Inlägg från: Emmajohanna |Visa alla inlägg
  • Emmajohanna

Vi som plussade v34 version 3

Åh vad skönt att gå till frissan ! Vad ska du göra ? 
    Ska dit om en vecka, längtar så jag döööör, mitt hår är hemskt just nu... 

Gullig katt som vill ha sällskap när han äter.  Är han gammal ?

BTW : 25 dagar kvar idag... hihi

*** med bebis i magen, v 37***
  • Emmajohanna

Tja Lepa !
    Vi får hoppas att kroppen rensar ut gammal skit nu innan bebis kommer så vi är friska som nötkärnor framöver. Inte alls kul att vara krasslig...

Japp, nu ska det shoppas ordentligt... hihi. Behöver iofs inte så mycket, men är man väl där så kan man ju handla lite...

Vad händer för dig idag då ?

• Emmajohanna

Vad skoj att eran nya framsida börjar ta form och att den snart är klar. Har det inte gått fort ? Tycker det var alldeles nyss som ni började greja med den...
    Effektiv sambo kanske ?

Ja, mjuka byxor ska jag kolla efter, tack för tipset. Det kan ju som du säger, vara dunderskönt att ha sen efter att bebis kommit. Kroppen blir väl inte sig själv på ett tag...

• Emmajohanna

Förstår att du blev avis på deras shoppande....
    Åh jag längtar med tills man kan shoppa nya fina kläder till sin "nya" kropp.
    Kan ju inte ens köpa nya skor pga av vatten i kroppen.
    Men sen då ska det fanemig shoppas...

Dags att jobba på lite här... Jobbar ju bara till 12 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ha en mysig dag, kram !!!

• Emmajohanna

God kväll girls.,

Blir man såhär effektiv av att jobba halvtid så kommer jag vara sysslolös dom närmsta veckorna.,.

har gjort jättemycket hemma efter jobbet idag. Känns riktigt bra.

Bakade kanelbullar som blev smarriga och imorgon ska jag baka rosenbröd och några pajer. Det ni..

Hur gick det hos nål-doktorn Mandel ?

Vad bra att du fick en gåstol Tess. Ja, man ska allt ta dom erbjudanden man får., Det är ju inte billigt om man ska köpa exakt allt nytt.

Ang., frissan så säger iaf min att det inte är någon fara att färga/slinga håret när man är gravid. Jag kör på och ska själv slinga mig nästa måndag. Längtar !!!!

Nä, dags för soffan.,.,

Hörs imorgon. Sov gott !

kram

• Emmajohanna

gooood morgon !

Vad skönt att det gick fint hos sömmerskan Mandel ! Känns det bättre på en gång eller tar det ett tag ?

Är urusel på att göra paj egentligen, gör nästan bara tacopaj. Så skinkpaj kan jag inte hjälpa dig med... Men om du gör en äggstanning och sen har i skinka och tex broccoli ?? Kanske kan vara något ?

Drömde förresten inatt att jag ammade min bebis. Och jag tror till och med att vi gav bebis flaska med mjölk i och bebis tog den bra. Ja, man drömmer skumt nu.

Vad händer idag för er tjejer då ?

• Emmajohanna

Hoppas det går bra hos Bm Tess. Alltid lika kul att gå dit.
    Vad kul att färgningen av håret gick fint. Det kan göra så mycket att få lite färg i håret. 
    Snyggaste mamman idag då.

Idag ska jag baka bröd hade jag tänkt. Rosenbröd... Får se hur det går för jag har aldrig bakat bröd innan. Ska till Ikea en snabbis också. Ska köpa såna där små tvättlappar... Fast det kanske dom har på Ullared också ? Jä, jä.....   

Ja, pizza kan du ju göra. Och frysa in.... Smart bruden !  

• Emmajohanna

Morrn morrn,

Ja, du var då uppe med tuppen Lepa ! Jobbigt att inte kunna sova när man skulle kunna.. Grattis till fixeringen förresten ! Visst känns det nära nu ?!
    Och Mandel som bara har 16 dagar kvar idag, det är ju för faaaan imorgon. *avis*

Inga tecken på att bebis vill titta ut här iaf...Har väl som du Lepa, lite sammandragningar och sånt, men det är ju som vanligt... Så när slemmisen släppt så känns det närmre. Fast man kanske inte ens märker när den släpper ju. Så då får man väl snällt vänta på vattnet.  

Det bidde ingen bakning igår. När jag skulle handla så fanns det inte vallmofrön så jag blev sne  och åkte hem och la mig på soffan istället.. Idag kanske jag ger mig på det igen.

Vad skönt att det såg bra ut för er båda, Lepa och Tess,hos Bm igår. Ska dit idag kl. 11 och mäta "lilla" magen. OM den inte har växt nått mer sen förra veckan så får man väl gå på tillväxtkontoll va ?

• Emmajohanna

Nä,det är klart... Går vi över tiden så kan det ju faktiskt vara 5 veckor kvar.. Hemska tanke...

Det lät ju inte fel med 30 grader ! Fast igår när jag såg på vädret så skulle det ju bli helt galet bra väder här hemma i helgen. Ca 20-22 grader. Bättre än på midsommar då med andra ord.

hihi, mina fingar är också som korvar. Ska vi grilla dom tillsammans ?

Gulliga skor din bror köpt... Allt som är mini är ju bara såååå gulligt. Skor speciellet.

• Emmajohanna

Här pratas det tryck och smärta...
    Ja, det är en j-a tur att man inte vet vad som komma skall... Och det är med att känna sig skitnödig... Trycket lät ju vara extremt har jag hört. Så ja.... Känner ni er nödiga så kan det ju vara bebis på väg ut...

Ska genast kika in på vagnen Mandel..

Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3