Inlägg från: Beckah82 |Visa alla inlägg
  • Beckah82
    Pusselbiten86 skrev 2007-04-11 22:35:32 följande:
    Nej för jag brukar ha 115/55 Men idag hade ja 130/ 85...
    Då kollar de säkert igen nästa gång så att det inte blir högre för det är ju inte så bra. Det måste inte vara något även om man har 140/90 men de kollar en då så det inte blir havandeskapsförgiftning men det är vanligast på förstföderskor iofs.

Jag tyckte det var lite högt när jag var på förlossningen för 2 veckor sedan och hade 120/80 men de verkade inte tycka det var något konstigt.

Ända gången jag haft så högt innan var när jag skulle föda Victor.
    ♥ Vad varje gravid borde läsa: www.familjeliv.se/Forum-2-143/m18636352.html
  • Beckah82
    Peur skrev 2007-04-11 22:55:08 följande:
    Usch jag blir så orolig och måste fråga er som har koll. Jag brukar känna sammandragningar kanske 2-3ggr per dygn normalt och nu ikväll har jag säkert haft 20-30 sammandragningar på tre-fyra timmar. Hur normalt är det? Är det något jag bör kolla upp? De gör inte ont överhuvudtaget utan livmodern "bara" spänner sig liksom.
    Vad har du gjort idag då? mycket ansträngning?

Farligt? Tja..det går lixom inte att säga. Vissa sammandragningar påverkar livmodertappen, andra gör det inte.

Mina SD gör det inte trots att jag har kunnat ha riktiskt ktaftiga, regelbundna, täta.

Går inte att säga...måste kollas om man är orolig.

Lycka till
  • Beckah82
    Peur skrev 2007-04-11 23:06:51 följande:
    Tack för svar Beckah.Jag har iofs gått massor idag upp och ner från kullar för att hämta in hästar, kanske det kan spela in? Jag trodde att man måste ha "onda" sammandragningar för att de ska påverka livmodertappen.. usch.. känns otäckt att jag kanske orsakat det själv.Tror jag ska gå och lägga mig och hoppas det lugnar ner sig, och om det inte gör det får jag kanske ringa och höra med nån.
    Jag skulle tro att du bara behöver vila lite och att det inte påverkat alls. Ingen fara på taket med andra ord.

jag är jättebra på sånt vad gäller andra höhö när det gäller mig själv lyssnar jag inte på mig själv...då är jag jättehispig och nojig...fast jag egentligen borde lyssna på att det inte är någon fara

Ja alltså...sammandragningar  så här tidigt i graviditeten är oftast bara helt vanliga normala förvärkar som inte gör något och de kan öka lite om man stressar eller haft en tung dag osv.

Ta du och lägg dig och se vad som händer. Kolla även regelbundenheten och exakt hur ofta. Om inte annat är det bra att veta om du ska ringa förlossningen och rådfråga.

Lycka till.
  • Beckah82
    Lindisen81 skrev 2007-04-12 08:21:54 följande:
    Godmorgon på er!Jonali; lycka till idag!!!Själv känner jag mig som världens lyckligaste efter ultraljudet! Att veta bebisens kön tyckte jag först kändes lite onödigt, gjorde det mest för sambons skull. Men nu när man vet så är det som att man fått en helt ny kontakt med bebisen. svårt att förklara. Någon som förstår vad jag menar???
    Ja, det gör jag det blir en person, en individ istället för luddit bara "bebisen" som är ett vad som helst.
  • Beckah82
    Jessa6 skrev 2007-04-12 11:49:08 följande:
    Beckah: Fin bild, känns lite lik min...
    Jaha nää inte visningsbilden...jag menar att jag lagt en ny bild i foto-tråden.

Javisst har vi lika visningsbild...men inte är din unik inte hehe tror vi delar "idé" med hundratals andra på nätet
  • Beckah82

Mjukis;

Jag brukar ligga på 105/55 - 110/65 (varierar däremellan) men sist hade jag iofs 120/80

Jag fattar inte det där med glukosen eller sockret alla pratar om? Jag har aldrig gjort sånt? När/hur/varför gör man det?

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3