Inlägg från: Angelica 3 barn |Visa alla inlägg
  • Angelica 3 barn

Julimammor-06 !?

Hej tjejer!
    Måndag igen...
    Denna måndag har jag bestämt mig för att sluta amma.
    Ammar endast nattetid o är less på det. Hoppas få bättre sömn om några dagar... Jag går här o laddar inför natten, blir nog jobbig men jag SKA klara av dessa jobbiga nätter o sen hoppas jag på lite bättre om några dagar.

• Angelica 3 barn

gotland
    Tack, ska försöka att inte mata henne m välling heller under natten, hon ska få vid sju sen kanske det får bli en flaska till, hon är ju ändå van o snutta hela nätterna.
    Hoppas hon blir frisk snart igen så du kan fortsätta med dina planer på mindre välling under natten.

Fetmagen
    Tack för ditt stöd.
    Kul att Aron fått en tand =)
    Agnes har fått sin tredje nu i lördags, glad hon väntade till nu när jag tänker sluta amma *fniss*.

Får kämpa med min lilla o få i ordentligt m mat, hon inte så matglad. känns tröstlöst, man kokar o har sig låter henne kladda ner hela köket o sen får man i henne ca 6-7 skedar... Då käner man sig bra liten.
    Vissa saker äter hon bättre men försöker ju variera kosten lite.
    vissa dagar gör jag inget annat än är i köket känns det som.

Nu ska jag gosa lite med henne på filten.

• Angelica 3 barn

Så här äter Agnes
    (alvasmams)

07 har ätit bröstet men slut f.o.m i natt så i morgon blir det välling =).
    09 välling 200ml men äter oftast inte allt.
    12 äter lunch, måste göra egen nu för att hon ska äta bättre.
    15 mellanmål, frukt eller om det inte funkar välling.
    17.30 i bland middag i bland lite gröt o funkar inte det välling vid 19.
    Agnes är ingen storätare av mat men älskar vällingen.
    Tänk så olika det är, har en kompis vars lill kille som är snart 8 mån äter mycket o gärna. Här tar vi det lite lugnare =).

• Angelica 3 barn

Hej skytten78
    Kul att hon börjat krypa.
    Min tjej visar inget intresse på det.
    Tycjer väst om o sitta o leka, var halvägs på väg o resa sig i går men blev läskigt så hon sattte sig igen.=)

tänkte rapportera om min natt hi,hi.
    Agnes somnade först kl sju, vaknade helt hysterisk halv åtta, fick komma upp men var fortfarande trött... kom på hon övertröttad, hade inte sovit sen kl ett o visade inte underdagen hon trött men det fick jag äta upp sen, höll på o strulade fram till kl halv elva. Somnade o sov sen till halv fyra, fyllde å m välling o hen vaknade när pappsen skulle i väg på morgonen o då var jag tvungen o ge lite av brösten för de var så STORA o man blir lite orolig för mjölkstockning. Får väl sluta lite i taget..
    Tar nya tag i natt, tycker den var helt ok ändå när hon väl somnade.

• Angelica 3 barn

Hailie
    Vad roligt med en matglad liten.
    Förstår att han inte äter på nätterna, han tar sitt dagtid när man ska äta. Försöker få Agnes att förstå det =)

• Angelica 3 barn

Fetmagen

Hur funkar det att jobba?
    Funderar på att börja jobba 50% efter sommaren.

gotland
    Tror inte det någon fara med din lilla Alma, som du säger hon gör väl av m allt =).
    Har en kompis vars lille äter som din tjej o det inge konstigt, bara olika... Han är också väldigt aktiv o är överallt.
    Min tjej äter ju lite i stället, skulle kunna leva på välling, det också jobbigt.Man trugar o trugar...pust.

• Angelica 3 barn

Godmorgon!
    I natt KLARADE jag det!!!
    Har inte ammat en endaste gång.
    Men måste erkänna att det var tröttsamnt vid fem när hon vaknade, fick välling men längtade efter brösten, tog en tim för henne o somna om, gnydde o skrek om vartannat.
    Jag har sovit otroligt dåligt i natt, van o vara levande napp, nu sov hon så fint i sin säng men inte jag, sov ca 3.5 tim... hoppas jag kan sova bättre i natt =).

• Angelica 3 barn

Kul o veta vad de väger, har inte vägt sen 6 mån kontrollen, är lite nyfiken nu men tänkte vänta till 8 mån.

Snart har jag inte ammat på 2 dygn, aj aj blir lite öm o får pumpa ur i duschen , hoppas det ger med sig snart. Kommer nog ömma i natt.

Min kontakt på bvc är lika med noll, frågar man något får man konstiga o knepiga svar. Tar hellre reda på saker själv nu... trist. Med min största hade jag super kontakt med bvc, önskar det hade kunnat vara så nu med.

• Angelica 3 barn

Hallå alla mammor!
    I natt var vi upp till barnakuten med lillan.
    Sen ja slutade amma har hon varit stög i magen men i går morse var hon HÅRD... ringde till underbara bvc, fick lite råd om pureer osv som jag redan visste)blir så trött på dem. Bajsade alltså liten liten klutt i går morse o den var inte kul o få ut.
    Sen i natt vaknade hon halv fyra, fick välling men somnade inte om utan försökte bajsa.... gick inte, jag upp o försökte kolla läget, visade sig att hon hade som en STOR propp, kunde inte få ut hon hade så ont o var helt förtvivlad. Ringde akuten o fick komma på engång. Fick där lavemang o det släppte. Stackars liten, tyckte så synd om henne.

Har inte ammat sen i måndags o förutom i natt tror jag det börjar släppa, sover bättre o bättre.
    Har lättare för att komma till ro o somna om själv.... skönt..

• Angelica 3 barn

Tack Lotta s för tipset.
    Inga pengar i världen spelar någon roll när de gäller de små. Ska testa det om det fortsätter.
    Har stått o kokat egen päronpure i dag, det gillar hon, hoppas magen ska komma i gång lite.
    Har köpt messmör som jag fått tips o ha någon tsk i vällingen.
    Ska ge lite katrinplommonpure senare.
    Här ska ätas hi,hi o här ska vi få magen i gång igen =).

Svar på tråden Julimammor-06 !?