Dysmeli
Hej alla dysmelister. Vår gamla tråd stängdes för svar så jag öppnar en ny tråd här.
Hej alla dysmelister. Vår gamla tråd stängdes för svar så jag öppnar en ny tråd här.
Hej! Jag tycker det är trevligt med denna tråd och bra att du öppnar ett nytt! Ha det bra i vinterkylan! Kallt innomhus oxå! Fjärrvärmen hinner inte med...Brr
Hej! Vart har alla tagit vägen? Hoppas ni hittar tillbaka! Här håller snön på att smälta.. Hoppas det går fort.Är så tråkigt med blask! Pojkarna sover sött och jag väntar hem både man och dotter. Ska iväg och jobba natt och skulle ha behövt vila lite,men men.. Det funkar jättebra med Elliots nya protes! Han börjar komma på att använda den mer o mer. Jätte kul att se! Ha en trevlig helg!!
Hej! Här är en nyfiken en...Vad är Dysmeli för ngt? Tror aldirg jag hört det förut.
Hej, det verkar bli problem med att få en ergoterapeut. Det finns ingen! Idag fick vi rehabiliteringsplanen och där rekommenderades 2x fysioterapi i veckan och en gång ergoterapi. Hur var det med träningen för er andra? Har annars haft mycket problem med fotprotesen nu och varit och fixat den 4 gånger på fyra veckor...
hej! Det funkade bra med elloits protes dem första 2 veckorna, tills den gick sönder.. sen fick han en med större grepp och hållbara protes. han hån har svårt att öppna den, så jag undrar om dem har sjusterat på elektroderna.. dem verkar sitta fel. Synd då det funkade så bra.
Jaaa! Här är ni ju!!!
Trodde alla hade försvunnit, men här är ni ju!
Här går det inte så bra med protesen... Lilleman vill inte alls ha den. Blir bara arg och sitter o drar i den...
Använder heller inte armen alls då han har protesen... Utan protes använder han armen och lillhanden...
Sååå, jag vet inte vad man ska tro...
När har era småttingar börjat krypa? De ska absolut ha lilleman att krypa vid fysioterapin... Tror ju inte att han kommer att börja krypa förrän han går, meeen... Jag kan ju ha fel. Han trivs någorlunda på mage nu, men blir frustrerad snabbt då han inte kommer nånvart. Helst vill han sitta i läragåstolen. Då är han kung!
Hundarna flyr för sina liv då han kommer sättandes runt hörnet i stolen!
Det är nog samma här att är han utan protes så använder han armen jättemycket men har han protesen så låter han den hänga utmed sidan bara.
tossin och lilla my: Jag tror det kommer med tiden att dem börjar använda armarna även med protesen. Dem kanske behöver bygga upp musklerna först? när elliot fick sin första protes vid 8 månaders ålder, hade han den hängandes med sidan, just för att det inte fanns muskler som orkade lyfta den.. Han hade den hela dagarna även då, (vi var hårda och han fick inget annat val..)och utan att man märkte började han använda den mer och mer.
Nu funkar det jätte bra med den nya oxå! handlade om hans vilja att inte använda den.. elektroderna sitter där dem ska och protesen passar.
Det slog mig just att har någon av er fått någon förklaring av läkare varför era barn har dysmeli? Vi har aldrig fått något svar.