• Bibob

Barn födda i nov 06 !!!

Här är en tråd för oss som fick barn i nov 06. MIn son är född den 4nov. Tanken är att man kan bolla med ideér och funderinga över våra guldklimpars utveckling , rutiner osv...=)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-22 13:25:51:
    Ps. Vad kul att det är så många som har barn födda i november och att så många hänger på tråden =)

• Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!
  • molly7272

Mill06 Ska kolla efter en imorrn...Alex ska stå & hoppa & hoppa hela tiden så behöver nog en sån. Annars blir det nog jobbigt åt armarna
    Skulle åkt idag, men dottern på 6 år fick ett utbrott & skrek att vi skulle ut ur tv-rummet när Alex var kinkig så hon fick titta på Pippi. :S Så vart att åka när inte hon är här.

• MagicAngel

hej hej! Jag har ett barn född 15:e nov (som förövrigt är kusin med criffegirls lilla kludd)Hittade tråden av en slump och tänkte att jag ändå skriver en rad eller två när jag ändå är här..

Nu har vi börjat med gröt på morgonen..men hur funkar det egentligen? Ska jag fortsätta efter 3-4 dagar med nåt annat även om han inte äter ett helt grötmål än? Eller ska jag vänta tills han kan äta ett helt mål gröt på morgon och kväll?

Jag har morotspure, potatis och palsternackapure i skåpet men vågar inte använda dem än..

• tjorvisen

Ahh, snygg som 17 ärden iaf *suktar efter en själv* FlörtSkrattande

Mirremama skrev 2007-03-11 10:54:42 följande:
    Tjorvisen: det är en Emmaljunga scooterStolt mamma till Albin, född 7.11.2006
    ღ ♥ ღ Älskade dotter! ღ ♥ ღ
  • Criffegirl

Tjena syster yster! Kolla in Pontus nya vrålåk..

...enda som skiljer är fälgarna, jag har en nyare modell

• MagicAngel

Snygg!!! Sitter han i sittdelen eller hur har du fixat biffen?

Oscar har nämligen växt ur liggdelen...Hmmm...Måste byta men vet inte riktigt hur han ska ligga....*suck* Jag är ju NYBÖRJAREEEEEEEE PÅ DETTA!!!!!

• MagicAngel

Snygg!!! Sitter han i sittdelen eller hur har du fixat biffen?

Oscar har nämligen växt ur liggdelen...Hmmm...Måste byta men vet inte riktigt hur han ska ligga....*suck* Jag är ju NYBÖRJAREEEEEEEE PÅ DETTA!!!!!

• Criffegirl

Ha ha...jag ser dubbelt !

Han halvligger liksom..brukar lägga en liten kudde i knävecket liksom som stöder lite så han inte kanar. Sen håller ju selen honom på plats....
    När jag va på mässan igår så dök en annan mamma på mig (som jag känner) hon tyckte att han var för liten och att han får ont i ryggen. Men du vet hur jag är....sånt biter inte
    Sålänge han är nöjd o glad så tvivlar jag på att han tar nån skada, hellre en sittande nöjd bebis som är glad o skrattar i 3 timmar i folkmassan än en liggande vrålskrikande stel bebis...tror han skulle ta mer skada av det isåfall.

Testa lite inne så säger säkert Oscar ifrån om det inte passar *ler*

• MagicAngel

Ok...Tack...nu ska vi snart till svärmor och käka....Gutt....

Ha det gott..

Kraaaaaaaaaam

• dyckan

nu har Martin smakat på min hemma gjorda ärtpuré och det var en super hitt...
    Tog lite tid, men nu har jag gjort mat för ett tag fram över till lilleman.. både morot och ärtpuré. mums...

• vildabebin

Magic Angel: Tjoohoo..Tänkte bara presentera oss,,,vi är ju trots allt tvillingar, typ, =) Födde samma dag!!! *skoj*

Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!