Inlägg från: Spindelskratt |Visa alla inlägg
  • Spindelskratt

Bromölla del III

Hur kan man överklaga på en tomt man har snott från kommunen och dessutom lägga till mer metrar han man har snott?!

Vi har ansökt om tomten bakom vår tomt. (den har tillhört huset en gång i tiden men såldes)
    Kommunen är på vår sida o vi får köpa den.
    MEN nu har en granne som snott en bit på typ 4m lagt in om överklagan på 8m för en tomt de har snott av kommunens mark.
    Sambon ringde o jag var ute o mätte. Den är ganska exakt 4m.
    Kommunen hittar inga papper på att grannen har köpt tomten o de menade på att de har gjort fel o nu funderar kommunen på att anmäla dem för stöld alternativt ge dem retroaktiv kostnad.

Så vi får nog inte tomten i år för grannen kommer att jävlas läääänge känns det som.

Vi var så snälla så vi erbjöd grannen att behålla sina 4m som han har utan att betala eller nått. Allt skulle bli som vanligt för dem.
    De skulle fundera på saken o nu kom då en överklagan istället.

Jag blir så trött på sådana grannar, för det är bara precis för att jävlas som de gör det. *ARG*

• Spindelskratt

Jag igen
    Var hämtar man blanketten till dagisansökan?

• Spindelskratt

Jessica: Jepp, det är trist med grannar som inte har bättre saker för sig. Vilka långa dagar du har o vilka knepiga tider *S*
    Ska ringa kommunen o prata med dem gällande dagis eller heter det förskola?

Leon: Bra att du fick pengar tbx trots allt. Men fy att råka ut för slarvlig behandling Trist med foglossning, har ingen erfarenhet av det. Vet inte heller om det finns någon vattengympa här. Tycker hela simhallen är dålig, har ändå inte varit där. Men det är kenpiga öppettider o hallen verkar mest vara bokad hela tiden.

Kristianstad borde ju ha bättre utbud tycker jag...

Mia: Har du inte kommit hem ännu?

Idag skulle jag storstäda men det kan jag glömma för pelletsbrännaren har larmat rött o hängt sig, så jag har ingen värme eller varmvatten. Tur man kan elda iaf

• Spindelskratt

Leon: Jag minns att jag hade jätteproblem med min ischias nerv, vissa dagar kunde jag inte röra mig medans andra märkte jag inget alls. Men iofs så har jag haft problem med den innan med lite då o då. Vet inte om det kan vara det som spökar för dig.

Andý's ska ju ligga i Kristianstad, har dock inte varit där själv men får väl ta en tur dit en dag
    Har ingen aning om vad som finns här att göra för barn, mata ankorna kanske

Pussel: Lugnt vi tar det nästa vecka. Någon som vet öppet tiderna till Öppna? Fler som vill hänga på?

Idag vaknade gossen med lite feber 37.8 har inte gett alvedon tänkte jag skulle se om den steg o hur var den stannar isf. Han är iaf pigg o leker med spegelgossen.

• Spindelskratt

Pussel: Vad jobbigt att gå med kryckor, tur att snön är borta iaf Jag kan alla dagar utom tisdag för då ska vi till läkaren för kontroll för gossen anses sen i utvecklingen. Jag kanske ska visa dem att han sitter själv o att han vänder sig hit o dit o jag får ju inte glömma hans två bissingar

Idag har vi ingen feber, den försvan nog med brakaren han la i brallan igår. Har rensade tarmarna rejält om man säger så *S*

• Spindelskratt

Pussel: Haha, det är visst mkt vi kan
    Jag tar reda på öppet tiderna o var det ligger imorgon

Torsdag låter annars bra för mig...

• Spindelskratt

Vilket härligt vårväder vi har idag, kanske dax att ta bort ljungen från balkonglådorna o sätta lite annat fint istället

Pussel: Jag har ringt Öppna skolan o kollat tiderna. De har öppet Månd och Onsdag 9-12. Tisdag och Torsdag 13-15.30.
    Adress: hitta.se/ViewDetailsPink.aspx&UCSB%3aWflWhite=1a1b&UCSB%3aWflPink=4a&UCSB%3aTextBoxWho=%f6ppen+f%f6rskola&UCSB%3aTextBoxWhere=brom%f6lla&Vkiid=xWIMxMIHxfXoSVEmvl4dGg%3d%3d&Vkid=11824950

OJ! vilken adress, hoppas den funkar...

• Spindelskratt

Pussel: Torsdag kl. 13.00 passar oss bra. Eller ska vi ta det senare...

• Spindelskratt

Välkommen hem Mia

Idag var jag hos BVC, gossen väger numera 9470g o är 69 lång. Och gissa vad det var för lite han borde ha ökat mer i vikt *sukar*

Läkarundersökningen var iaf utan anmärkning, bara en "kula" som inte trillat ner, men det var vanligt o inget att oroa sig för.
    Läkaren kände att den fanns där iaf

Nåja, jag sa iaf till BVC att jag tyckte det var jobbigt att gå dit när man alltid får höra att han väger för lite, han följer ju sin kurva o inte er kurva ni vill han ska följa. Han växer o utvecklas ju i sin takt är inte det viktigast.
    Han äter allt, sover bra, leker m.m.
    BVC var tyst sa inte ett ljud, läkaren sa inte heller något men satt vänd o lyssnade på mig.
    Jag fortsatte med att jag inte heller tyckte det var trevligt att få höra inför hela föräldrargruppen att min son troligen var sen i sin utveckling, sånt tycker jag man tar privat.
    Ingen av dem nämnde eller kommenterade vad jag sa.
    BVC försvann smidigt ut när det knackade på dörren. Läkaren noterade nått på ett papper o tackade för sig o sa att han var fullständigt normalt utvecklad.

Frågan är väl nu om jag vågar visa mig på föräldrargruppen på måndag...*gulp*

• Spindelskratt

Pussel: Då ses vi imorgon kl.13 utanför då
    Ska bli skoj o se vad det är för ett ställe, har aldrig varit där ju..

Någon som vet ett växthus/plantbutik där man kan plocka växer o blanda själv i lådor?
    Vill verkligen plantera ute nu

Svar på tråden Bromölla del III