort med mammakilona

Stolt mamma till Albin, född 7.11.2006
  • TheCoopers
    Mirremamma :

Häftigt när det vänder så där ... Skrattande Sömn gör verkligen underverk så sant ..så sant ...
    Här skiner ingen sol idag ... men ska ut och promenera ändå med lilltjejen ...

I eftermiddag ska jag och min stora tjej ha mys tillsammans ...ska gå och äta och titta på film ...
    Pappa ska ta lilltjejen och träffa svärmor , så jag och stortjejen för lite egentid . Skrattande
    Vi behöver det hon och jag
    Mark Levengood 4 President
  • Mirremama

FamiljenCooper: ja det är underbart, känns som triss reklamen: "plötsligt händer det"
    Vad härligt ditt och stortjejens mys låter!

Stolt mamma till Albin, född 7.11.2006
  • mexisis
    TheCoopers skrev 2007-04-24 09:38:49 följande:
    Mexisis :Det var säkert en engångsgrej ... det händer ju så himla mycket i deras små kroppar nu - utvecklingen går ju så snabbt Adele vaknade häromnatten vid 4 och låg och pratade för sig själv ett tag i sin säng - jag och sambon låg och skrattade :) Sen somnade hon om efter typ 15 minuter ... hahha Knäppis
    hmmm, ingen engångsgrej, isf en tvågångsgrej i går kväll somnade han halv nio och sov ända till fyra, men då var han tokpigg precis som igår. han ville inte ha nappen och inte flaskan utan vi skulle bara ligga och prata och larva oss. jag försökte in i det längsta att inte prata för att han skulle förstå att det är natt fortfarande men det gick inte. vi låg kvar så till halvsex då han helt plötsligt ville äta och så somnade han medans han åt. helt otroligt nog (och det skiljer sig ju från igår) så sov han i fyra timmar till efter det så vi har nyss klivit upp. jag känner mig tokpigg och som jag lästa i nåt inlägg ovan så skiner solen här med med klarblå himmel. ska sätta oss i parken med en kompis och fika lite senare idag. det är så mysigt och devin trivs så bra där på filten
    världens vigaste man kröp in i arslet och försvann
  • Mill06

Åhh den som ändå fick se solen! Här är det mulet värre.... grrr...

• TheCoopers
    Mirremamma :

Jo men precis ... Härligt !
    Ja det ska bli skönt och mysigt att få lite tid med henne själv .. Det var ju bara hon i 6år , så nu har hon fått vänja sig med att dela mig och sambon . Det går jättebra men hon är sååååå uppspelt inför idag ...

* Idag är du bara min mamma :) sa hon Skrattande Gullunge

Mexisis :

Ohh ok ..hahah han vill leka ... Skrattande Min kompis har en son som är 2 år som vaknar varje natt vid 3 och vill spela fotboll ...hahahahah .... Boll skriker han när han  vaknar ! .... hahahh Underbart !
    Mark Levengood 4 President
  • Criffegirl

Gud va jag längtar efter den natten då Pontus sover hela natten utan att vakna för första gången.
    Som det är just nu så krånglar han mer än vanligt på kvällen och somnar inte alls vid 19-20 längre utan snarare vid 21-21.30 och då har han gnällt och gråtit i ca 1 timme. Sedan sover han knappt 3 timmar - äter - sover ca 3 timmar - äter och sover sedan till 6 och då vill han UPP.
    Jag har tyckt att det gått bra med matpauserna på nätterna men när kvällarna blir annorlunda så blir det jobbigare på nätterna oxå...vanan bryts liksom och jag är jättetrött på dagarna.

Måste nog ta fram den där braiga boken igen.... ....Jag misstänker ett nytt "språng", Pontus har börjat äta sämre oxå. Ligger bara på omkring 100-120ml/mål, ibland ännu mindre Fundersam

• mexisis
    Criffegirl skrev 2007-04-24 11:05:13 följande:
    Gud va jag längtar efter den natten då Pontus sover hela natten utan att vakna för första gången. Som det är just nu så krånglar han mer än vanligt på kvällen och somnar inte alls vid 19-20 längre utan snarare vid 21-21.30 och då har han gnällt och gråtit i ca 1 timme. Sedan sover han knappt 3 timmar - äter - sover ca 3 timmar - äter och sover sedan till 6 och då vill han UPP.Jag har tyckt att det gått bra med matpauserna på nätterna men när kvällarna blir annorlunda så blir det jobbigare på nätterna oxå...vanan bryts liksom och jag är jättetrött på dagarna.Måste nog ta fram den där braiga boken igen........Jag misstänker ett nytt "språng", Pontus har börjat äta sämre oxå. Ligger bara på omkring 100-120ml/mål, ibland ännu mindre
    devin äter mindre per mål också helt plötsligt men då vill han äta oftare i stället

vad var det den där braiga boken hette nu igen och vart kunde man köpa den? kanske vore nåt för mig med att läsa så kanske man blir lite klokare på vad våra filurer pysslar med hihi
    världens vigaste man kröp in i arslet och försvann
  • Criffegirl
    Mexisis:
    Jag köpte min på www.adlibris.se Den heter "Växa och upptäcka världen" och kostar 39kr.

Har just läst lite i den igen..Relationsfasen verkar vara på G här. Vilken himla bra bok!!!
Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!