Inlägg från: rullgardinsflikkan |Visa alla inlägg
  • rullgardinsflikkan

BF Juli-07 Nr3

Albin är ju bara 3½ nu men jag tycker han gör det som man kan förvänta sig att ett barn i den åldern gör. Händer upp sina ytterkläder, plockar på sitt rum (med viss hjälp av mig), plockar av på bordet efter sig, ställer tillbaka filmerna efter han har kollat på nån och bäddar sin säng.

• rullgardinsflikkan

Hej hej nu har jag vart och lyssnat på hjärtljuden för första gången och dom låg på 150

Så ringde kompisen och frågade om allt gått bra, så slänger hon ur sig kommentaren "Jamen hon sa inget om att detv a nåt fel för att din mage är så liten då?"
    Vilken kompis

• rullgardinsflikkan

Namn har jag också klurat på en massa...fast jag har ju "privilegiet" att vara själv så jag behöver ju inte rätta mig efter någon

Tjej: Ella eller Isobel (Fast kallas (B)Ella) Mellanamn: Sofia (efter mig och min farmor) och Karine (Efter Alexanders döda syster)
    Kille: John eller Felix Mellanamn Mikael (Efter min storebror och en barndomskompis) Daniel (Alexanders mellanamn)

pappan till bebisen tyckte att hon (om det blir den sorten) ska heta Karine efter hans döda syster. Jag gick med på det i andranamn...förstanamn känns inte så aktuellt.

Det fins många andra namn som jag tycker är underbara såsom
    Cisseli, Tuvali, Gustav, Emil, Oscar men dom har jag inte riktigt fastnat för

• rullgardinsflikkan
    Mjukis82 skrev 2007-03-01 17:34:16 följande:
    rullgardinsflikkan: Härligt att lyssna på bebben ju! Dock mindre härligt med "kompisen"... riktigt taskig kommentar, hoppas du gav henne svar på tal! Mamma till två underbara tjejer - en i himlen och en i magen
    Nä jag ursäktade mig med att min syster var här och att jag skulle ringa sen men jag skiter nog i det
  • rullgardinsflikkan
    teenpregnancy skrev 2007-03-02 19:55:30 följande:
    Åhhh vad avundsjuk jag blir på er! Ni har så fina stora magar redan :D Jag vill också ha en fin och stor mage...Min syns knappt, jag är i vecka 21, 20+6 tror jag och det syns knappt någonting. Jag använder kläder som framhäver min mage men om jag skulle ta kort på magen min utan kläder lär jag se precis likadan ut som innan jag var gravid...
    Här är det likadant
    Men det kommer säga poff så ser vi jättegravida ut snart vi också
  • rullgardinsflikkan

teenpregnancy

Jag vet precis hur du känner dig, vilken vecka är du i nu då?

• rullgardinsflikkan
    annki72 skrev 2007-03-02 20:13:55 följande:
    Usch det har hänt en helmsk bilolycka här i vårt samhälle, 2 personer blivit på körda, och en av dom dog och den är väldigt illa där an. vet inte vilka dom är än men vet vem som körde bilen, fy det känns så jobbigt.Vi bor i ett ganska litet samhälle där alla känner alla nästan.
    Fy det är alltid läskigt när det händer sånna saker så nära inpå
  • rullgardinsflikkan

Ni som ska ha andra barnet har ni fått nån info om sån där "föräldragrupp" som man va på med första grav??
    Jag har inte fått nån info alls om det ska andra föderskor inte få gå ??

• rullgardinsflikkan
    Åsa82 skrev 2007-03-05 17:36:56 följande:
    förresten är det fler som ännu inte gått upp nästan något sen ni skrev in i er? jag står fortfarande på  +1kg i uppgång ~♥ღ♥~Thea 060202~♥ღ♥~ grodan 070703~♥ღ♥~
    Jag har också bara gått upp ett kilo...på inskrivningen frågade hon om jag hade haft ätstörningar nån gång förut?? (Jag har aldrig haft nån ätstörning och låg på 67 kg till mina 173) Jag måste sagt nåt som gjorde henne orolig haha....
    Så nu när jag "bara" hade gått upp ett kilo så påpekade hon det lite oroligt...
  • rullgardinsflikkan
    Åsa82 skrev 2007-03-05 19:28:46 följande:
    rullgardinsflickan: japp vi skall gå föräldragrupp även denna gången, men då är det medfolk som väntar sin andra bebis, så man kan prata lite om vad som kommer hända när ett syskon kommer till familjen. Men vet inet om alla får det men vi får det här  i allafall.
    Jag får kolla det där dom borde ju kunna slänga ihop en sån grupp tycker man ju...och detv ar ju faktiskt fyra år sen jag födde barn det kan ju ha kommit en massa nytt sen dess...
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3