• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • Helenander

Vallmar skrev 2007-05-19 13:59:24 följande:

Nu har jag spikat upp vårat nya skötbord, hmf eller sambon spika å jag titta på:) här med 
    Lyllo dig som har en sambo som gör något... Min har sedan han klev upp halv tio suttit och läst tidningen och druckit kaffe i en timme, masade sig sedan ner i källaren för att sitta vid datorn ett tag, tog sig upp igen och åt en av muffinsarna som Ellen och jag bakat på morgonen, duschade, bar upp några kassar kläder från källaren åt mig, tog en färdigklädd Ellen i vagnen och gick och kollade på en kompis som snickrar hos en granne, kom hem efter en halvtimme och satte sig framför datorn en sväng igen, kom upp och var förvånad över att jag och Ellen satt och åt utan att säga till honom , åt, plockade in sin OCH MIN tallrik i diskmaskinen och lade sig sedan på soffan för att vila lite, har ju varit en ansträngande dag... Han frågade om vi kunde äta kyckling ikväll, jag sa visst och frågade vad för sorts kyckling och han visste inte, jag tänker i alla fall inte åka och handla till något jag inte ens vet vad det är när han inte gjort typ ett dyft idag så vi får väl se om han blir överraskad när det inte finns någon mat på bordet ikväll Snart ska han åka iväg och köpa cigaretter till sig själv så då måste han nog vila ett tag igen sedan

Själv har jag varit uppe med Ellen, fixat och ätit frukost med henne, vi har bakat muffins, bytt två bajsblöjor, tvättat och klätt på henne, tvättat två maskiner, plockat undan en maskin tvätt, plockat undan allmänt i huset, plockat ur och i diskmaskinen och satt igång den igen, duschat, sorterat alla Ellens gamla bebiskläder efter storlek och lagt dem i olika kartonger, städat förrådet så det går att få in dem där, lekt med Ellen osv osv.

Jag är såååå fruktansvärt trött på den person han är just nu att jag kan kräkas på honom!!! Han började renovera två rum i januari som fortfarande är långt ifrån färdiga, det har legat en stor hög tallgrenar i trädgården som rasade från vår tall när första snön kom i typ november, har en massa trädrötter i trädgården som han skulle grävt upp i höstas men inte orkade då, han har lovat att bygga ett skötbord på en toalett vi inte använder tills bebisen kommer osv osv så det är ju inte så att han inte har en massa saker att göra. Men det är ju otroligt synd om honom nu för han har stressigt på jobbet, får inte sova på nätterna (fast jag drar största lasset där och även jag jobbar 100%) och dessutom har han ju en vilovecka i Norge att planera och packa inför.

Jag låter inte alls arg va...? Nu har jag gnällt av mig en hel del i alla fall
  • Beckah82
    Helenander skrev 2007-05-19 14:23:02 följande:
    Vallmar skrev 2007-05-19 13:59:24 följande: Lyllo dig som har en sambo som gör något... Min har sedan han klev upp halv tio suttit och läst tidningen och druckit kaffe i en timme, masade sig sedan ner i källaren för att sitta vid datorn ett tag, tog sig upp igen och åt en av muffinsarna som Ellen och jag bakat på morgonen, duschade, bar upp några kassar kläder från källaren åt mig, tog en färdigklädd Ellen i vagnen och gick och kollade på en kompis som snickrar hos en granne, kom hem efter en halvtimme och satte sig framför datorn en sväng igen, kom upp och var förvånad över att jag och Ellen satt och åt utan att säga till honom , åt, plockade in sin OCH MIN tallrik i diskmaskinen och lade sig sedan på soffan för att vila lite, har ju varit en ansträngande dag... Han frågade om vi kunde äta kyckling ikväll, jag sa visst och frågade vad för sorts kyckling och han visste inte, jag tänker i alla fall inte åka och handla till något jag inte ens vet vad det är när han inte gjort typ ett dyft idag så vi får väl se om han blir överraskad när det inte finns någon mat på bordet ikväll Snart ska han åka iväg och köpa cigaretter till sig själv så då måste han nog vila ett tag igen sedan Själv har jag varit uppe med Ellen, fixat och ätit frukost med henne, vi har bakat muffins, bytt två bajsblöjor, tvättat och klätt på henne, tvättat två maskiner, plockat undan en maskin tvätt, plockat undan allmänt i huset, plockat ur och i diskmaskinen och satt igång den igen, duschat, sorterat alla Ellens gamla bebiskläder efter storlek och lagt dem i olika kartonger, städat förrådet så det går att få in dem där, lekt med Ellen osv osv.Jag är såååå fruktansvärt trött på den person han är just nu att jag kan kräkas på honom!!! Han började renovera två rum i januari som fortfarande är långt ifrån färdiga, det har legat en stor hög tallgrenar i trädgården som rasade från vår tall när första snön kom i typ november, har en massa trädrötter i trädgården som han skulle grävt upp i höstas men inte orkade då, han har lovat att bygga ett skötbord på en toalett vi inte använder tills bebisen kommer osv osv så det är ju inte så att han inte har en massa saker att göra. Men det är ju otroligt synd om honom nu för han har stressigt på jobbet, får inte sova på nätterna (fast jag drar största lasset där och även jag jobbar 100%) och dessutom har han ju en vilovecka i Norge att planera och packa inför.Jag låter inte alls arg va...? Nu har jag gnällt av mig en hel del i alla fall
    Kram till dig

Finns bara EN sak som är värre än att vara ensam och behöva göra allt själv och det är att INTE vara ensam men ÄNDÅ måsta göra allt själv

Om du fattar vad jag menar
    ♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin BF --> 070705 ♥
  • Tania

Hej igen.

Jag har varit iväg och hämtat min Baby Basic-box som jag sitter och rotar lite i. En fin bitring fick man med också och lite blöjor osv.
    Inatt drömde jag förresten om min bebis!!!!!!
    Första gången som jag har sett den så tydligt. Det var en tjej med jättemycket hår alldeles mörkt. Frågade till och med vilket datum det var och mina kompisar som var med i rummet där jag födde sa att det var den 21 juni!!
    Min man döpte henne till och med på plats och sa att hon skulle heta Tilde Emilia Bolognini (efternamnet) så.... vi får väl se vem det är som kommer ut
    Förresten fick jag en alvedon för smärtan under förlossningen!! Snällt va!? 
  • Mjukis82

Nya magbilder i foto-tråden!

Mamma till två underbara tjejer - en i himlen och en i magen
  • Beckah82
    tbmh skrev 2007-05-19 14:31:26 följande:
    Hej igen. Jag har varit iväg och hämtat min Baby Basic-box som jag sitter och rotar lite i. En fin bitring fick man med också och lite blöjor osv. Inatt drömde jag förresten om min bebis!!!!!! Första gången som jag har sett den så tydligt. Det var en tjej med jättemycket hår alldeles mörkt. Frågade till och med vilket datum det var och mina kompisar som var med i rummet där jag födde sa att det var den 21 juni!! Min man döpte henne till och med på plats och sa att hon skulle heta Tilde Emilia Bolognini (efternamnet) så.... vi får väl se vem det är som kommer ut Förresten fick jag en alvedon för smärtan under förlossningen!! Snällt va!? 
    Mysig dröm förrutom den klent tilltagna smärtlindringen då
    ♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin BF --> 070705 ♥
  • Tania
    Beckah82 skrev 2007-05-19 14:35:23 följande:
    Mysig dröm förrutom den klent tilltagna smärtlindringen då
  • Vallmar

Men Helenander!!

Så ska det inte få vara tycker jag, tycker vi alla gravida vackra kvinnor är värda att sitta i soffan o mumsa glass samtidigt som vi får fotmassage!!

Sen när karln har masserat vårat fötter ska han städa, tvätta, plocka in i diskmaskinen, byta blöjor om man redan har barn, klippa gräsmattan o man har nån sådan o till sist laga mat. När han har gjort det kanske han kan få spela lite tvspel eller sitta vid datorn en stund.

Visa nu detta för din karl:)

• Vickyb
    tbmh skrev 2007-05-19 10:34:04 följande:
    Hej tjejer!! Jag var knappt här igår för det var totalkaos på jobbet plus att jag hjälpte mamma å pappa att komma iväg till Ö-vik för de ska på bröllop idag. Mamma hade packat med som hon är i sin sjukdom hade hon glömt bort vad hon packat så jag fick gå igenom hela packningen och ta bort typ hälften. Känns så jobbigt att hon är så konstig. Saker som är så självklara kan hon inte ta till sig. Jag vill ha tillbaka min mamma
    *En stor kram till dig*
    ღ Stolt och lycklig mamma till lilla Linnéa och hennes syskon som är beräknat till 070726ღ