• Miafia33

    Ska handikappade få köpa sex?

    Läste om detta på aftonbladet och tycker frågan är intressant.

    Jag tycker inte att man ska särbehandla människor oavsett handikapp eller ej men jag förstår problemet. Jag tycker dock inte att man ska få köpa sex.

    Ni som tycker det är ok, tycker ni inte att det är att särbehandla och är det inte just det som de flesta funktionshindrade vill slippa? Att bli just särbehandlade.

    Motivera gärna

  • Svar på tråden Ska handikappade få köpa sex?
  • Bluescreen

    Santos: Den svenska moralen är allt annat än ljum, den är ytterst påtaglig så fort det handlar om ANDRA människor.

    Undrar hur dessa människor hade resonerat om det handlade om en närstående, eller om dem själva?

  • Santos v2

    Jag tror min förlamade kompis skulle välja att ligga sked naken med mig framför en påklädd anställd assistent som är där med ett elekriskt fnas..

    Du har inga rättigheter till sex, ligg där och få liggsår, kramas naken med dina vänner istället.

    Min kompis VILL betala för att ligga sked med en naken tjej, han får inte ens upp den så penetrering blir det inget av.

    Är det också förkastligt ?

    Att han köper en hora för att kramas med naken, kanske hångla lite om horan går med på det ?

  • Bluescreen

    TEDDEN; I den här tråden är paraleller och gränsdragningar bara till för dem som kan framföra din (er kollektiva) åsikt?

  • Emster

    Stackars barn som har en pappa som inte tror att någon kan vilja älska och vara nära hans son utan att få betalt. jag skulle bli jätteledsen om mina föräldrar inte trodde att jag kunde få sex för att någon ville vara med mig, utan var så "misslyckad" att de måste köpa in sex åt mig...

  • Bluescreen

    Emster; anser du att handikapp är misslyckande tycker jag att du skall ta en kurs i något människovårdande yrke.

  • Emster

    JAG tycker inte att handikapp är ett misslyckande, men det tycker uppenbarligen pappan som funderar på att köpa sex åt sin son! Det är ju det jag blir upprörd över, tror han inte att någon kan bli kär i och vilja älska med hans son utan att få betalt? Jag tycker att det är DEN inställningen som uttrycker förakt mot handikappade.

  • Santos v2

    Emster: Ännu en skön människa som beskyller en pappa som ställer frågan för debatt.

    Han sa ungefär, jag tar inga som helst ställningar till detta, jag är emot prostutition men jag vill gärna starta en debatt då jag vet att det pågår i flera andra länder där detta har testats med bra utgång...

    JAG ÄLSKAR FOLK SOM FÖRDOMMER ANDRA FÖRÄLDRAR... Det är det bästa av allt. Sverige sverige sverige!!! hejja hejja hejja moralisterna hejja hejja hejja.. Haaallelhulja!

  • Åsa

    Santos: "Santos: Det som är det mest ohumanistiska är att det idag finns en massa horor i sverige som aldrig kommer få en normal pension pga att dom lurats ut i mörka gränder och får knulla skabbgubbar."

    OT Snack. Sexköp har bara varit olaglig några år. Innan dess gick det att prostituera sig hur lagligt som helst och de som registrerade sig som företagare och betalade skatt (=pension) kan räknas på ena handens tumme.

    "Dom flesta intervjuverna med horor man ser idag är från gränderna..."

    OT Nu görs det ju inte så värst många intervjuer med prostituerade men det är helt riktigt att det är de gatuprostituerade, de mest utsatta och med lägst status (ser t ex dig uttala dig om "luder" och "horor") som är den kända gruppen, och visst innebär det att vad man vet om dem inte rakt av kan generaliseras på alla prostituerade. På samma sätt är många kända inom psykiatrin som kan vittna om bakgrunder med övergrepp, självmedicinering med droger för att dämpa äckel över arbetet etc, men själva urvalet (personer som sökt hjälp) gör givetvis att de per definition är personer som mår dåligt.

  • aleksa98

    Emster

    Hur länge ska man vänta på att någon ska bli förälskad och vilja ha sex med en? Om det inte har skett innan 60 år, e det då ok att ta en prostituerad? Eller vart går gränsen? Jag undrar hur många handikappade som får klara sig utan sex i hela sitt liv?

  • Santos v2

    Emster: Du tror inte alla föräldrar till handikappade barn tänker olika. Alla kan ju inte tänka precis likadant. Han kanske är realist och förstår att chansen för honom att få sex på vanligt vis är låg, och att han börjat prata om sex visar ett intresse som han kanske aldrig kommer få njuta av.

Svar på tråden Ska handikappade få köpa sex?