• vadskajaghetadå

Vad tycker ni om södermalm? (mellan skanstull + hornstull)

Tycker om naturen och den härliga promenadvägen där.
    kanske ska flytta till vetegatan, en nyrenoverad hörnlägenhet längst upp på gatan.

Mer natur där än på vår nuvarande ort västertorp.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-15 21:10:16:

årstaviken heter det

• Svar på tråden Vad tycker ni om södermalm? (mellan skanstull + hornstull)
  • Greta05

Jag älskar att bo inne i stan!
    Men är det mer natur på Södermalm än i Västertorp?
    *måste googla på vetegatan*

• vadskajaghetadå

hahahah

jaaa.....altså just västertorp, var där idag och kollade och det är ju bara en 2-300 meter till vattnet och parker etc, i västertorp finns mest en massa hus, annat är det vid mälaren men det är inte västertorp

• vadskajaghetadå

okej då det är inte mer natur på söder men det känns så

just där altså området runt kollonilotterna

• Lisa 74

Tanto menar du säkert. Vita bergsparken är ju oxå mysigt och hela promenadstråket södermälarstrand. Långholmen är ju också mysigt.

• Bella8

Sannisen!
    Hej och hoppas att det fortfarande går bra på dagis för lillen... Charlie trivs nu jättebra på sitt! *bara sådär för jag kom på att vi var i samma tråd för en tid sedan*

Angående Vetegatan och Havregatan och det området så är ju det ett lugnt och fint område med väldigt centralt läge på Södermalm och ni har nära till Årstaviken, Eriksdalsbadet bl a... Ligger förresten en superbra grekisk restaurang där... minns inte vad den heter bara men gränsar till Ringvägen från någon av dessa Vetegator ... Gick alltid förbi där när jag bodde vid Gullmarsplan och jobbade på ett arkitektkontor i området dit du nu kanske ska flytta...

Tips: Kolla upp lekplatser och sådant så att ni vet att det finns lite sånt i närheten...

*** Charlie Charlie Charlie Du är en liten katt... ***
  • Lisa 74

Du har ju mysiga Nytorget också med stor lekpark.

• Triple Trouble

har bott på ringvägen 76 som ligger precis där, supertrevligt. Är det skb?

• vadskajaghetadå

bella8 tack för infon! det går jättebra själva då??

maestro heter krogen var ihop med en grek där när jag var "liten" (16 år)

givk från vetegatan till hornstull idag och där imellan fanns lite lekplatser, det finns en stor nära vetegatan.

tack alla för svar

Svar på tråden Vad tycker ni om södermalm? (mellan skanstull + hornstull)