Inlägg från: Angelica 3 barn |Visa alla inlägg
  • Angelica 3 barn

Julimammor-06 !?

Ja, urs vad tiden går.
    Känns ändå skönt att kunna spara några dagar till nästa sommar, kan man ta lååååång semester , lite av min plan.
    Hailie
    Hur mycker kommer du jobba?

• Angelica 3 barn

alvasmams:
    vad jobbigt med dagarna... ja, vad tusan gör man.
    Man önskar man hade lite lite fler dar...
    Har ni någon nödlösning?
    Jag fick svar väldigt snabbt, sökte i söndags fick svar i dag, tur. Har kanske förtur också m tanke på attt storasyster går ju på förskolan.

Gravida S
    Man får gratulera =)
    Bodysar är super... kortärmade o långärmade.
    En varmare tröja typ kofta kan vara bra kallare dagar.
    Lång byxor
    köp inte för mycket kläder bara, de växer sååå fort o man får så mycket i början.
    Tyckte det var bra m små filtar, finns billiga bra på ikea.
    Amnings bh o gärna en lite mer skönare också som du kan ha på natten.
    hum..... kommer nog på mer.
    Står still nu =) haft en intensiv dag hi,hi.

• Angelica 3 barn

Hailie:
    Jag kommer nog jobba 75%.
    Först tänkte jag 50% men insåg snabbt att det blir för lite klirr i kassan. Vill kunna leva lite också.
    Jag jobbar på samma fsk så det kommer bli jag som hämtar o lämnar. ( jobbar på andra sidan av huset så vi stöter inte på varandra. har haft mina andra barn på samma också o det funkat bra.) Kommer underlätta för dig att ni turas m hämtning o länmning.

alvasmams:
    Skönt ni kan fixa det med lite pusslandes, här jobbar både mina föräldrar o sambons så ingen kan ställa up. De jobbar heltid också gamlingarna så ingen som kan hämta tidigre heller hi,hi.

• Angelica 3 barn

gotland:
    Vad skönt ni får vara hemma lite till o mysa =).
    Jag tar ut lite olika i bland 7 dagar men oftast 6 i i blan 5 dagar beror på hur näst kommande månad ser ut m tanke på räkningar o sånt.
    Kul att du ska bli barnsmorska, det har jag också tänkt på men vet inte om jag törs... vill jobba på bb då... tänk om nått går fel... jobbigt. Men tror det otroligt roligt.
    Vad vickar du som när du jobbar?

alvasmams:
    Ja, det är inte kul när man måste ta ut mer än vad man vill, skulle själv gärna bara tagit 4 dagar i v o sen vara hemma ett år till =). Bara bita i det sura äpplet, känns skönt att man inte ensam om o sätta in de små till hösten.
    Skulle ju vilja spara lite dagar också.... blir sååååååå mycket lov när de börja skolan, inte klokt o förstår inte hur nästan alla kan vara lediga då?

• Angelica 3 barn

Agnes reste sig för första gången i kväll Glad

• Angelica 3 barn

Å, fick ångest Glad
    var ne i helgen o letade saker i förrådet, tog up en kartong som nu står klar för o komma ner igen... har tänkt varje dag... i dag ska jag ner... men nej... ska tvinga ner sambon i kväll, ska få leta upp gåvagnen också.
    hur går det för din lillis, går det bra m pottan?
    ¨Kram

• Angelica 3 barn

alvasmams
    Är väl säkert så, går lite upp o ner när man börjar m något nytt.
    Är nog snart tillbaks i matchen Glad

Lilla Linda
    Får inte mina dagar räcka särskilt länge, håller med dig, ett varsitt år vore toppen.
    Här lär nog inte bli fler  barn så bara bita i det sura äpplet o komma tillbaks till ekorrhjulet.
    Vilken stor tjej du har Glad. Min  lillis väger ca 8.5 kilo.. längden var två mån sen vi kollade, ska gå på tisdag o kolla vikt o längd, blir spännande.

• Angelica 3 barn

Lilla Linda
    Oj, Agnes var stor från början men krympt m tiden Skrattande
    när hon föddes vägde hon 3940g och var 52 cm
    Tycker också om o vara hemma, skulle kunna tänka mig till jul men då finns inga fsk platser här.
    Får spara de få dagar som blir kvar o ta extra ledigt lov o semestern nästa år.

• Angelica 3 barn

gotland

Då jobbar vi inom samma branch Glad
    jag är barnskötare o jobbat nu på samma ställe snart åtta år, känner at jag också skulle behöva utbilda mig, ska ju jobba ett ex antal år innan pensionen o kan ju vara bra med lite mer utbildning... har bara inet kommit unifund m vad jag vill bli när jag blir stor ännu.
    Känns såååå svårt tycker jag. Ska jag ändå plugga o dra på mig lån vill jag bli något m bra betalning så det lönar sig, sen ska det vara något jag vill jobba med kanske resten av mitt liv, som sagt svårt tycker jag.
    Måste även läsa in matte.. bara det känns jobbigt, är ingen matte fantast.
    Ja, blir väl at jag jobbar på ett tag till men måste ta tag i det, barnskötarna har ju inte så stor framtid.

I dag ska vi ta m Adam till brandatationen, har öppethus i dag, man får testa sitta i bilarna o testa viss utrustning.. han vil bli brandman så kan vara kul för honom..
    Sn ska vi nog åka o kolla på ny mindre sittvagn till Agnes.. hittat en vi är sugna på Brio racer, ska kika på den i verkligheten o se om den är lika bra som vi tror.
    Är lite less på den stora klumpiga saken som man släpar i o ur bilen...

• Angelica 3 barn

gotland

urs vilka usla förhållanden du hade på ditt jobb, vi är 2,75 på 19 barn.
    Visst jobbigt  de m men lite bättre ändå.
    Som sagt måste fundera på va ja vill bli, har ändå a 33 år kvar o jobba... urs va länge det lät

Adam var super glad för utflykten i dag, att rekomendera.
    Fick testa sitta i bilarna, kolla deras omklädningsrum, kök o brandmansstången
    Han tyckte det var spännande o få springa deras hinderbana, klarade hasa sig upp för klätterväggen o det bara lyste om honom... då blir man glad när man gör något som barnen verkligen uppskattar.

Nu har vi en brio kombi... nöjd med den men känns lite klumpig ibland när man ska kånka in o ut i bilen. 
    var o tittade på Racern i dag.
    vill ju ha en rosa ..... såååååå söt men vanliga oturen var den slutsåld.
    De ska ringa brio på mån o fråga när nästa leverans blir... vill ju ha mer än  någonsin nu...
    får se hur det blir.
    Vad är scooter för vagn?? har inte kikat runt på så myket mer än Racern, fastnade direkt för den.

Svar på tråden Julimammor-06 !?