BF Juli-07 Nr3
Jag får nog ta upp det med BM när jag ringer henne för säkerhets skull
Föresten jag ska på UL i vecka 32 nåns om har sett så sent vad det är för kön?
Jag får nog ta upp det med BM när jag ringer henne för säkerhets skull
Föresten jag ska på UL i vecka 32 nåns om har sett så sent vad det är för kön?
Jessa6:
Ja tio veckor kvar det går fort
Jag satte mig ner och började skriva förlossningsönskelistan eller vad ska man kalla den
Där man skriver vad man vill ha för smärtlindring och sånt....har ni börjat med det???
Lindisen81: Nåt jag glömde ta med mig sist som jag kommer packa ner ett par flaskor denna gången är NÄSSPRAY!!!! Detva inte det lättaste att ligga där och försöka andas samtidigt som man va täppt i varenda näshål och ingen nässpray eller nåt sånt hade dom på förlossningen
monnie: Jag satsar stenhårt på samma smärtlindring som sist då jag tyckte det funkade toppen bra...hade lustgas igenom nästan hela förlossningen. Sen hann jag ta Paracervikalblockad (http://www.vardguiden.se/Article.asp?ArticleID=6260) och den gav mig tid att samla mig
haha ja nu kan jag skratta åt det men just då va det traumatiskt det dummaste var att samtidigt stod en barnnorske student brevid mig och berömde mig för att jag andades så bra
Trodde bannemej att jag skulle panga lustgasmasken i huvvet på henne
syrranH: Äsch jag kommer ha med studenter på denna förlossningen också (om dom frågar mig) hoppas jag de va till mycket hjälp när det väl behövdes Så det finns vi som verkligen gillar att ha med er
Fast jag måste säga att jag har klurat lite på det där med manliga studenter...att ha med eller inte ha med
Detta kanske är en lite känslig fråga men har nån tänkt på det där med lavemang?? Och vad det finns för olika??
Vart ska man fråga om inte här liksom
*tummar hålls stenhårt*
Lycka till
men jag läste någonstans inför förlossningen med Albin att 85% bajsar på sig Men min storasyster påstår att iiingen hon känner har ju "lyckats" med det....herrejösses