Inlägg från: Beckah82 |Visa alla inlägg
  • Beckah82

BF Juli-07 Nr3

Tvätta jasmineris och lägg i en kastrull med ALLDELES för mycket vatten jämfört med ris.

Koka tills riset är sönderkokt.

Tag 1 liter av risavkoket och blanda med 2 matskedar socker och ½ tesked salt= vätskeersättning med lite stärkelse som an stabilisera magen lite plus ge lite näring.

♥ Vad varje gravid borde läsa: www.familjeliv.se/Forum-2-143/m18636352.html
  • Beckah82

Ja, som jag sagt i tråden... i vecka 21 så gjorde jag ett UL hos våran gynläkare här på orten som meddelade att jag väntar en liten tjej...en flicka till 80-90 %.

Lyssna aldrig på sådant...

Idag på ett riktigt Köns-UL fanns INGEN tvekan. Där visade lille Alvin upp hela härligheten med en stor pung och snopp. Jag höll på att svälja hakan ungefär och min syster som var med blev om möjligt ännu mer chockad men jodå en liten pojk är det garanterat. Jag är mer än överlycklig att jag inte litade på läkaren utan gjorde ett RIKTIGT köns-ul. Värt varje krona! Nu VET jag iallafall

• Beckah82
    humlan1973 skrev 2007-04-18 14:33:06 följande:
    Jag har en kompis som de sa att det ser ut som en tjej... hon har 2 pojkar innan. Sa hon blev jatte glad! hoppas att det stammer for henne da! Hur kanner du dig nu? Ar du fortfarande i chock?
    Nä jag smälte det ganska fort. trodde jag skulle sörja att jag förlorade Alva men så blev det inte. Hon bara poff försvann jag fick ju världens bästa ersättning: Alvin, som synes himla söt dessutom

Fick bara en bild...och det var denna för jag spelade ju även in en CD-skiva med UL:et så då fick jag ju bild på hela Alvin och snoppen och allt. Jätteglad.

Så kommer ag hem och stoppar skivan i datorn och då händer det som inte FÅR hända...skivan är TOM! Jag vet inte om jag på något sätt kan beskriva hur ledsen jag är över skivan...tårarna bara forsar...ganska löjligt egentligen...är väl hormonerna...

Jag har iallafall ringt dit men de har inte telefontid...jag är så himla ledsen och besviken!

Mathias har precis bytt jobb så vi bestämde att han inte skulle besvära nya chefen med att ta ledigt eftersom vi ändå får UL:et inspelat...och så blev det inget på skivan...nu får han inte se Alvin och huvud, mage, ben, snopp och pung.

Jag ska kräva en ny tid för så här ledsen har jag inte varit på flera år tror jag. dagens i-landsproblem: jag har ingen film på sonens snopp...
  • Beckah82
    Madelene87 skrev 2007-04-18 14:40:26 följande:
    Beckah: Grattis till pojken =)Hur mycket fick du betala för ditt könsUL och vad gjorde du ditt?
    480 kr Barnmorskegruppen Gbg.

Hon vägrade mäta huvud och lårben och sådant trots att jag frågade...men hon gick med på att spela in en skiva som sagt...men det blev ju ingenting med det...
  • Beckah82
    Sylt skrev 2007-04-18 14:42:14 följande:
    Beckah --> GRATTIS! Skönt att få reda på det nu o inte få värsta chocken på förlossningen . Det blir bra med killar - vi "kan" ju redan den sorten *asg*
    Ja lite så känner jag 2Bra, pojke...det kan jag "
  • Beckah82
    little baby skrev 2007-04-18 14:58:00 följande:
    Beckah: Vad har storebror trott då? En pojke eller flicka? Och vad sa han när han fick veta att han ska få en lillebror`?
    Han och pappan trodde pojke och jag trodde flicka tills förra UL...då vi fick "veta" att det var en tjej sen har vi ju varit inställda på flicka.

Han blev mäkta förvånad när jag kom hem och visade UL-bilden och förklarade att det var hans lillebror Men glad tror jag.
    ♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin BF --> 070705 ♥
  • Beckah82

...Mathias vet dock inte än hahaha han har ingen mobil på jobbet

♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin BF --> 070705 ♥
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3