• Bibob

Barn födda i nov 06 !!!

Här är en tråd för oss som fick barn i nov 06. MIn son är född den 4nov. Tanken är att man kan bolla med ideér och funderinga över våra guldklimpars utveckling , rutiner osv...=)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-22 13:25:51:
    Ps. Vad kul att det är så många som har barn födda i november och att så många hänger på tråden =)

• Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!
  • lovely lady

Sannastina- vilken skön bild!!! Skrattande

stolt mamma till Christian född 06-11-26
  • lovely lady
    Christian vände sig från mage till rygg igår (exakt 3 månader och 2 veckor!!!)
    Jag blev överlycklig och tjöt rakt ut, stackarn blev livrädd HAHA
    stolt mamma till Christian född 06-11-26
  • dyckan

sannastina>> jag köper frysta ärtor och majs. sen kokar jag dom. mixar med stavmixern och sen så pressar jag purén genom en liten sil för att få bort något skal som finns kvar. har i lite rapsolja eller smör. sen är det klart. jag fryser in purén i iskubsforer och sen så lägger jag dom i en burk. Funkar jätte bra och man sparar pengar på det.

• fiia

Har toalt missat den här tråden. Har en dotter som är född den 3 november 2006 (har en son sen innan född maj-04). Läste att det var många som haft sjuka barn, så även jag. I mitten av december fick sonen vattkoppor och sen har det fortgått hela vintern. ellen har haft vattkoppor, två förkylningar och ögoninflammation. Trots att jag helammar...

• Criffegirl
    islandgirl skrev 2007-03-12 22:01:50 följande:
    Criffegirl: skönt att höra! Hur länge har Pontus hållit på så? Har du ngn aning om det är en fas som väntas pågå länge?

Jag har ingen aning om om det är någon "fas"....det har kommit lite mer o mer i en vecka nu tycker jag. Men just idag verkar han vara ganksa nöjd med tillvaron Lugn o sansad än sålänge iaf, halva dagen är ju kvar *ler*

Igår var jag heeelt säker på att Pontus kände av sina tänder, han var smått hysterisk emellanåt och stoppade in allt han fick tag på i munnen. Inget hjälpte liksom...han bara grät stundvis nästan hela dagen.

I övrigt så funderar jag på om de inte kan ha olika behov av närhet/trygghet olika dagar. Och här är det nog så att Pontus blir "trött på mamma" ibland...hans pappa är resande och det märks att när pappa kommer hem så är Pontus mer nöjd. Man kan nästan se på honom att han tänker...ÄNTLIGEN!! *skrattar*

Det är bara att gilla läget...

Pontus född 20 november 2006
  • molly7272

islandgirl & Criffegirl
    känner igen allt i det beteendet jag med.
    Skönt att det är fler som är lika *pust*
    Växlar kanonsnabbt i humöret ibland & det skär verkligen i en då.
    Tog en timme idag att klä på han för en promenad...rullar & ålar direkt man lägger ner han & sen illvrål.
    Ibland tror man nästan att han gjort illa sig, helat då man försäker klä på han & han bökar runt.
    Är nästan alltid att vi klär på han i sängen nu & inte på skötbordet...rädd att han ska ramla ner

Är det krångligt för era att äta???
    Alex har inte tid & vrider sig & vill ha men ändå inte....:S
    Lika med smakisarna...de vill han gärna ha, men krångligt när han inte har tid att sitta stilla i baby-sittern.
    Går inte att mata han med der i famnen, behöver 3 händer då

• molly7272

Criffegirl...har oxå märkt att jag inte duger lika bra ibland *s*
    första gången igår skulle lösa av sambon & ta Alex, men han vände direkt på huvudet & började nästan gråta så det var bara att gå tillbaka till pappa igen

• am76

Idag sätter jag en stjärna i almanackan .

Först: Jag sov 8,5 h i ett sträck utan att vakna inatt, *wowh* har jag inte gjort sen Tea föddes. Somnade 22 och vaknade 6:30 av att ena bröstet var typ dubbelt så stort, *phu* vad ont det gjorde, väckte en trött Tea som tömde det på 5 minuter och somnade om. Sedan sov vi vidare till 09, vad blir det 11 timmar!

Sen tyckte jag att det idag var dags för Tea att prova att smaka på lite potatis + mjölk eftersom hon blir 4 mån på torsdag. Hon tyckte nog det var mer roligt än gott, log som bara den när skeden kom .

• Cluedo

Hej!
    Vore det inte roligt att ha en lista på alla barnen - dvs vilket datum de är födda och vad de heter...???
    Jag vet inte riktigt hur man gör, men jag vet att det går att göra på ngt vänster...
    Någon som orkar fixa en sådan?
    Mvh
    Claudia med Isabella f 13/11

• am76

Vore kul med sån lista! den som vet hur man gör kan väl göra det,,, kanske lägga till var man bor !

Jessica med Tea f 15/11. Göteborg

Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!