Inlägg från: Beckah82 |Visa alla inlägg
  • Beckah82

Jag längtar också till och ser fram emot förlossningen.

Kikade idag på syrrans film från hon födde och blev ännu mer sugen! fantastisk upplevelse att föda. Så himla häftigt...å så får man en bebis

Hennes är iofs liite missvisande i vissa fall för hon hade noll bedövning, inte ens lustgas coh skrek ingenting, bara födde helt naturligt en klump på 4200 gram

♥ Vad varje gravid borde läsa: www.familjeliv.se/Forum-2-143/m18636352.html
  • Beckah82
    Jeppa skrev 2007-04-13 18:08:16 följande:
    Tack Norrbagge!Jag har en liten kille i magen *viskar* för jag får inte säga det till någon för det är tydligen jätte hemligt. Tycker bebisens pappa. Så skvallra inte!
    hehe

*

Klart man får vara nervig...ännu värre också...man får vara rädd! men det brukar ordna sig.
    jag är också rädd...jag är livrädd för att behöva göra kejsarsnitt...sicken mardröm...hoppas verkligen inte!
  • Beckah82
    Giafia skrev 2007-04-13 19:00:03 följande:
    Beckah: Du kan inte bara ha fått graviditetsklåda. En kompis till mig hade det. Läkaren tog massa prover innan det visade sig vara det. Hon hade jättemycket klåda överallt
    Jo mest troligt är det ju bara vanlig...men eftersom det är rätt mycket och ökar på kvällen så är det ju bra att kolla iaf

ja är inte så orolig
  • Beckah82
    Precis när vi är på väg att sätta oss i bilen kommer en av våra grannar och traskar efter oss (känner henne ej, har typ hälsat två gånger)

Granne: "Ursäkta..."
    (Jag stannar till vid bilen och inväntar att hon förmodligen har något viktigt att fråga/berätta)
    Granne: "Jo...jag undrar...VET du om det är tvillingar du ska ha?"
    Jag: "eh...nä...det är bara en!" (säger jag och ler lite besvärat)
    Granne: "Jaha...men du är ju så stor...?"
    Jag: "Ja...jo jag vet" (ler ännu mer besvärat och skyndar mig in i bilen)
  • Beckah82
    mrsbygg skrev 2007-04-15 10:18:42 följande:
    måste fråga en liten pinsamt eller ja intim fråga..när ni får orgasm, får ni oxå hemska sammandragningar?fick det igår nämligen. jätte obehagligt..inte orgasmen då, utan sammandragningarna
    app...har fått så hela graviditeten. Eller ja...jag har känt det ända sen livmodern blev så stor att den gick att känna utanpå.

Sen vecka 18 typ så blir det riktigt jobbigt. Stenhårt och ONT i magen, typ tre gånger värre än mina vanliga SD. Håller i sig i 2-3 minuter.

Väldigt obehagligt, men förmodligen rätt normalt och ofarligt. Sex ska ju inte skada i en normal graviditet.
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3