Inlägg från: Angelica 3 barn |Visa alla inlägg
  • Angelica 3 barn

Julimammor-06 !?

Hej!
    En till med en liten född i juli, 27 för att vara exakt.
    Har inte varit med i någon gravid tråd men hoppar gärnain här =).
    Har en liten Agnes som alltså bli 7månader på tisdag.

Hon har två tänder, missstänker fler på väg upe, super bulligt
    .
    Sitter gör hon helst, kryper...nej inte någon tendens ännu. Ålar runt lite lite men det är ju jobbigt så hon ledsnar snabbt.

För ca en vecka sedan var jag sååå trött på att vara levande napp på nätterna så jag körde hårt med henne. Bara fastföda under dagen o så mätt som möjligt till nattning, sov lite bättre. Ville bara vällingen skulle börja funka också, fom i måndags tar hon vällingen utan problem o jag känner mig så glad.
    Vi har testat en månad nu o trodde det var kört. Skam den som ger sig. Ammas fortfarande på nätterna men tanken är att dra ner på det o ge henne välling i stället så hon håller sig mätt längre.

• Angelica 3 barn

Till EmmaR83
    Gör skit ont när de bits ... Var bara glad än när du ammar att hon inte fått några tänder.
    Och min lilla sover inte heller hela nätter även om jag önskar det =)

• Angelica 3 barn

Min lilla ammas endast nattetid men vaknar SÅ ofta, finns någon m liknande erfarenhet o undrar om det kanske blir bättre m välling under natten också.
    Helt slut!!

• Angelica 3 barn

Hallå!
    Agnes sov faktiskt ganska bra i natt, misstänker att det kan vara för att hon åt bra hela dagen och sen åt hon bra m välling innan läggning.
    Har börjat med att göra egen mat till lillan o nu äter hon mycket bättre. Bara det att det tar ju sin lilla tid.

Lotta S
    Stackars dig som har sjuka barn, inte kul.
    Är jobbigt för de små o tröttsamt för de stora, sömnen blir ju lite rubbad =).

• Angelica 3 barn

Lotta S
    Det var ett bra tips, har inte så mycket ideer ännu.
    Har inte heller hållit på så många dagar =).
    Men det tycks funka, lillan äter bättre.
    Tänkte koka frikadeller i kväll o frysa in.
    Hoppas du fick en liten middaglur så du orkar ännu en härlig natt =)

• Angelica 3 barn

En till som undrar hur natten blir.
    Agnes var svår att söva i kväll o är lite orolig.
    Bara hoppas på det bästa =).

• Angelica 3 barn

Agnes sov super dåligt i natt.... åt på mig HELA natten.
    Kom redan när vi la oss så jag fick ingen återhämtning.
    Måste sluta amma så att det kanske blir bättre, måste få ork o ta tag i problemet bara..ZZZZZ

• Angelica 3 barn

Gotland
    Har en fråga till dig..
    Dricker hon mycket under natten med? Har en liten som vaknar säkert en gång i timmen men nu får hon bara bröstet på natten, tänkte testa ge välling. Hon får välling innan läggdax men håller sig inte länge. Hon kanske inte heller blir mätt. (dricker 240ml) innan läggning.

• Angelica 3 barn

gotland
    Ja, jag får nog ta fajten.
    har bestämt mig för att nästa vecka ska det ske, nya krafter =) o jag hinner förbereda mig mentalt.
    Har fått kontakt med en här på FL med samma problem så vi ska stötta varandra näsat vecka. Känns alltid bra o gnälla lite med någon hi,hi.
    I natt somnade hon först av välling vid halv sju, vaknade sen vid elva, jag gav en till flaska sen vaknade hon igen vid två. Då var jag tvungen o lyfta över för att ge bröstet, dom var helt överfulla o amningsskydden var dyblöta. Hade inte ammat på hela dagen så det spände på rätt bra. Efter det vaknade hon titt som tätt, som sagt måste ta fajten, tror det bara snuttbehov eftersom de inte ska behöva äta under natten. Grejen är den att hon tar inte napp heller så svårare att söva om.
    Att din lilla är så hungrig då =) här trugar vi i maten, välling slukar hon men mat är väl inget tycker hon. Har blivit bättre nu när jag gör egen mat men man får trixa.

• Angelica 3 barn

Tack Fetmagen, kan jag behöva hi,hi.
    Som sagt är väl värd det sen.
    Orkar ju inte med dessa snuttiga nätter längre.
    Trevlig kväll på er alla juli mammor =)

Svar på tråden Julimammor-06 !?