Inlägg från: Mjukis82 |Visa alla inlägg
  • Mjukis82

BF Juli-07 Nr3

Vicke: Japp, en fredag är det...iallafall i min kalender! Lite lättare att ha bröllop en fredag än en tisdag, eller hur?!
    Mamma till två underbara tjejer - en i himlen och en i magen
  • Mjukis82
    L2K: Hoppas att du får en skön kväll!
  • Mjukis82
    Hej alla goa töser!

Har inte heller skrivit så mycket de senaste dagarna... känner mig lite låg.

Hoppas att ni alla har det bra, och ni som har det lite mindre bra skickar jag en extra kram till!

Här e det som sagt lite lågt i psyket just nu... Men lillan i magen mår iallafall bra verkar det som. Idag har hon fått in sparkar som har gjort riktigt ont! Dessutom sparkar hon rakt ner så det känns som att en fot skulle kunna titta ut genom "fjåset", mindre trevligt faktiskt!
    Imorgon på förmiddagen är det dags för UL igen... ska bli så mysigt att titta in till henne igen!
  • Mjukis82
    Jen2006: Har du provat väcka honom med att dricka kallt, putta på honom, ligga o sitta konstigt?
    Om du är orolig så är det klart att du ska ringa! *krama*

Nu ska jag snart iväg till UL... som vanligt är jag supernervös!
  • Mjukis82
    monnie: Min svägerska har tydligen också hjärtformad livmoder... det ställde inte till några problem för henne vad jag vet. Förutom att deras tjej vände sig ganska sent, men bättre sent än aldrig ju!
  • Mjukis82
    Jen: Ja, gör det! Förmodligen är det bara en sån simpel sak som det var för mig - att hon hade vänt sig och låg o sparkade in mot min rygg... men det är ju bättre att kolla upp det så att man slipper gå o oroa sig!
  • Mjukis82
    Nu är jag tillbaka från UL och läkarbesök... Vår lilla hoppetossa mår prima och växer som hon ska! Enligt mätningarna idag väger hon nu 606 gr, alldeles perfekt för sin ålder... Lägger in en bild senare ikväll eller imorgon...
    Läkaren har nu, som han själv uttryckte det, gett upp hoppet om att jag ska kunna jobba mer denna graviditet. Så nu är jag sjukskriven tom 1/6, och sen blir det väl förlängt skulle jag tro, vill ju inte plocka av mammadagarna o onödan.

Jen2006: Så bra och skönt att han har gjort sig till känna nu!

Jag håller med Halvblod om att det är underbart väder idag!  Men så bor vi ju i samma stad, så det e kanske inte så konstigt?

JoNaLi: Va kul att ni äntligen är på rätt väg!

MORRIZ: Usch va tråkigt när det blir så! Men om chefen har lovat lönehöjning så är det ju ett avtal, oavsett om han bara har sagt det... och avtal är ju bindande!
  • Mjukis82
    Nena: En massa saker faktiskt... men främst för min migrän som orsakas av spänningshuvudvärk som i sin tur orsakas av sorgen efter Isabelle och oron över denna graviditet... och nu har det dessutom spetts på med foglossningar.
  • Mjukis82
    Nena: Kyss
    Tråkigt o höra att FK inte godkänner din sjukskrivning! Hoppas att det löser sig!

På tal om god mat så ska vi ha gäster ikväll och jag har nyss förberett "min" potatisgratäng med massa vitlök, och till det blir det helstekt fläskfilé... och......

...KLADDKAKA till efterrätt! *MUMS*
  • Mjukis82
    Halvblod: Jag röstar för i slutet på juni om vi nu ska ligga på BB samtidigt!
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3