Inlägg från: copernicus |Visa alla inlägg
  • copernicus

BF Juli-07 Nr3

halloj tjejer!

Äntligen har jag gått på långledighet, ända till onsdag!

Hade dock hoppats på lite finare och varmare väder!

Nu hörde jag hur Casper drog fram en stol till det öppna fönstret på övervåningen, blev så... rädd!
    Har målat listerna på hans rum, så nu är ett rum helt färdigt! HURRA!!

• copernicus

ja ha trodde det skulle gå att sitta här en stund, men Casper bara busar, så nu ska jag gå och leka med honom.
    syns ikväll!

• copernicus

gokväll tjejer!

Beckah kanske din tur att ta det lugnt ett tag nu?!

Idag har jag målat alla listewrna till Caspers rum både golv och tak, tyvärr är det snetak så jag fick bitvis ligga ner för att komma åt. Men snyggt blev det!!
    Bara inte mamma får veta det då blir hon galen hon gav mej färgförbud för ett par dar sen, men det är ju så kul att måla! Jag använde luktfri bra färg så det ska inte vara nån fara för barnet!

Jag bara njuter nu av den sista tiden, inga krämpor och jag känner mej inte ens otymplig än.
    Jag vill aldrig att det ska vara över!
    SORRY!

• copernicus

på förlossnigen ska de ju ha koll! och du lär ju märka om det sätter igång!
    Varför är det säkrare om de tar hål på hinnan? vet vad gbs är men jag förstår ändå inte

• copernicus

OK Beckah då fattar jag!

Pusselbiten varför skulle de inte se om barnet har skador? det är väl därför man gör ett UL eller missförstod jag frågan?

• copernicus

min kompis hade bf den 21 april och hon väntar fortfarande, varför ärdet så många som går över tiden med andra barnet när de inte gjorde det första gången? samma pappa!
    Jag vet många häromkring
    Jag tänker inte vänta till augusti!!!

• copernicus

även om hon äter starka mediciner så är det inte säkert att något är fel med barnet!
    En klasskompis till mej höll för en massa år sen på med lite droger till fest när hon var gravid. (OBS! hon visste inte att hon var gravid, även om inte det är en ursäkt för drogerna)
    När hon började se en knöl på magen var hon säker på att hon fått en tumör eller nåt, för den syntes bara när hon låg ner och bara på ena sidan. När hon sökte vård visade det sig att hon var i 4 månaden och hon fick göra ett UL och därefter bestämma om hon ville behålla eller inte. Hon kunde såklart inte göra abort efter att ha sett barnet och idag har hon världens goaste smarta son!
    Hon hade djup ångest hela grav för att hon skulle ha skadat barnet!!

• copernicus

Hmm Chrons ingen kul sjukdom!
    Kan bli ganska starka mediciner då!
    mamma har både det och Ulserös usch å fy!

• copernicus

ja både och!
    Ja viss ärftlighet är det men än så länge har varken min bror eller jag fått det.
    mammas kom när min bror var liten och min pappa dog, så den hade legat latent länge tror läkarna. Så man vet ju aldrig!
    Mamma är rädd att min bror ska få det för han är dålig på att äta och sova, och nu fick han en blackout på jobbet häromdan. träffade läkare som sa att han hade magkatarr.
    Mamma blev skiträdd när hon fick vet det, även om hon bara visade mej det!

• copernicus

Ja hon har haft det väldigt jobbigt under åren!
    Nu har hon haft det i 21 år så vanan närmar sej väl
    <är din man med i RMT?
    zandrisen skriver du ofta i dalatråden?
    Har varit in och läst ett par gånger men vet inte vad det är för folk med. Såg att det diskuterades amningsbh nu men jag ville inte kommentera.
    Är Matha med?

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3