Inlägg från: Angelica 3 barn |Visa alla inlägg
  • Angelica 3 barn

Julimammor-06 !?

Halloj!
    Stackars Agnes blev tvungen att åka upp till barnakuten igen i söndags. Förstoppad, fick hjälp igen o vi recept på lactulos som han nu ska ta varje morgon. Har gett henne päron pure, katrinplommonpure o messmör i dag, hoppas det släpper. Enligt doktorn kunde vi bli tvungna o komma upp igen innan magen kommer i gång. Känns bara jobbig to behöva åka till sjukhuset för hon ska göra nr 2. Stackars liten .. önskar jag kunde byta med henne.

Köpt ny bilbarnstol till lillan i helgen. Fick den gamla såld i dag, det var med en liten tår i ögat jag såg den försvinna till en ny ägare. Vart tog den lilla bebisen vägen?? Tiden går så fort.

Agnes fick sin femte tand i helgen =) Har kommit tre stycken inom en vecka. Sover lite oroligt på nätterna nu... måste ju bero på alla tänder.

• Angelica 3 barn

Gotland
    Skönt att ni varit friska en tid nu ;).. man bara väntar, storasyster har varit hostig o snorig, hoppas Agnes klarar sig.
    Agnes skötte magen själv i tisdags, blev så glada (för lite skit) hi,hi. Hoppas hon sköter den i gen i dag annars måste vi åka upp i morgon igen.
    Vad skönt att Alma inte äter välling dagtid nu, fick kämpa några dagar förut m Agnes också, nu äter hon välling.. morgon..kväll o nätter. Hur ofta vill din lilla ha på natten?
    Agnes äter 19, 00 och sista vid 06.

loveangel
    Mina tre har inte heller fått göra någe boel-test. På bvc sa de att jag inte behövde komma tillbaks förrän vid tio mån, var där vid 6 mån.. tänkte gå nästa v när hon blir åtta mån ändå, nyfiken på vikt o längd ju.
    Däremot vid tio mån ska de kolla om hon kan hålla klossar o de ska gömma kloss under burk o se om hon fattar o tittar efter den.
    Sen har jag glömt.. var ju fyra år sen man var där på tio mån besök =).
    Nu ska jag städa.. laga lunch.. hämta barn... sen... VARA UTE I SOLEN!!!! sååå skönt.

• Angelica 3 barn

Jippi!!!
    Agnes fixade tvåan efter lunch utan problem, har kanske fått bukt med hennes hårda mage nu...hoppas hoppas.

• Angelica 3 barn

alvasmams
    Tack!
    inte kul när det inte funkar som det ska, vill ju slippa åka upp till barnakuten så fort hon ska göra tvåan, så klart jobbigast för henne också, tycks ändå släppt nu.
    Hur mår din lillis?
    Kram Angelica

• Angelica 3 barn

gotland
    Agnes äter faktiskt väldigt bra nu, har inte ätit välling under dagtid på en hel vecka nu =). känns så skönt!
    Äter Alma bra under dagarna?
    Tog några dagar för Agnes innan hon blev van.
    Känner som dig att jag skulle behöva göra mig av med Agnes nattmål, särskilt de kl 00, men man är för trött för o bråka o hon somnar ju snabbt om. Kanske när man får lite mer krafter att man orkar ta tag i problemet. Känns ändå som ett framsteg för oss, för ca 2 v sen åt Agnes hela nätter (bröstet). Nu får jag några timmars sammanhängande sömn, så skönt.
    Nu ska jag titta på lets dance, får se om stackars Lasse blir kvar.

• Angelica 3 barn

Alvasmams
    pottränar ni?
    Vårkläder, har inte hunnit kolla in det ännu. Men kände att jag måste ge mig i väg o hitta vårjacka. Agnes fick bra överdrags byxor av farmor, de funkar fint nu.
    Agnes älskar också attt vara ute, gillar o gunga. Har varit ute mycket i veckan, har ju varit så fint väder.
    Sover som en stock ute också =).
    Onödig info (Agnes fixade tvåan i dag igen utan problem =)).
    Kram Angelica

• Angelica 3 barn

alvasmams
    vad duktig hon är som fixar pottan, kul, man kanske skulle testa.
    Kissar hon också på pottan? Hur vet ni då när det dax? blir nyfiken om man skulle testa själv.

Vi bor i ett område där det är lekplatser överallt =) syskonen ute o leker så det blir till att Agnes hakar på ibland, blir mer o mer utevistelse nu med bättre väder också. Fast i dag har det snöat här igen "suck".

Har varit nere i förrådet o letat fram leksaker efter syskonen i dag, nu sitter Agnes i en hel hög av saker, ska rensa lite tänkte jag. Har ju hunnit få lite nya saker så kan inte ha allt framme.

Ja, det känns spå skönt att Agnes fixar magen nu, blir så psykiskt när man går o oroar sig hela tiden o tänker på vad hon stoppar i munnen. Gör jag ju fortfarande men nu känns det som det gett resultat, skönt.
    Kram så länge

• Angelica 3 barn

alvasmams
    Ska nog ner i förrådet igen o leta upp pottan, kan ju alltid testa.
    =)

Ja ha, ny vecka o här är skit väder. Vart tog vårkänslorna vägen???
    Hade tänkt promenera i dag men kanske ska passa på o vila lite m lillan i stället =) eller städa =(
    Agnes sköter magen bra nu, kan vara lite hård men mycket bättre än förut, jag kör på me messmör i välling i katrinplommon o päronpureer, sen får hon även laktulos varje morgon så vi ska nog få magen i god trim snart.

Hon är så gullig nu, har lärt sig säga mamma på riktigt, började ju med ma ma o fattade inte varför jag blev så glad men nu har hon kopplat i hop ett o annat.
    Särskilt när hon gnällig ropas det på mamma.
    Pappa förstår hon också men säger det inte lika ofta som mamma hi,hi.

• Angelica 3 barn

Ner o leta bara =) (alvasmams)

Agnes satte sig från liggläge i dag.
    Hon är inte den mest aktiva så här tar vi det lite lugnt.
    Gillar bäst att bara sitta på golvet o leka eller glida omkring i gåstolen, den öser hon i. Gör försök till o resa sig men fegar ur halvägs... ja,ja, det kommer. Lätt man jämför med andra.
    Agnes duktig på annat i stället, de tar ju gärna det ena eller det andra först, Agnes tar tydligen det andra först =)

• Angelica 3 barn

gotland
    Agnes får inte heller i sig hela burkar.. långt ifrån men hon äter o blir mätt.
    men visst kanske därför man får springa up på natten zzzzzzz så trött nu bara.
    Stackars er som är sjuka, inte kul... särskilt jobbigt när man själv är hängig.

Har varit o lunchat m en kompis i dag, var meningen vi skulle hinna shopa runt lite men jag hade möte i skolan halv två så vi hann bara luncha o titta i en affär =(.. tar ju sån tid med de små nu när manska ge dem lunch också.
    Ska träffa annan kompis i morgon på stan, hoppas på bättre lycka då.

Agnes har fått plats på föskola till hösten, fick beskedet i dag..HJÄLP!!! vad tiden går fort, att man måste tänka på det redan.
    Fler som tänker börja jobba till höst???
    Har inget val här, svårt o få plats efter jul o kan inte vara hemma ett år till =( känner inte så myckt för o börja jobba igen men men har några mån kvar o njuta.

Nu ska vi fixa mellis.

Svar på tråden Julimammor-06 !?