Inlägg från: Beckah82 |Visa alla inlägg
  • Beckah82
    Mjukis82 skrev 2007-04-12 14:29:10 följande:
    Jo, man kollar med stick i fingret... först när man kommer dit ska man vara fastande! Jag skulle vara där klockan 8 i morse och fick inte äta efter klockan 24 igår. sen dricker man en sockerlösning, typ ½ liter (sååå jävla äckligt), och sen ska man sitta där i två timmar och inte göra ngt alls (för att man inte ska öka förbränningen)... och SEN sticker dom en i fingret för att kolla blodsockret!
    Okej...för så gjorde jag i vecka 24...kom dit, fick ett stick i fingret...dock inga som helst förberedelser eller sånt.

Då hade jag 4,5. Är det bra?
    ♥ Vad varje gravid borde läsa: www.familjeliv.se/Forum-2-143/m18636352.html
  • Beckah82
    nasse01 skrev 2007-04-12 20:07:07 följande:
    Har fått tillbaka min migrän nu!Trodde man skulle slippa den som gravid... Får synflimmer först och sen huvudvärk.Fick både i går kväll och idag på jobbet...Är väl stress igen och så trött som man är. Vad ska man göra???Någon som kan tipsa? Är det farligt att få migrän som gravid, kan det påverkar barnet?Ska till BM på tisdag och göra sockertest får ta upp det med henne då tänkte jag.
    Alltså...tycker du ska kolla upp för det måste inte vara migrän...

Synrubbningar och huvudvärk kan även vara havandeskapsförgiftning. Om du har möjlighet att kolla blodtrycket så gör det.
  • Beckah82
    nasse01 skrev 2007-04-12 20:24:07 följande:
    BeckahNja, nu är det ju tyvärr så att jag har haft migrän till och ifrån under ca 15 år. Så visst är det migrän, men frågan är ju kanske lite mer vad är det som utlöser det just nu.Något med graviditeten eller detta arbete som man har som håller på och bränner ut en. I samband med att man är så trött!Så hemskt har 2 övertidsjobb inplannerade nästa vecka, och det är ju inte speciellt kul när man nu är helt slut när man kommer hem från jobbet.
    Ja, jag beklagar. Jag har läst det förrut alltså så det var inte att jag är ouppmärksam

Förstod att du haft det innan. Menändå...det måste ju inte vara det, om du haft ett uppehåll (eftersom du skrev fått tillbaka) så tänkte jag att det är intressant att veta blodtrycket också.

Hoppas det försvinner.
  • Beckah82
    solstraalen skrev 2007-04-12 20:19:57 följande:
    Men HALLÅ?!Såg att HM fått in nya mammalinnen idag, så jag prövade XL ( brukar ha L eller XL ) och den var ju för kort!?!?!Så extrem e jag inte.Vad tror de som tillverkar kläderna, att man har ett sexpack som gravid eller?Nä fy för dåliga mammakläder!!
    Ja, jag tycker det är jättedåligt...har också köpt en top från H&M som skulle vara gravid och amningströja...den passar snart inte...men men den får bli amningströja då.
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3