• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • Halvblod
    rullgardinsflikkan skrev 2007-05-19 11:18:39 följande:
    Så ringde jag mamma och fråga om hon möjligtvis kunde gå i borgen för mig om det skule behövas....et ni vad hon svarar???Nä jag vill inte att du ska bo i Lagmansholm....Jag frågade väl för f*n inte om lov för att få bo där?????
    Nu har jag ingen aning om vad detta är för område...men huset och trädgården ser helt underbart ut för en liten barnfamilj

Jag hade blivit galen om min mamma skulle "välja" vad jag ska bo.
  • Donna69
    rullgardinsflikkan skrev 2007-05-19 11:17:05 följande:
    Ahh jag tror att jag har hittat ett hus    Eller en bostadsrätt rättare sagt www.hemnet.se/a.aspSå jäkla fint. Så surt att man sitter och väntar på besked om fastanställning nu. Hade jag haft det hade det ju bara vart å gå till banken och säga att man vill ansöka om lån på 400000. Så skulle jag köpa huset, ta körkort och köpa bil. Det vore ju perfekt att bo där med barnen. Kan tillägga att jag växte upp i dom där områdena Vad tycker ni tjejer??
    Fy f*n va fint!!!!! Kör hårt!!!

Konstig kommentar från din mamma? Var det ett indirekt nej eller vad??

Hoppas på din anställning nu!! =)
  • Beckah82
    solstraalen skrev 2007-05-18 20:00:04 följande:
    mammab: Men om du har så ont som du skriver med massa rakblad osv, varför ringer du inte förlossningen för? För SÅ ont är inte normalt.Hade jag haft rakbladekänningar i magen hade ja ringt direkt om de kom å gick som för dig.
    Mina rakbladskänningar är också så där...när han rör sig. När han sover är det lugnt. Ibland är det lugnt när han är vaken också det är bara vid vissa tillfällen då det känns som...knivhugg verkligen och man får så ont så tiden stannar och önskar att den hemska ungen kunde somna.

Jag har inget i magen utan bara neråt...mot tappen. Alltså det känns som om man skulle ha en dildo med rakblad på...fast använda den inifrån istället öfr från utsidan.

Har sagt detta när jag ringde BM sist men de sa att det var normalt. Hade INGET sånt med Victor. Även om det är 9 år så hade jag kommit ihåg. Skitskumt men det är väl bara att stå ut. Det är ju inte dygnet runt.
    ♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin BF --> 070705 ♥
  • copernicus

oj vad glad man blir när man loggar in här idag!
    bara nån som är puppig!
    tbmh: håll ut! jag förstår att det är jättejobbigt! kram till dej!!

mammab:
    snart slipper du klaga

Mjukis: roligt att se dej igen! Och jag läser allt du skriver!

Carin: välkommen

rullgardinsflikkan
    : den bostadsrätten verkar jättefin! Lite nya tapeter osv så är den toppen. Bra pris också måste jag säga.
    Tror du inte att ni kan få lån trots att du inte har fast? Det fick vi när jag väntade Casper, sambon hade då en fast halvtid och jag olika timjobb.

Casper- mammas bästa och Bus 070711
  • Pusselbiten86
    tbmh skrev 2007-05-19 10:34:04 följande:
    Hej tjejer!! Jag var knappt här igår för det var totalkaos på jobbet plus att jag hjälpte mamma å pappa att komma iväg till Ö-vik för de ska på bröllop idag. Mamma hade packat med som hon är i sin sjukdom hade hon glömt bort vad hon packat så jag fick gå igenom hela packningen och ta bort typ hälften. Känns så jobbigt att hon är så konstig. Saker som är så självklara kan hon inte ta till sig. Jag vill ha tillbaka min mamma
    Då är vi två

Min mammas sjukdom har nu satt sig på synen o talet o närminnet.. så hon kommer inte ihåg något alls typ

Åh vi som ska ha kalas på lördag... Tänk om hon inte kommer ihåg de sen heler.. Jag ska ta massor me foto så ja kan visa henne sen om de skulle vara så....

Jag vill oxå ha tillbaka min gamla goda mamma...

KRAMAR till dig!!!
    ♥ Noah 26 Maj 2006 * Syskon BF 19 Juli-07♥
  • Halvblod

Om någon vet eller skulle råka höra talas om någon som designar egna mammakläder och skulle vilja börja sälja i mindre skala så snälla säg till mig!!!
    Jag är sugen på att starta upp en liten butik med mammakläder. Är så trött på de vanliga affärerna som enligt mig har helt ok vardagskläder men "tantiga" finkläder.
    Jag skulle vilja hitta FINA mamma kläder samt TUFFA mammakläder. Men det ska bara vara kanske 2-3stycken i varje modell och storlek så att det blir lite unika kläder för dom som köper.

Som sagt...söker lite "mammadesigners"

• Donna69
    Halvblod skrev 2007-05-19 11:30:28 följande:
    Om någon vet eller skulle råka höra talas om någon som designar egna mammakläder och skulle vilja börja sälja i mindre skala så snälla säg till mig!!!Jag är sugen på att starta upp en liten butik med mammakläder. Är så trött på de vanliga affärerna som enligt mig har helt ok vardagskläder men "tantiga" finkläder.Jag skulle vilja hitta FINA mamma kläder samt TUFFA mammakläder. Men det ska bara vara kanske 2-3stycken i varje modell och storlek så att det blir lite unika kläder för dom som köper.Som sagt...söker lite "mammadesigners"
    Kul idé!!

sånt skulle behövas!!
  • Beckah82
    zandrisen skrev 2007-05-19 09:14:03 följande:
    Nu går jag och lägger mig på soffan med Annika Lantz bok "9½ månad". Länge sen jag skrattade så hysteriskt till en bok... Rekommenderas!!!!
    Köpte den till mig själv i julklapp från bebisen i magen och läste ut den i mellandagarna. Håller med om att den är bra.
    ♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin BF --> 070705 ♥
  • Halvblod
    Donna69 skrev 2007-05-19 11:31:54 följande:
    Kul idé!!sånt skulle behövas!!
    Ja här i Helsingborg är det faktiskt i princip helt dött på mammafronten...det är bara HM, PoP, Lindex osv... Och då är ändå Helsingborg relativt stor stad med framför allt en hel del folk med pengar. Och gravida kvinnor finns det alltid så det borde fungera tycker jag. Visst kan man hitta en del roligheter på internet men jag vill helst prova kläderna innan jag köper.