• vadskajaghetadå

Vad tycker ni om södermalm? (mellan skanstull + hornstull)

Tycker om naturen och den härliga promenadvägen där.
    kanske ska flytta till vetegatan, en nyrenoverad hörnlägenhet längst upp på gatan.

Mer natur där än på vår nuvarande ort västertorp.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-15 21:10:16:

årstaviken heter det

• Svar på tråden Vad tycker ni om södermalm? (mellan skanstull + hornstull)
  • Maverich

Mellan Ektorp, Duvnäs utskog och Skuru i ett mysigt par/radhusområde, de flesta säger att det tillhör Skuru.

• vadskajaghetadå

okej!!!!

årstaviken är det där jag ev ska bo??

närheten av ringen och sen åt hornstullhållet fast vid vattnet, finns parker och kollonolotter

• Maverich

Aha, det ligger där! Jag har ingen koll på just det området tyvärr men söder är ju söder.

• AstraTrillian

Årstaviken är supermysigt! Jag älskar söder och vill aldrig bo i nån annan stadsdel. Det finns massa trevliga parker i närheten bla en som har lite olika djur (blecktornsparken). Ni kan ju bara inte säga nej till en lägenhet där!!!

• Muckarn

Stockholm....
    Det snyggaste området är i min mening gamla stan!

• Tant Green

Jag skulle inte tacka nej till Vetegatan!!

• Rapunzella

Lisa 74 - Vare sig Södermälarstrand eller Nytorget ligger ju precis nästgårds med Vetegatan, och därifrån är det ju även en bit till Tanto.

Men området vid Eriksdalsbadet och hela vägen längs Årstaviken är ju jättefint! Sen är det ju nära Ringen också, så du har ju alla tänkbara affärer i närheten.

• AstraTrillian

Tanto är ju nära, börjar innan Hornsgatan kommer på Ringvägen och Havregatan ligger väl mellan Årstaviken och Ringvägen. Då kan man gå längst vatte´t till tanto.

• vadskajaghetadå

okej!!!
    ja jag gick där idag och blev helt salig

"alla hade ju sagt....."

ja att det inte är bra för oscar, bara bilar, ingen natur!!

va??? finns ju en bakgård med port med där kan katten gå ut, oscar med, altså inte välja den mot vägen, ick förbi minst 3 lekparker och oscar hörde hackspetten för första gången sitt liv liksom

• vadskajaghetadå

jag gcik till tanto på kanske 35 minuter tror ja

Svar på tråden Vad tycker ni om södermalm? (mellan skanstull + hornstull)