• tjips

*.

...ord som "mobil" och "avslag" får helt ny innebörd.
    ...man sitter vid middagsbordet och pratar om hur sonen bajsar.
    ...man är uppe klockan tre och gungar en bebis med ena armen och skriver på familjeliv med andra.

• Svar på tråden *.
  • AnnaZ

När man vet att man måste åka i baksätet när det sitter en bilbarnstol i framsätet i bilen och inte tycker att "Kan de inte flytta på den där stolen...." Så tänkte jag nämligen innan jag fick barn... *erkänner*

• lilleli

När man vaknar varje morgon av att ens lilla skatt ligger och har morgongymnastik och så småningom kommer tillräckligt nära mamsen för att kunna börja rycka i täcket.....då e det bara en tidsfråga innan han börjar låta som en ylande hund.....så vänder man sig om och får ett underbart leende.....

• 1973

När man drar matvaruvagnen fram och tillbaka i affären..vaggar maten eller? :D

• Jen75

När man ligger i sängen & vägrar svara i telefonen för ens bäbis ligger på armen & sover & man tycker bäbis är sååå gullig som sover såå sött.

• BaraPyssel

När man kommer på sig själv med att stå eller sitta och gunga utan att ha en bebis i famnen. Eller när det ligger en bajsblöja i handväskan, för dom man varit hos är så finkänsliga att man inte kan slänga en liten bajsblöja i deras slask. Trots att spädbarns bajs inte luktar bajs direkt.

//joanna

• Anna22

när de små vägrar att somna om och man bara vill sova..... Hmmm sömnbrist

• Party of five

... när man inte fått sova på två nätter ordentligt för att lillan vaknat typ en gång i timmen pga förkylning. Så kommer natt nr tre som lillan sover ursött igenom, men inte mamma...

• Lilly Lou

Stumpan2
    Känner igen mig. Kollar alltid att jag satt på mig byxorna och inte står ute på gatan i bara långkalsongerna hehe

• Lilly Lou

När man vet vilka affärer som har trappsteg.
    När man alltid tittar efter barngrejer när man går och handlar.
    När man får nya bekanta för att de har barn och det ända man pratar om är just barn.

• majyra

Att ungen är sådär riktigt "gåbort-fin" då man går ut (på festligheter) "väger upp" ifall man själv inte har lyckats hitta så "festliga"/fina kläder, att ha på sig.

När man blir så populär plötsligt, och alla möjliga ska jämt komma fram och prata med en (då ungen är med), till skillnad vid nästa tillfälle, då ungen INTE är med (på "umgängesträffen", med samma sällskap), då man helt plötsligt inte alls, är lika populär längre.