Inlägg från: solstraalen |Visa alla inlägg
  • solstraalen

BF Juli-07 Nr3

humlan1973 skrev 2007-03-08 07:14:46 följande:
    Tjoho!Nu ar styrkan tillbax!3 dagar med 100 mg jarn gjorde susen .Det kanns mycket battre!Det var nagon som pratade om tens! Kunde inte ha varit utan min dens vid forra forlossningen. Helt fantastisk. Hade lite forvekar pa kvallarna i ca 3 veckor innan sa jag kunnde trana. Det behovs .
    Glömde ju de "viktigaste", skönt att du mår bättre nu efter en dunderkur med järn
    Du blir inte hård i magen av dom?
    Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och liten, v24
  • solstraalen
    humlan1973 skrev 2007-03-08 08:19:06 följande:
    soltstraalen: vad betraffar jarnet och hard i magen, sa maste jag ha haft mycket lagt, skiten blir inte ens svart , jag antar att kroppen bara sog at sig. Tens, det ar sa skont att man inte kan beskriva de... Jag tycket att det hjalpte jattebra mot varkar, men det ska ju vara bra mot tillfallig vark med! Jag skulle absolut rekomendera det. Det ger ju el pulsar ut i skinnet, som svidet lite, men pa ett possitivt satt, nastan som att klia sig hart. Vad som hander ar ju att kloppen koncentrerar sig mer pa tensen an pa din andra vark antar jag. Jag anvande tens de forsta 12 timmarna pa forlossningen.Jag tycket du ska testa pa din rygg!
    Åh, jag ska ta upp de med min bm om 2 veckor då, då jag ska dit

Väntar verkligen 3e barner och har aldrig prövat =)
  • solstraalen

ÅH tjejer!!

Min "sätesbebis" verkar ha vänt på sig!! Den förmodligen pojken i magen har idag sparkat mig HÖGT upp i magen, nästan under tuttarna

Tyckte den böka runt en massa inatt, men de borde väl inte vara trångt ännu??

• solstraalen

Hur ska man anta att den ligger?
    Åt de hållet där de e starkaste rörelserna, borde de va händerna??

Känner ju nämligen "sparkar" både högst upp och längst ner i magen samtidigt nu!

Trots 3e barnet så är detta HELT nytt för mig

• solstraalen
    SannaKaarina skrev 2007-03-08 15:58:05 följande:
    sex kan man nog inte lessna på ;) Jag fick problem inatt med att jag vaknade 6 ggr av sendrag och som tröst säger min kära mor ja så är dte att vara gravid.. blää annars har jag jäkligt ont i ryggen men annars är dte bara perfekt känner bebben sparkas dagligen och förflytta sig vid läggdags:)
    Då är vi två, jag hade massa sendrag i natt, sååååååå drygt. Har de tyvärr varenda natt och värre brukar de bli mot slutet av graviditeten.
  • solstraalen
    Ella174 skrev 2007-03-08 16:08:05 följande:
    Jag får kramp i vaderna på nätterna, men av ren reflex så böjer jag upp foten när jag får känning, och då avbryts krampen.
    Så gör jag oxå, men de blir ofta så kraftigt direkt att jag inte hinner avbryta krampen.
  • solstraalen
    Sylt skrev 2007-03-08 17:09:16 följande:
    Mamasita skrev 2007-03-07 21:13:40 följande: L2K: Ville vara hemmafru med ettan men stötte på patrull!! Ville samla all ledighet med bra betalt till efter ett år.. så det är därför jag vet..Du jag kollade på bilderna - jag måste säga att jag verkligen inte vet men det ser ut som en pojke.. Man brukar säga skrockfullt att pojkar har lite mer ovala huvuden och flickor lite rundare. Flickor har oftare bredare mellan ögonen och har lite mindre käkparti, det är nåt biologiskt som jag inte minns i skrivande stund.. Hörde det på nån dokumentär på TV3 så jag vet inte hur ackurat det egentligen är.. Tror att det handlade om att man skulle tycka att de var söta så man ville skydda dem men killar var lite mer som små herrar för att man skulle ge dem styrkan att stå på egna ben.. Vet inte, som sagt, om det stämmer..Vad har ni för killnamn? Gissa på denna.... jag har varit på Ul och fått reda på vad hon tror. Ngra andra har gissat motsatsen av bm sa..... (Vill tillägga att bm sa att det var en solklar....)
    Pojke???? =)  Är de inte navelsträngen så är de allt en snopp där =)
  • solstraalen
    Sylt skrev 2007-03-08 17:14:14 följande:
    Jag tänkte mer på kraniets form som Mamasita pratade om!
    nej men vad har ja nu missat???? :)
  • solstraalen
    Nena72 skrev 2007-03-09 08:07:32 följande:
    Jag blir fortsatt sjukskriven pga foglossningar. Kan snart inte röra mig Finns det inget "botemedel" mot sådant??Hade aldrig sådana problem när jag väntade dottern.
    Har du kryckor?? Det ska vara bra har jag hört. Kan även tänka mig att de underlättar en del.
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3