• Bibob

Barn födda i nov 06 !!!

Här är en tråd för oss som fick barn i nov 06. MIn son är född den 4nov. Tanken är att man kan bolla med ideér och funderinga över våra guldklimpars utveckling , rutiner osv...=)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-22 13:25:51:
    Ps. Vad kul att det är så många som har barn födda i november och att så många hänger på tråden =)

• Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!
  • Tsarbabe
    Bibob: joda, ett på väg...eller ja. går in i vecka 6 men ändå. Det blir i december. Hade inte direkt en bra graviditet men det är klart värt det när de små är ute...

Ang. det här med blodgrupper så tar de ju alltid en blodgruppering på barnen om mamman är RH negativ. Och det är jag. Om de inte gör det kan det annars vara livsfarligt för ett eventuellt kommande barn om jag inte fått en spruta för antikroppar...så jag tänker ringa BVC på måndag och kolla upp vad Wiktor har för blodgrupp och sedan förlossningen för att prata med läkaren och se om jag fick sprutan eller ej...
    Gravid i vecka 5
  • mexisis
    TheCoopers skrev 2007-04-21 22:19:23 följande:
    Mexisis :hahha å en gambler ... som min pappa och brorsan ... Pappa har tippat sedan urminnes tider ... å inte vinner han ngt mycket heller :)
    hahaha näe, inte devins pappa heller. iofs, förra helgen vann hann och en kompis 19.000:- att dela på, men det händer ju inte varje dag om man säger så
    världens vigaste man kröp in i arslet och försvann
  • CarinaB
    SannaStina skrev 2007-04-21 20:18:30 följande:
    CarinaB - när väljer du att ge bröstet? Jag helammar ännu men ger en del smakisar. När Max fyller 6 månader 4/5 tänkte jag öka på men har inte bestämt mig hur. Jag misstänker Max inte kommer ta bröstet om jag ger det efter vanlig mat men vet samtidigt inte hur jag skall kunna bryta amningen om jag låter honom amma först och fylle rpå med vanlig mat. Det är ju inte lätt för honom då att minska på mjölken i mina bröst...?
    Ammar någon timme innan grötfrukosten och sedan ammar jag som mellanmål när vi är ute, aldrig tillsammans med maten längre. Men när vi körde smakisar ammade jag efter smakisen men det är klart, var det god mat föredrog hon nog den!
  • Kanga1
    TheCoopers skrev 2007-04-21 21:54:41 följande:
    Kanga1 :Ahhh gulligt ... Adele sitter en liten stund ...sen rasar hon framåt ...inte bakåt eller åt sidan utan framåt .Dadda ...dadda sa hon idag ...  och pappa tror ju såklart hon menade honom ... yeah sure sa jag ( svartsjuk *L* ) ahahha
    haha min tjej gungar liksom framåt men på nåt sätt lyckas hon sätta sig upp igen.
    Min kille trodde samma sak när det lät som om hon sa baba baba men jag övertygade honom om att så inte alls va fallet....hihi ungen ska säga mamma först!
  • Mill06
    Criffegirl skrev 2007-04-21 22:15:32 följande:
    Hejsan mammor....Idag har vi varit på dopkaffe utan tillhörande dop  Stackars kusin Oscar, han fick spysjukan på förmiddagen så de fick ställa in själva dopet i kyrkan....de hade ju såklart redan köpt 3 smörgåstårtor så de bjöd de som ville/vågade på kaffe iaf. Det var trevligt men många valde ju att stanna hemma tyvärr...Förresten....vi hade vagnen med oss så Pontus kunde sitta i den under kaffet....och det var precis vad han gjorde oxå HAN SATT SJÄLV!!!! Det är nog lite lättare i vagnen eftersom det finns lite kanter att hålla sig i och ett ryggstöd som "tar emot" om man skulle ramla bakåt. Men han satt utan att luta sig mot ganska långa stunder Nu dröjer det inte...snart kan man sätta ifrån sig gullet vart som helst när man behöver båda armarna till annat Mexisis: Vilken skithåla bor du i då?? *skrattar*
    Hihi vad kul!! Precis så gjorde Maja oxå när jag var in på jobbet å hälsade på!!
  • TheCoopers
    Kanga1 skrev 2007-04-22 00:00:51 följande:
    haha min tjej gungar liksom framåt men på nåt sätt lyckas hon sätta sig upp igen.Min kille trodde samma sak när det lät som om hon sa baba baba men jag övertygade honom om att så inte alls va fallet....hihi ungen ska säga mamma först!
    hahha gulligt ... Jo men precis ... Mamma först Flört även om jag tänkt bjuda på den eftersom vår första dotter sa mamma först ... då kanske pappa kan få den här ? *L*
    Mark Levengood 4 President
  • Bibob
    mexisis:   Såg att du letar efter pipmuggar. finns att beställa på nätet
    www.wildbabies.se har ett set som är fint från -lundmyr of sweden- sen har dom jätte fina på babyproffsen med elsa beskow motiv. På Wildbabies har dom även andra coola saker.. en barndoms väns nätbutik därför rek jag den. snabb leverans och dem är seriösaFlört
    Sebastian är lik sin mamma tycker jag!
  • mexisis
    Bibob skrev 2007-04-22 11:49:53 följande:
    mexisis:   Såg att du letar efter pipmuggar. finns att beställa på nätetwww.wildbabies.se har ett set som är fint från -lundmyr of sweden- sen har dom jätte fina på babyproffsen med elsa beskow motiv. På Wildbabies har dom även andra coola saker.. en barndoms väns nätbutik därför rek jag den. snabb leverans och dem är seriösa
    tack för länken hittade nåt annat där också som jag bara måste beställa. har ju köpt eld i baken bodyn till devin men har aldrig sett eld i baken byxor. hur coolt som helst ju
    världens vigaste man kröp in i arslet och försvann
  • Criffegirl

Jag tipsar om Ikeas mat-set MUMSA för 99kr.....pipmugg, tallrik och sked. Helt okej!

Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!