Inlägg från: Jessica23 |Visa alla inlägg
  • Jessica23

Bromölla del III

Förra veckan var det samtal med chefen igen!
    Hon frågade hur jag tycker läget är o jag sa att det känns mycket bättre nu.
    Då säger hon att jag nog är ensam om att tycka det är bättre för dem andra är fortfarande inte nöjda!

Jag hälsar in menar dem ( gör jag ALLTID men kan ju missa när man har nått barn i knät till exempel, sen tycker jag inte man ska behöva säga hej til samma person 15 gånger under en o samma dag) De tycker forfarande jag verkar ointresserad av verksamheten, jag säger inget menar dem och har ett totalt ointresse för det de gör.

Jag är ALLTID med barnen och gör allt med dem men säger var jag tycker o tänker när vi ska planera verksamheten. DOCK pratar jag inte skit om mina övriga arbetskamrater som finns i huse´t och pratar inte illa om föräldrarna som de andra gör precis varje dag!

Så nu ska jag börja studera 2 april o fram till hösten på heltid under kvällstid samt distans så att jag kan jobba som vikarie inom skolan på dagarna! Jag får cirka 8000 kr´från csn sen kan jag ju få in 2-4000 kr från timvik i kommunen o då har jag samma inkomst som nu men ett bättre psyke och blir en gladera människa.

Tycker ni jag gör rätt?
    Jag orkar inte mer nu.

• Jessica23

Jag har fått ett nytt jobb nu! Ska på utbildning imorgon i malmö sen startar det på torsdag!!!

Fy jag mår så dåligt nu att jag verkligen inte vill gå tillbaka till jobbet!

Detta är nästan på heltid och där jag bor och endast under mars månad!

TJOHEJ va glad jag är!!!!

Charro hoppasd et går bra på flyget, är ju inte så långt å åka. Hade med velat komma bort lite. Men nu ser ju mitt liv att ordna upp sig:)

• Jessica23

Idag har jag jobbat 7,05 timmar på mitt nya jobb!

Mitt nya jobb är uder mars månad, jag åker med buss 558 och 561, räknar de som gå på och de som går av! Superenkelt.

90 kr i tim + 12% i semesterlöm, 25 kr extra i timmen efter 19 och 25 kr extra i timmen på helgerna! Toppen bra!

Nästan bättre betalt + att det INTE kostar 600 kr och ta sig till sitt jobb:) ALLA raster betalda och all väntertid också!

MEN jag hade inte orkat mer än 1 mån för hur tråkigt är det inte att åka buss 558 kristiandtad til sölvesborg 4 gånger? Nä inte kul, men det är ett jobb och pengar på banken :)

Charro: Vi fick inget av det vi önskade till Jackie och Dylan kom automatiskt på jackies avdelning.

jag tipsar om vårt dagis, där finns tre avdelningar, tre olika åldrar och bättre för barnen!

Vår förskola heter Gläntan och mini avdelningen heter glada grodan. Dagiset ligger i hörnan av en gata samt vid en mindra skog och ligger toppen. Ingen genomtrafik där inte!

• Jessica23

Charro: Tråkigt med grannar som bråkar! Våra grannar gillar inte mig, fråga mig inte varför men så har det alltid varit:)
    Dagisblankett beställer du hos kommunen så skickar de hem till dig!

Mitt jobb är SÅ enkelt, SÅ enformigt, SÅ tråkigt och SÅ tröttsamt! Men det är pengar ju:) Idag har jag jobba 5.49 till 16.49, häligt, NOT!

Nu ska jag bada bastu och sen lägga mig i sängen o äta supernyttig glass, kolla på house och somna nöjd o belåten efter enn lång dag!

På torsdag o lördag blir det gymbesök igen!

• Jessica23

Oj så sorliga saker som hänt:(

Jag har egentligen aldrig haft vare sig mamma eller pappa. Jag fick bli vuxen vid 2 års åldern och skötta mig själv samt småsyskon. Jag saknar verkligen de föräldrarband ni talar om och hoppas jag kan bli en bra förebild för mina barn.

Jag ska ALLTID finnas där för dem och aldrig överge dem som mina föräldrar gjorde med mig!

Sänder kramar till er med sjuka mammor och hoppas allt går bra!

kra, från jessica

• Jessica23

Charro: Tro mig det är ännu värre än vad du tror! Men jag överlevde och finns ju fortfarande. har två goa ungar och allt annat med ju:)

Jag fikar gärna, Om nån är intresserad så passar 15:00 på Böckmans nu på lördag??Jackie har sin simning 14 och hon vill alltid hänga med på en fika med mamma ju:)

• Jessica23

Nästa lördag då samma tid?? Kan ni då??

• Jessica23

Charro o Hanna kunde inte denna lördag. Nästa lördag gör Pierre högskolleprovet och då måste jag ta med båda mina små vildingar:)

• Jessica23

Men det är ju inte påsk förrens om två veckor!

Kan ingen nästa lördag då? Eller i nästa vecka?
    Jag jobbar 15 till midnatt hela nästa vecka!

• Jessica23

Så vem kan och vill fika på lördag??

Jag kan och vill och båda mina får följa med då:)

Annars kanske vi kan vara hemma hos mig igen för jag är ju ensam hemma, ingen man bara två söta barn och en hårig hund?
    För mig är det bäst hemma här men jag kan ju inte tala för alla såklart!!

Svar på tråden Bromölla del III