• Bibob

Barn födda i nov 06 !!!

Här är en tråd för oss som fick barn i nov 06. MIn son är född den 4nov. Tanken är att man kan bolla med ideér och funderinga över våra guldklimpars utveckling , rutiner osv...=)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-22 13:25:51:
    Ps. Vad kul att det är så många som har barn födda i november och att så många hänger på tråden =)

• Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!
  • Olle i Alingsås

Hej på er! Jag vill oxå vara med här fick min lilla sötnos den 13/11 -06. Hon heter Clara och vägde då 4280g och 55 cm. Är nu uppe på nästan 7 kg skulle jag tippa ska väga henne nästa vecka. Läste att många varit sjuka. Men vi har än så länge klarat oss ta i trä. Clara pratar och ler hela dagarna. Försöker rulla över til magen men ej lyckats så bra då armen är i vägen så hon stannar på sidan. Tycker inte om att leka själv för länge och ska helst vara med när vi äter och pratar. Har just kommit på att man kan prata med stängd mun, det är ju roligt när det bubblar så.. CClara är vårt första barn och alldeles bedårande söt.

• tjugofem

Inte bara jag som har ont i ryggen!! smörjer med Orudis, funkar jätte bra. Tycker ni ska prova! Här är det full rulle på dagarna, Isak nu 3,5 mån tycker inte om att roa sig på egen hand, har kommit på att han får uppmärksamhet när han ler. så han skriker tills jag kommer och då skrattar han och ler hela tiden. sover gör vi hela nätterna, han vaknar vid fem snåret ibland, men somnar om efter lite mat och sover till 9-10-11. sover aldrig mer änn 20 min på dagen. har upptäckt händer och fötter, händerna är i munnen hela tiden, om han inte får tag på något annat. fötterna är jätte intresanta att titta på.

• molly7272
    känner igen det med att locka med ett leende
    Har dock inte fått så många idag, Alex febrig & snorig så nu är det inte mycket tid över till annat...vill inte vara från famnen många minuter
  • CarinaB

Sophia, den pyamasen har vi oxå Den är jättefin!

Elba ler oxå mycket men märker att hon är mer och mer rastlös och det är svårt att hitta på nya saker. Idag var hon vaken hela promenaden på 1,5 timmar till och med. Vajande trädtoppar var nog för intressanta för att man skulle vaggas till sömns

• islandgirl

Hej,
    Jag har också en liten novemberälskling. Karl är född 9 nov 2006. Fyllde alltså 4 månader i fredags. Han är en underbar liten kille med stor humor och lika stort humör! Just nu har han en lite jobbig period med väldiga humörsvängningar. Pendlar snabbt från glad till ledsen och börjar storgråta helt utan förvarning. Han pratar otroligt mycket och har dessutom lagt sig till med illskrik. Det är så att det ryser i märgen och trumhinnorna bågnar och är på väg att spricka. Givetvis får han hållas för han övar väl sina stämband. Men fortsätter det får vi köpa hörselkåpor!
    Förut låg han mer än gärna i babygymmet i över halvtimmen och likaså var han förnöjd på en filt. Nu vill han vara i famnen hela tiden.
    Är det någon annan som känner igen detta beteende vad det gäller ljud,missnöjsamhet och att vilja vara i famnen hela tiden.

• Criffegirl
    islandgirl skrev 2007-03-12 19:52:33 följande:
    Hej, Jag har också en liten novemberälskling. Karl är född 9 nov 2006. Fyllde alltså 4 månader i fredags. Han är en underbar liten kille med stor humor och lika stort humör! Just nu har han en lite jobbig period med väldiga humörsvängningar. Pendlar snabbt från glad till ledsen och börjar storgråta helt utan förvarning. Han pratar otroligt mycket och har dessutom lagt sig till med illskrik. Det är så att det ryser i märgen och trumhinnorna bågnar och är på väg att spricka. Givetvis får han hållas för han övar väl sina stämband. Men fortsätter det får vi köpa hörselkåpor!Förut låg han mer än gärna i babygymmet i över halvtimmen och likaså var han förnöjd på en filt. Nu vill han vara i famnen hela tiden.Är det någon annan som känner igen detta beteende vad det gäller ljud,missnöjsamhet och att vilja vara i famnen hela tiden.
    Jag känner igen allt!!
    Pontus född 20 november 2006
  • islandgirl

Criffegirl: skönt att höra! Hur länge har Pontus hållit på så? Har du ngn aning om det är en fas som väntas pågå länge?

• johannahydrell

Neo är född 2 november 10 dar innan beräknat vilket inte gjorde så mycket... sover som en stock hela nätterna (mamma är jätteglad)

• SannaStina
    Lovely Lady och SophiaM - Vilka fina pojkar ni har! Fina bilder!
    Här kommer min Max (4 månader) när han sitter i sin bumbostol och kikar några sekunder i en muminbok...
    Mamma till Max 061104
Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!