• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • SannaKaarina

jag har lite tur med killen min . han köper med sig rosor eller annat mys då han kommer masserar mig utan att jag ens behöver be om det och bara skämmer bort mig . synd bara att han är så upptagen 7 mil ifrån mig med skola och jobb nu till sista maj innan han kan komma och bo hos mig :(

nu har jag en mor som skämmer bort mig tar hand om mig pga min hand och hjälper mig med alla barngrejer som ska färdigställas och håller mig sällskap synd bara att hon åker på måndag :(

• Donna69

Tillhör jag en av dom få som har en "vettig" karl?? (ursäkta uttrycket)

Min gubbe blir mer irriterad på mig om jag gör för mycket hemma, han vill hellre att jag ska vila mycket o låta honom sköta det jag inte orkar med.
    Det räcker med att  jag dammsuger huset så är han på mig; "sen har du inte gjort mer va? Vad tänker du fixa sen? Vilar du ordentligt? Dammsugit, vad duktig du e', då kan du ju vila resten av dan nu...."
    Är inte maten klar när han kommer hem så fixar han det själv. Med glädje...

Igår va jag godis sugen så han pep iväg o handla smått o ballerina-kex (min last) för 100:-!!!

Ja, jag är lyckligt lottad. Förlåt om jag verkar skrytig, men jag ville bara berätta min "sits" såsom alla andra berättar sin....

• veronicaq

donna69... spå har ja med! killen fixar o trixar här hemma... köper med sig  gott hem. ringer om han är på en affär o frågar om ja vill ha nåt.. had ehan vart annorluda hade ja blivi galen men ja e lite hitler åxå hahaha

v.33 i magen!
  • zandrisen

Måste passa på att ge min man en eloge när vi är inne på diskussionen. När vi flyttade ihop var han en typisk ungkarl som släppte allt där han stod och liksom förväntade sig att det automatiskt skulle försvinna... Efter 3 månader tillsammans (samtidigt som jag blev gravid, hehe) så satte vi oss ner och jag berättade att jag inte var beredd att låta hans beteende gällande städning och sånt förstöra något av vår kärlek, varpå vi gjorde upp rutiner osv. Han har sina sysslor, och jag har mina. Visst har det varit knöligt många gånger, han tycker att jag är ett städfreak, och jag tyckter han är väl slapp, men vi har liksom funnit en rytm som funkar för oss båda. Jag har ju mina sjukdomar som ibland leder till att jag har ont och så, och de gångerna så har han lungt och utan att blinka även utfört "mina" sysslor, och nu sen jag blev dålig så har han till mångt och mycket skött allting helt själv. Visserligen inte till min fulla belåtenhet, men det känns lite ogint att gnälla på att han inte gör allt på "mitt" sätt när han liksom fixar allt utan att varesig sucka eller muttra... Jag är så kär i den mannen så att det riktigt värker i bröstet ibland!!!

Jag tror således på att prata med varandra, men vet av erfarenhet (har ju haft tidigare förhållanden om man säger så) att det ibland är som att tala med en vägg. Känner med er som har det jobbigt runt detta!

• mrsbygg
    Beckah82 skrev 2007-05-19 14:15:48 följande:
    Vi måste ha samma sak du och jag...Sen det började med huggen med kniven eller vad nu bebis är utrustad med så har jag även fått iallamående som kommer och går. Jag förknippar den med smärtan, alltså jag tror att de två hör ihop. Antingen att Alvin kommer åt någon nerv eller något så jag mår illa eller att jag mår illa av själva det onda.Jaja det är säkert något med fixering och så men jobbigt...
    mår verkligen super illa, varje steg ja tar så känns d som ungen ska trilla ut..va inte skoj å gå runt på en leksakas affär utan lufttjossan. va kokethett..trodde ja skulle trilla ihop å föda ungen där på golvet...

mamma tror d är på gång..eftersom ja hade så pass ont igår, sen nu illamåendet...
    "jaha, då blir det barn snart igen då" sa hon...

och det hoppas ja verkligen, står inte ut längre..smärta och det här illamåendet..precis så illa mådde jag när ja låg me värkar me saga...
  • rullgardinsflikkan

zandrisen: Jag är den sökande som har blivit "lovad" tjänsten fast grejjen är ju att jag ska hem på mammapeng så dom är völ lite osäkra och måste koll ame dfacket och grejjer. Men jag ska ringa på måndag och kolla hur det går, men jag borde få den.

• Madelene87
    mrsbygg skrev 2007-05-19 16:21:31 följande:
    mår verkligen super illa, varje steg ja tar så känns d som ungen ska trilla ut..va inte skoj å gå runt på en leksakas affär utan lufttjossan. va kokethett..trodde ja skulle trilla ihop å föda ungen där på golvet...mamma tror d är på gång..eftersom ja hade så pass ont igår, sen nu illamåendet..."jaha, då blir det barn snart igen då" sa hon...och det hoppas ja verkligen, står inte ut längre..smärta och det här illamåendet..precis så illa mådde jag när ja låg me värkar me saga...
    Vilken vecka e du i nu? E du inte rädd att föda alldeles förtidigt?
  • mrsbygg
    Madelene87 skrev 2007-05-19 16:42:26 följande:
    Vilken vecka e du i nu? E du inte rädd att föda alldeles förtidigt?
    går in i v.33 på tisdag.
    fick saga i v.36..så inte speceillt orolig. vill bara ha ut den!
  • Helenander

Min var också en dröm - de första två åren, sedan har det gått utför Han kikade upp från källaren en sväng alldeles nyss och kollade det här med maten, när jag sa att jag inte handlat bad han mig göra det så skulle han laga den sedan vilket är skönt i alla fall. Av lådorna med kläder är det dock bara en av sju som lämnat hallen för källaren ännu men har har förklarat att han är sjuk också, blev förkyld för 1,5 vecka sedan så han lär ju vara dödsjuk nu

• Madelene87
    mrsbygg skrev 2007-05-19 16:43:54 följande:
    går in i v.33 på tisdag. fick saga i v.36..så inte speceillt orolig. vill bara ha ut den!
    Aha okej men då e det ju inte så JÄTTEmycket förtidigt iaf