Peur skrev 2007-04-11 23:06:51 följande:
Tack för svar Beckah.Jag har iofs gått massor idag upp och ner från kullar för att hämta in hästar, kanske det kan spela in? Jag trodde att man måste ha "onda" sammandragningar för att de ska påverka livmodertappen.. usch.. känns otäckt att jag kanske orsakat det själv.Tror jag ska gå och lägga mig och hoppas det lugnar ner sig, och om det inte gör det får jag kanske ringa och höra med nån.
Jag skulle tro att du bara behöver vila lite och att det inte påverkat alls. Ingen fara på taket med andra ord.
jag är jättebra på sånt vad gäller andra höhö när det gäller mig själv lyssnar jag inte på mig själv...då är jag jättehispig och nojig...fast jag egentligen borde lyssna på att det inte är någon fara
Ja alltså...sammandragningar så här tidigt i graviditeten är oftast bara helt vanliga normala förvärkar som inte gör något och de kan öka lite om man stressar eller haft en tung dag osv.
Ta du och lägg dig och se vad som händer. Kolla även regelbundenheten och exakt hur ofta. Om inte annat är det bra att veta om du ska ringa förlossningen och rådfråga.
Lycka till.