Inlägg från: Lindisen81 |Visa alla inlägg
  • Lindisen81

BF Juli-07 Nr3

Vi var till en majbrasa idag, fy fan va kallt det va! Lite varmt när brasan kom igång, men uuuu va kallt ute!! vi blev inte där så länge, dessutom har jag haft så otroligt ont i rygg å höft idag på vänste sida. Fortfarande ont. när jag tryckr lite lätt på blygdbenet gör det satans ont!!! Minns att bm tryckte därcsist å skakade på huvudet å sa att det nog kommer bli värre med foglossningen... och ja, nu är det inte kul längre. Förut hade jag bara ont från typ 13.00 tiden på dagen, nu har jag haft ont från det att jag vaknar tills jag går å lägger mig....

• Lindisen81

jag e nog rätt så trött på å va gravid, mycket pga att jag har så ont i rygg å höfter. Nu får jag så ont i magen när jag går och när jag anstränger mig oxå... Ska slappa ikväll i soffan (som vanligt) med mina tensplattor. Annars är det supermysigt å va gravid. Känns ändå lite svårt att förstå. JAG ska lixom ha en unge... hallå, vet inte om jag riktigt fattat det... HAr nog en del kvar att fixa inför bebisens ankomst.

Imorn ska jag ringa läkaren om en tid för sjukskrivning på 100%. Hoppas på att jag får en tid ganska snart, för jag har så ont redan när jag vaknar på morgonen.

• Lindisen81

solstraalen; ja jag kan oxå känna av att jag har ont där du beskriver det...

Igår kväll fick jag nån oros känsla. Bebis sparkade inte alls lika mycket som vanligt, hade varit ganska lugn hela dagen. Annars är det alltid full fart... Men fick en liten spark ibland så tänkte inte så myck på det. Vaknade vid 4 tiden imorse av att jag hade ont där i magen, högt upp. Och inga sparkar... Kan det vara så att bebis kommer in i perioder som den inte sparkar lika mycket? Kände mig bara Efter att tag kom en liten spark och jag fick lite gjädjetårar. Idag har sparkarna varit där, men inte som för en vecka sedan typ då jag bara önskade att det kunde sluta sparka. Varför är det inte lika mycket längre?? Det kommer ju sparkar, så hon är ju där och lever å allt, men blir bara så orolig...

Om en vecka ska jag till läkaren och hoppas då på att bli sjukskriven på 100% Har sådana sammandragningar så fort jag anstränger mig och ryggen blir bara värre...

Hoppas ni andra har det bättre alla fall.

• Lindisen81

trött å mätt, äter pyttesmå portioner numera, men hur ofta som helst. får väl inte plats så mycke i magen längre.
    Måndag nästa vecka är det till läkaren
    Tisdagen är först träffen för föräldragruppen
    Onsdagen till bm för kontroll
    Fullspeckat schema!

• Lindisen81
    mrsbygg skrev 2007-05-02 22:12:43 följande:
    en skål me choklad grädde å en sur sambo som kollar fotboll och en bra störigt bökande bäbis! mnja...grädden är höjdpunkten
    ha ha, ja jag hade sparat å snålat på mina goda chips ett tag nu, låna ut skålen till sambon å fick tillbaka den TOM efter typ 40 sekunder... ja ja, han behövde dem väl bättre då
  • Lindisen81

Jag gillar inte tandläkaren... var där nyligen men pga graviditeten röntgande dom inte munnen men sa att allt såg fint ut å hej å hå. Fick en tid till augusti 2008 då dom eventuellt vill dra ut två visdomständer!!! Jag är redan nervös inför det.... Hon berättade att de inte använder sig av bedövningsspruta längre, nu är det trolldroppar (de säger så till barnen) he he, nån droppe som dom lägger vid tanden istället för sprutan. Låter ju lite trevligare!

Är hungrig, måste snart äta frukost! Sååå skönt när solen skiner, men det är ganska så kallt...

Yill helgen åker jag å sambon till hans mormor i dalarna och vilar upp oss med poolbad(utomhus) marknad, god mat, fika på altanen... mysigt värre!

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3