Inlägg från: solstraalen |Visa alla inlägg
  • solstraalen

BF Juli-07 Nr3

Giafia skrev 2007-03-06 17:40:49 följande:
    Här är en som inte är avundsjuk på turkiet:) Jag var där för ca 8 år sedan och blev dödssjuk. Hamnade på sjukhus och läkarna kunde nästan ingen engelska... kom med konstig medicin och sprutor som de sa va bra...snacka om en skräcksemester. Jag lovade mig iaf att aldrig mer åka till Turkiet.
    Oj, vad blev du för sjuk där?  Hur gick det?
    Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och liten, v24
  • solstraalen
    nasse01 skrev 2007-03-06 20:27:04 följande:
    Någon här som varit på Aurora samtal?Och hur kändes det i sånafall??och vill berätta lite om det?Vi är bokade på vårt första samtal nu om ca 1 månad.
    Jag har vart på de då dottern föddes Om du vill kan du slänga iväg ett "Mail" i min inbox med vad du undrar å så, så kan ja svara utefter mina erfarenheter
  • solstraalen
    humlan1973 skrev 2007-03-07 07:23:33 följande:
    solstraalen: Jo, jag ar gatt upp 8kg sedan inskrivningen annars snackar vi nog narmare 10kg och jag som hade 10 formycket innan jag var gravid.... Med lillkillen gick jag upp 25 -27kg kommer inte riktigt ihag. Men det tog langtid innan jag ickg ner nagot alls... efter detta blit det hardtraning.Gravidyoga var det nagon som undrade over, jag gick forra gangen, helt otroligt skont, jag tyckte det hjalpte massor till forlossningen.
    Här blir det oxå hårdträning, fungerar inte amningen ( fast ja hoppas VERKLIGEN Att den gör de denna gången ) så kommer jag nog börja ta tag i vikten ganska omgående efter förlossningen. Har räknat att går jag upp 40kg denna gången oxå så kommer jag ha närmare 60kg att banta bort sen för att komma ner till vikten jag vill ! Hemlis
    Fast de första 15kg brukar rinna bort fort iom att bebisen kommer ut.  Men sen blir de hårdtag
    Har ju som mål att HELST komma i strl 40 i byxor, då ser ja ganska bra ut måste jag säga
    *gillar strl 40-människor*  Hehe. Nä men ja e ganska bred över rygg osv så de ser inge bra ut om ja e mindre.  Å jag tror att går ja upp 40 så måste jag ner 60kg sen för å komma i strl 40.   Usch de låter massor, men det ska gå

och förhoppningsvis går ja inte upp 40, men har ställt in mig på de för å inte bli lika fullt besviken.
  • solstraalen
    Mjukis82 skrev 2007-03-07 16:48:02 följande:
    Sorry om jag skrämde iväg alla med mitt ego/gnäll-inlägg! Mamma till två underbara tjejer - en i himlen och en i magen
    Nädå.   *stooooor kram till dig*
  • solstraalen
    mrsbygg skrev 2007-03-07 20:00:11 följande:
    fan va jord luktar gott! har det iof alltid gjort..vattna precis blommorna å jord mmmm luktar svin gott..önskar man fick andas dom dofterna hela tiden hehe..samma sak me vårat tvätt medel, när ja öppnar städ skåpet så luktar det vårat tvättmedel såååå gott!! sugen på ett äpple, ska nog gå å ta mig ett nu
    jag tycker de stinker då man vattnar blommorna, så olika man kan vara
  • solstraalen

Tjejer

Då jag e gravid så får jag vid varje graviditet ju längre gången jag blir, mer å mer "ryck" i benen. Oftast mot kvällarna. Ena benet kan liksom helt plötsligt bara rycka till.

Vad beror de på??

Har haft så alla ggr.

Ni ska se mig om nån månad eller två å sitta med mig en kväll, mina ben rycker utav bara 17 då!!

• solstraalen
    L2K skrev 2007-03-07 20:54:15 följande:
    solstraalen skrev 2007-03-07 20:50:31 följande: TjejerDå jag e gravid så får jag vid varje graviditet ju längre gången jag blir, mer å mer "ryck" i benen. Oftast mot kvällarna. Ena benet kan liksom helt plötsligt bara rycka till.Vad beror de på??Har haft så alla ggr.Ni ska se mig om nån månad eller två å sitta med mig en kväll, mina ben rycker utav bara 17 då!! Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och liten, v24Det är ingen nerv som sitter i kläm på dig? Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och grodbebis -070723
    De vette 17 Hur vet man de?

Jag vet bara att mina ben börjar rycka mer å mer nu för varje vecka som går, precis som då Saga låg i  magen.

Igår fick benet någe knäppryck å hoppa till flera ggr i en enda följd

Gör ju inte ont eller så, men kan va pinsamt om man tex sitter på bussen frammåt kvällen å de e trångt, så sitter man med värsta rycken i benen till å från
  • solstraalen
    L2K skrev 2007-03-07 20:57:54 följande:
    Solstraalen - låter väldigt lustigt! Har du pratat med din bm om det? Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och grodbebis -070723
    Nope, frågade aldrig om de med Saga heller. KAnske skulle göra det.
    Har de bara så då ja börjar bli ganska så gravid. När bebis är ute ur magen så har jag aldrig så.
  • solstraalen

Jag trodde de var normalt med "nervryckningar" i benen

• solstraalen
    humlan1973 skrev 2007-03-08 07:14:46 följande:
    Tjoho!Nu ar styrkan tillbax!3 dagar med 100 mg jarn gjorde susen .Det kanns mycket battre!Det var nagon som pratade om tens! Kunde inte ha varit utan min dens vid forra forlossningen. Helt fantastisk. Hade lite forvekar pa kvallarna i ca 3 veckor innan sa jag kunnde trana. Det behovs .
    Funkar tens "bara" mot värkar eller kan man ha de tex vid tillfällen då man har _väldigt_ ont i bäckenet stundvis?

Hur hjälper tensen vid värkar? Hur funkar de? Du får gärna berätta
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3