Jag har själv haft djur, som jag älskat. Men jag skulle inte välja att rädda ett djur för att låta ett barn dö iallafall..
Jag har inte nedvärderat någon här, jag förstår bara inte hur man skulle kunna leva med sig själv av vetskapen att man låtit ett barn dö...
Sen fattar jag inte hur man kan som hundägare vara sån att man ser hunden som sitt egna barn, för det är fortfarande en hund, hur mycket man älskar den..
Jag pekar inte ut enstaka hundägare, syftar inte på någon speciell utan generellt och jag nedvärderar inte någon.
Knytets skrev 2007-04-27 21:38:23 följande:
Det går inte att se detta på ett annat sätt än hur du ser på denna frågeställning?Du kan inte tänka dig att ägaren till hunden inte ser den som en hund utan som sitt egna barn?Oavsett hur mycket du nu ser ner på någon som hellre räddar sin hund än ett okänt barn, så ser faktiskt inte alla i världen på saken på ditt sätt.Så jo, jag kan mycke väl förstå varför man räddar livet på sitt egna barn än ett okänt.Skulle du låta ditt egna barn ligga på gatan och dö och hellre springa och rädda ett okänt barn? I många fall är faktiskt frågorna precis likadana. Man kan inte nedvärdera kärleken vissa människor har till sitt djur mot hur man som förälder känner för sitt barn.Jag skulle önska att det var fler som kände så mycket för sina djur.