Inlägg från: Emmajohanna |Visa alla inlägg
  • Emmajohanna

Vi som plussade v34 version 3

Nä, lussekatts-glass är väl ingen höjdare nu i vårvärmen. Inte annars heller för min del.

Ha en mysig prommis då Lepa och ni andra brudar.
    Hörs imorgon. KRAM

*** med bebis i magen, v 35***
  • Emmajohanna

God morgon tjejer !

Tisdag och solen skiner här idag igen.  Man blir lycklig.
    Fick ni njutit ordentligt av solen igår ?
    Jag köpte glass och promenerade med grannen i en timme. Fick öva på att dra vagnen med hennes 6 veckors lilla kille och det var såååå mysigt.  

Fick du köpt något på Lingon & Blåbär Tess ?
    11 kg är väl helt ok för dig som är så liten innan. Jag stannar nog på +18 nånting tror jag... Om nu inte vattnet blir värre...

Vad händer idag för er "lediga" ?

• Emmajohanna

Åh man får gratulera till den sjunkande magen då Mandel ! Hoppas att det är som ni tror, att bebis kommer tidigare, för nu börjar jag bli riktigt otålig här.... Så om du kan få snart så kan man ju börja hoppas på sig själv...
    Har naveln pluppat ut ? Inte min, den var djup som Crand Canyon (svaning ? ) så inte kommer den ploppa inte.

Det där med riskuddar har jag glömt av. Finns det på sjukhuset annars ? Eller måste man köpa ?

• Emmajohanna

morrn Tess !
    Jag håller med dig, det är lite tråkigt att det är så könsindelat med kläderna. Men ärligtså är jag trött på alla vita, gröna och bruna kläder som vi har hemma nu, så sen närbebis kommit så ska det handlas "färgiga" kläder !

• Emmajohanna

Åh vad bra, då köper jag det på Ullared. Tack för tipset och påminnelsen.
    Ska ju på BB-visningen imorgon,så jag ska höra med dom om blöjor, bindor... ja allt.

Vi har två namn av varje som vi kommer att välja mellan.
    Tjej : Agnes eller Tilde
    Pojk : Tim eller Gabriel
    Mellannamn vet jag inte... Våra egna tilltalsnamn kanske....
    En kompis som ska ha i juli håller också på i namndjungeln... Och hon älskar Sixten. Och det gör jag med.. Men varsig hennes eller min sambo skulle gå med på det.
    tycker det är ett coolt namn.

• Emmajohanna

Varför är inte Edvin med i spelet längre Mandel ? Är det sambon som velar ?

• Emmajohanna

Haha, ja, Sixten är ju fräckt !
    Meeen, Edvin i Hälge...   Det är väl ingen som tänker på det inte ??? Bara din sambo då möjligtvis.
    Fattar dock inte vad du menade med stavningen på Tilde. Är inte så snabb på morgonen... Generad

Tror det är 5-6 par som ska till BB imorgon. Man fick anmäla sig på nätet, så jag har ingen aning om vilka det är mer som ska gå. Kanske nån man känner ?

Grattis till bilsäljet tess ! Hoppas nu att ni kan hitta en bra kombi som ni kan åka runt med bebis i. Är ni ute efter någon speciell bil ?

• Emmajohanna

haha, ja, din sambo vet en massa onödigt Mandel. hade ingen aning om tecknet för Tilde... Där ser man. Men inte kastar det omkull mina planer inte. Alvin och Algot är ju jättefina namn. Min mamma gillar Albin. Det gör nog jag med, men inte M. Surprise. Är glad att vi är överrens om dom namnen vi har nu så jag håller mig lugn. Dags att jobba lite... Vi hörs sen girls. Ha det underbart i solen idag, ta en glass för mig med. kramis

• Emmajohanna

Vad spännande med bilen Tess ! Hoppas nu verkligen att den är något att ha när din sambo åker så långt. Håller tummarna.  

Snart hemgång.... Vet inte alls vad jag ska göra efter jobbet idag. Kanske åka till nån barnaffär och kika lite... Alltid mysigt. Eller Ikea ?
    Bor ju typ granne med Ikea, så man är ju där "ibland"

Ha en mysig em och kväll goa tjejjorna.
    kram

• Emmajohanna

Tjenare.

Allt bra idag ?

Får börja med att säga grattis till den nya bilen Tess ! Vad kul att det gick vägen och att ni även fick ner priset !!! Känns bra antar jag.

Och du har shoppat på Mandel. Spralligt.

Och grattis även till dig Lepa som inte kissat på hela natten !!! high five !

Ang. FP så har jag anmält från 1 maj och kommer ta ut 4 dagar i veckan. Hoppas jag gjort rätt, men det lär man ju märka.

Måste bara berätta....
    Vi var ju på BB-visning idag. Det gick bra och det var en gulligt BM som visade runt oss. Först var vi på förlossningen och sen på BB. Det var en riktigt lugn morgon där sa BM, bara en förlossning. ( hihi, tänk !! Snart är det våran tur... Galet ! )
    M är ju som sagt sjukhusrädd och det gav sig till känna när vi var på förlossningsrummet. Efter ca 15-20 minuter var han tvungen att sätta sig ner....på förlossningspallen.... han blev kritvit i ansiktet.... Han höll alltså på att spy !!!!!! Herregud. Men han fick "vilat" lite och sen var det bra igen.
    Jösses, hur ska detta gå när det väl är dags för oss ???

Vad händer idag annars då girls ?

Svar på tråden Vi som plussade v34 version 3