*.
...ord som "mobil" och "avslag" får helt ny innebörd.
...man sitter vid middagsbordet och pratar om hur sonen bajsar.
...man är uppe klockan tre och gungar en bebis med ena armen och skriver på familjeliv med andra.
...ord som "mobil" och "avslag" får helt ny innebörd.
...man sitter vid middagsbordet och pratar om hur sonen bajsar.
...man är uppe klockan tre och gungar en bebis med ena armen och skriver på familjeliv med andra.
Då man uppmärksammar gravida överallt, och gör det misstaget (gång på gång)att fråga folk, som INTE är gravida (de har bara en mage/är tjocka) om de är det. Jag fattar inte att jag inte lär mig! -att jag ska "hålla på och bry mig", om sånt. Så var jag inte förut!
När man upptäcker hur effektivt det är med en unge tjoandes (eller skrikandes) i en vagn, då man står i kön i en affär, att få bli expedierad.
Tänkte på det häromdagen, då jag på Apoteket råkade ut för såna där "såskoppar" till farmaceupter(ni vet såna där som står i EVIGHETER och pratar med kunderna eller kolleger, och allt går i snigelfart).
Min unge sov då, då märkte jag skillnaden. Det brukar bli lite mer "driv" på expediter då ungen är vaken.
Inte heller kan de ignorera en sådär, i affären, då man har ungen med sig (ni vet när expediter är mycket mer intresserade av att prata om hur det var på semestern, med sin kollega, än att expediera kunden)...
Har man en unge med, så märks man!
När man inför ett väntande besök kollar så att lilltjejen har mátchande kläder och strumpor och sedan kollar så att man själv har kläder överhuvudtaget på sig..
När man saknar barnvagnen då man promenerar själv - och börjar fundera på att det nog inte vore så dumt med rullator i halkan...
när man kan välja ut en palsternacka i mataffären utan hjälp av bilder
när man luktar i rumpan efter bajslukt
de e fan illa för jag hatar bajslukt :)
när man är väldigt trött å tar en stor colaflaska ur kylen å börjar vagga den i fammnen eller när man sitter vid frukostbordet alldels själv å så hör man honom börjar gny inne i sovrummet å klappar förstött på mackan så att han ska lugna ner sig....
När man, fast man inte har barn/vagn med sig, tar hissen upp eftersom rulltrappan inte fungerar.
anna B: Just det, jag hade ingen aning om vad det var förut!
Eller när man vet var alla hissar och toaletter med skötbord finns på varenda varuhus.
När man tycker att det e okej att gå upp 4 på morgonen för att personen som väckt dig är så söt när han ler...