• Vickyb

BF Juli-07 Nr3

Vallmar skrev 2007-04-06 14:02:02 följande:
    Hmm fast det är ändå konstigt för nu står det attt det är cirka 1870 inne o ibland när man kommit in på stört har det varit nästan 3000 st!!Vickyb: Jo man får ju se det som så, sen får jag skylla mig själv som valde en kock, hehe. Dem jobbar jämt. De e bara o vänja sej.Min lilla har nästan inte sparkat något dem senaste dagarna, tror den sover mer nu än förut. Fast sen när den satt i gång me böket så känns det som det är helrenovering där inne
    Ja det är både fördelar och nackdelar med kockar! Jobbar mycket, men det jämnar ut sig för dom lagar ju så otroligt god mat! Min sambo är en fantastisk kock, fast han inte är det i yrket! Älskar hans mat!
    ღ Stolt och lycklig mamma till Linnéa & hennes syskon som är beräknat 070726ღ
  • Vickyb
    L2K skrev 2007-04-06 14:05:50 följande:
    Vickyb - jag är "bara" tre dagar längre gången än dig. Kanske har och göra med att jag är kort, bara 157cm, att jag redan känner i revbenen? Ingen aning. Och urinblåsan har legat i riskzonen sen jag började känna puffar! Vallmar - det var ju väldigt lustigt... Jag fick iaf upp att det var fullt förut idag... Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och grodbebis -070723
    Jaha då är det nog därför. Jag kommer ihåg när jag väntade Linnéa, då kunde man få sig ett par härliga sparkar mot revbenen och urinblåsan, men då var jag längre gången. Jag kommer väl att få mig ett par rejäla kickar jag med snart mot revbenen, för den sparkar ditåt oftast. Var har du din moderkaka? jag har min i framvägg. 
  • Vickyb

Nu skall jag åka i väg till blomsterlandet och köpa blommor till mamma. Vi skall upp och göra fint på hennes gravplats.

Kikar in lite senare!!

• Vickyb
    mrsbygg skrev 2007-04-06 15:02:18 följande:
    så vart ute å lekt i lekparken. jag har gjort massa sandkakor och sagar har haft sönder dom heheusch blåser som fan här, haglade lite en sväng oxå fast solen sken lite mysko!har städat balkongen nu oxå. så nu fan vill ja ha pengar!men baahh, titta ut nu, strålande sol, lite enstaka moln men det snöar!!?? skummt väder..hehedenna ungen verkar ha nått emot mina revben! försöker kicka bort dom verkar det som. sen får ja inte sitta som ja vill heller. sitt ja på nå sätt den inte tycker, ja då jäklar får ja veta det oxå!!
    Vi har oxå rensat balkongen idag. Det låg en hel del där ute som man samlat på sig och inte orkat gå ut och tömma med en gång Men nu äntligen är det klart och nu skulle jag bara vilja ha lite extra cash att kunna shoppa utemöbler, blomor och krukor och göra riktigt fint där ute!
  • Vickyb
    Beckah82 skrev 2007-04-06 15:14:42 följande:
    Hehe jag har nog rätt stor mage ändå ♥ Vad varje gravid borde läsa: www.familjeliv.se/Forum-2-143/m18636352.html
    Oj vilken kagge du har nu eller skall man säga vilken liten mage du hade i v39+6
    Fin mage har du iaf! Min har växt mycket nu under bara ett par dagar! Ibland undrar man ju egentligen hur stor man kommer att bli denna gången! *Huuua* Börjar redan kännas rätt tungt!
  • Vickyb

Åh ser att det snackas mat.. Mums filibabba! Idag har vi äit stekt kotlett med potatiskroketter och grönpepparsås + massa gurka och tomat.
    Nu när dottern lagt sig så skall jag ta och hämta en sandwich i frysen. Har köpt GB´s favoriter med piggelin, snadwich, nogger, 88:an Mm.. va gott!
    Hon fick en glass efter maten och nu är det mammas tur att gott på en glass..

mammab : Åh jordgubbar tänkte jag köpa idag.. det är ju såååå gott!

• Vickyb
     Glad Påsk tjejer !!

Idag har vi haft sambons föräldrar hemma på påsklunch. Riktigt gott var det! Nu får jag vänta ända tills midsommar tills man får njuta av denna härliga traditionella mat. Längtar till färskpotatisen.. gräddfilen och gräslöken.. jordgubbar och grädde/glass..

Nu kollar vi tippet, snart börjar väl dragningen på lotto, sen skall vi äta lite godis och kolla på Göta Kanal II .

Ha en fortsatt Glad Påsk!

Kram
  • Vickyb
    Lindisen81 skrev 2007-04-08 07:46:08 följande:
    hej på er! Jag har bytt nickname för att förvirra er lite Mitt förra var LindaoJohan men då sambon aldrig är ute på sidan så bytte jag till "mitt" nick istället!! Hoppas ni inte blir för förvirrade!!mama77;  jag ser oxå väldigt ung ut, är 26 men blir ofta tagen som runt 19 typ... men men, kan ju se fram emot det när jag är 35-40 och fortfarande ser ung utJag som vakna först idag oxå?  halv 7, fattar inte men jag kan inte sova längre än så på morgonen även om jag känner mig lite småtrött... www.lindisen.bloggagratis.se www.lindisen1981.pixbox.se
    Dottern väckte mig 05.20 imorse.. *suck* Hon ville ha välling så det var bara att trakska upp och göra det till hennes belåtenhet. Sen kunde jag inte somna om på ett tag eftersom hon höll mig vaken Men tillslut så gick jag och la mig på soffan och duns så somnade jag.
    När jag vaknade för en kvart sedan stod dottern i köket (dörren var stängd) och stod och åt från hennes påskägg.. Det var inte en godis utan hon har stått där ett tag och ätit sig mätt på godis. Hon hade tagit en stol från sitt rum och öppnat dörren med. Smart unge!
  • Vickyb
    Calylite skrev 2007-04-08 12:20:00 följande:
    Halvblod menar du att du INTE rånar tanter *ser chockad* men, men, vem gör då det Skämt-å-sido Folk borde ju fatta någon gång att man inte ska dömma hunden efter håret, sen kan man nästan säkert säga att de sitter hemma med en kopp kaffe och säger att de aaaaldrig går efter utsidan utan att de är insidan som räknas *suck*Vickyb haha, det var inte dåligt av henne Bara dags att ta fram hänglåset och kassavalvet för framtida julklappar annki72 det är ju en bra idé med ju att de alltid är där, som att äta samma mat hela tiden så lessnar man tillslut. Om man inte är glupsk som mig och kan äta trots ja inte ens är sugen, kommer på mig själv med att vräka i mig när man är proppmätt och osugen mest "bara för att" Märks väll om ungarna blir likadan eller har bättre huvud än mamma
    Haha, ja det känns nästan så..
    Får vrida på dörrhandtagen.. men vad hjälper det när hon vet att hon kan klättra på en stol och öppna ändå *suck*
  • Vickyb
    Ny magbild från v25
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3