• vadskajaghetadå

Vad tycker ni om södermalm? (mellan skanstull + hornstull)

Tycker om naturen och den härliga promenadvägen där.
    kanske ska flytta till vetegatan, en nyrenoverad hörnlägenhet längst upp på gatan.

Mer natur där än på vår nuvarande ort västertorp.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-15 21:10:16:

årstaviken heter det

• Svar på tråden Vad tycker ni om södermalm? (mellan skanstull + hornstull)
  • vadskajaghetadå

greta egentligen inte, vi lämnar det perfekta stället om man tänker på att vi jobbar, har oscar på dagis + släkt där...

men tanken är att bo och känna efter på söder, och trivs vi inte vet vi att det inte blir svårt att byta (om värden går med på det)tillbaka till häöersten och nåt finare än vår lägenhet.

tycker den är för mörk och sliten.

på söndag ska vi få besked om en 5a i vårt område med men öppen spis men vi har inga förhoppningar om den.

• vadskajaghetadå

vi äter ute ofta, vet att det finns en indisk, etiopisk och grekisk restaurang och även lite till.

• Erika

Hej

Jag har just flyttat från Södermalm efter många års söder-boende. Jag tycker södermalm ät toppen när man har barn om man vill bo istan. Det finns hur mycket barnfamiljer som helst massa pareker m.m

Nu har vi flyttat till villa i Nacka o ska testa det men om vi inte trivs blir det tillbaks till Söder igen.

• vadskajaghetadå

ja jag tycker också söder känns bra för barn trots att måna är emot det som vi känner som inte känner till området.

nacka är jag ifrån, får man fråga vart??

• Maverich

Jag älskade att bo där, bodde vid Begsunds strand. Vi hade 5 min. till lugna Långholmen och 5 min. till Tantolunden. Dessutom finns det parker, lekparker och vatten (för att inte tala om Street)! Nu vet jag inte vart vetegatan ligger men det är väl i krokarna!?

Vill ändå tillägga att jag trivs bättre att bo i Nacka där jag bor nu, speciellt nu när vi har barn.

• vadskajaghetadå

maverich okej!!

vart i nacka bor du?

• Erika

Nu bor vi i Björknäs i Nacka men har bara bott här i ca 3 veckor så allt känns nytt och kul men också lite läskigt!! Snart vänjer jag mig nog vid att inte se så mycket folk också, i stan är det ju folk överallt.

Jag tror detta hus blir toppen för mig o min familj men jag är en säder-böna i själ o hjärta och tror absolut att jag kommer bo där igen i mitt liv.

• Triple Trouble

stockholms kooperativa bostäder, hyres. Men detta kanske var BR? Bodde på söder i 10 år och det var toppen, men sen längtade jag till hus trots hela livet i lägenhet. Väldigt fint nere vid tanto och årstaviken, sprang en del där nere förut och hoppade sen i vattnet och badade lite

Svar på tråden Vad tycker ni om södermalm? (mellan skanstull + hornstull)