• Vickyb

BF Juli-07 Nr3

JoNaLi skrev 2007-04-12 15:07:19 följande:
    Heej tjejer!!NU är jag hemma igen efter en underbar dag!! Nu vet vi!! Vi skall få en FLICKA!!En dotter till skall jag få! haha jag som trodde jag såg en snopp!R blev så glad! Å jag med! Det är som du sa Lindisen att det blir mer personligt! Det känns verkligen skillnad nu på något sätt.. att veta. Jag e verkligen SKITGLAD!!!! Hon ligger med huvudet ner och kissade precis när vi kollade om hon var en hon! haha det var kul att se! Lilla tösen väger ca 1250g! Sol: Jättebra jobbat! Jen2006: jag har oxå broblem med lathet som gör att jag inte gör mer än vad jag gör.. tränar å så. Jag borde det så som jag känner att man svullnar upp. men men.. om jag känner mig rätt så blir det nog inte mer än promenader då och då!Zandrisen: Jag e oxå jätteandfådd!! För minsta llilla ansträngning. Känner mig som 70 år med KOL Glukosbelastning eller vad det nu heter har jag inte heller gjort. De har bara tagit stick i fingret på mig. Har aldrig nämt något om nått annat. Så det är väl olika på olika ställen?Till lunch blev det kebabsallad för mig.. å självklart blev det en tipp topp efter som efterätt!Nu måste jag lägga mig å vile en timme innan jag måste hämta barnen. Skall jobba inatt.  *suck* vill inte men jag har "bara" 6 nätter kvar! Så jag skall hålla ut.. tösen verkar inte gilla att jag jobbar å springer på nätterna.. hon sparkar å slåss som en tok varje gång jag jobbar.. Åh va underbart det är att kunna säga hon till bebben ist för just bebin eller nått sånt! hihihi!!
    Åh, Grattis till en Flicka. Va mysigt!
    ღ Stolt och lycklig mamma till Linnéa & hennes syskon som är beräknat 070726ღ
  • Vickyb

Åh jag blir så himla sugen på att ta reda på vad det är för kön. Är så nyfiken så jag tror jag döööööör!!

• Vickyb

Morrn morrn.
    Sovit gott?

• Vickyb
    Halvblod skrev 2007-04-13 06:51:52 följande:
    God morgon tjejer!Ska på sockerbelastning om 45minuter så nu sitter jag här hungrig och törstig *suck*...hoppas provet är bra så slipper man göra detta fler gånger denna graviditet.Min visdomstand gör bara mer och mer ont och panodil gör verken till eller från, inte för min kropp iaf som är van vid betydligt starkare tabletter.Idag börjar budgivningen på "vårt" hus men redanigår la vi in ett litet "chock-bud" så jag hoppas många har hoppat av redan så att allt går lite snabbare och blir klart redan idag.Har inte läst igenom tråden på flera dagar men har sett att det har tillkommit ett par flickor bland alla kommande pojkar i denna tråd ...kul! Nej, en kort promenad med hunden nu sen beger jag nog mig...orkar inte sitta här hemma och vara hungrig längre.
    Måste fråga, Varför gör man sockerbelastning?
  • Vickyb
    humlan1973 skrev 2007-04-13 07:14:16 följande:
    Ni far lova att inte skaratta, men jag tror att jag har hittat ett namn. Ni maste lova att saga arligt va ni tycker.Ringo
    Ringo.. Ja det var lite speciellt. Låter mer som ett lotto-bingo spel enligt mitt tycke.
  • Vickyb
    humlan1973 skrev 2007-04-13 07:34:44 följande:
    Tack for kommentaren Vickyb! Vi ar ute efter ett namn som ar latt att saga och later lika pa engelska och svenska och ar ovanligt... Och inte for konstigt forstas...
    Jaha, det skall klinga lite engelskt oxå. Ja då förstår jag! Det är svårt det här med namnval.. Vi har ett pojknamn iaf som vi är överens om, och det blir en LEO om det är en pojke, annars är det nog bara jag som funderat på tjejnamn. Sambon tror starkt på att det är en pojke denna gången. Hehe. Jag tror mer flicka.
  • Vickyb
    solstraalen skrev 2007-04-13 07:36:22 följande:
    Alltså, hur de ut om man har jenas, med mudd som går upp på magen och sen ett linne där mudden lyser igenom?? Har ett MEGAlångt ljusrosa linne från GINA som verkligen täcker min mage *otroligt*, men vill ju slippa ha dubbla linnen på mig eftersom de blir såååååååå varmt.Men de ser ju knäppt ut när man ser mudden igenom.
    Ja kanske lite, men va sjutton.. vem bryr sig egentligen. Hehe.
  • Vickyb

Just de tjejer.. FREDAG DEN 13:E IDAG!! *Påpeka*

• Vickyb
    mrsbygg skrev 2007-04-13 07:42:42 följande:
    sockerbelastning är väll för att se så man inte fått gravid diabetes?själv kan jag inte andas..känns lagom skrämmande..min höger lunga gör svin ont varje andetag känns som ett knivhugg, det gör ven ont i revbenen när ja trycker lite lätt..jätte obehagligt. vakna av det inatt, sen har det setat i..hoppas d försvinner senare idag..Jaha, idag..va ska man göra idag....ska mäta balkongen mer ordetligt så ja vet hur mycket trall det går åt ska få min födelsedags present av pappa redan idag..får se hur många slantar det blir.han sa att han tyvärr inte kune ge så mycker eftersom han ska iväg till fillipinerna i juni. han smiter iväg han fyller 60, så han skulle dra ner dit å träffa en tjej/tant han snackat me på internet..så ja har la en ny styvmamma när han kommer hem sen?!  aja...men men, får se hur mycket ja får om det blir 100 kr eller 1000kr...dom pengarna går till trall iaf
    Ok. Tack för svaret!

Vi köpte balkongtrall förra året.. så nu är det bara utemöblerna och krukor och blommor som fattas. Men vart jag skall få dom pengarna vet jag inte. Skall ju ha fest för sambon och han skall få en tatuering så de mesta går till han denna månaden! Och man kan undra vad han förtjänat för att få det.. Hm.
  • Vickyb
    solstraalen skrev 2007-04-13 07:42:59 följande:
    Alltså, ok att man ser muddens konturer, men ja menar, mudden är mörkblå och linnet är ljusrosa, så man ser ju även mörka färgen på mudden igenom linnet.
    Det skall kännas bekvämt för dig.. och sen hur det ser ut är skit samma
    Man är ju bara gravid i 9, nästan 10 månader.. och då har man rätt att se ut hur som hellst.
    På påskafton hade jag jeans med svart mudd och gul tunika, det syntes igenom men det var inte så pjåkigt!
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3