• L2K

BF Juli-07 Nr3

LindaoJohan - jag tycker att du borde kunna stämpla! men det måste du ju kunna ringa och kolla upp!

Här är mitt tidsfördriv för dagen; jag har fått en kompis att plocka hem massa gammal nostalgimusik till mig och jag har poppat den den för fullt!
    Lambada, Ice ice baby osv... Så kul så!!!!!!!!!!!!
    Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och grodbebis -070723
  • L2K

Appropå frukt och tjej/kille så kan jag säga att när jag väntade Basse så levde jag på frukt och grönsaker i alla former. Tappade godissuget helt och hållet!!! Jag tror inte det bara var graviditeten som gjorde att jag gick ner över tio kilo utan mer att jag faktiskt rörde mer på mig och åt helt rätt till skillnad från i vanliga fall.
    Med Oskar var det inte riktigt samma stora omställning men mer frukt än vanligt.

Den här gången, med en tjej i maggen, så kan jag säga att godissuget varit mycket större!!! Visst, jag hade en period med apelsiner och äter massor av jordgubbar men ändå så måste jag säga att den här graviditeten så har jag ätit mycket mindre frukt än med dom andra.

• L2K

Jordgubbar eller mango är också bra sötsugsstoppare!!!
    Mango är ju inte lika nyttigt men ändå bättre än godis.

Vill man välja godis är skumgodis lite bättre.

Mina små söta prinsar står just och sätter på sig min deo under armarna!!! Sötnosar!!!

• L2K

Har ingen aning om vad det är för temperatur just nu men kom precis in och det blåser lite men inte så illa och det kändes ganska behagligt ute.

• L2K

Förresten, ni som redan vet vad ni väntar, har ni berättat det för "alla" eller håller ni lite på det?

Sambon är lite grinig och tyckte jag kunde ha berättat för mamma så ingen annan säger det först... (Våra familjer umgås en hel del på helgerna) Han har berättat för sina föräldrar och sin syster och hon för sina barn. Själv har jag berättat för några kompisar bara.
    Mamma och pappa visste inte ens om att vi skulle göra ett köns-UL så jag kände att jag ville suga på det lite till innan jag säger nåt...
    Sambons syster och försäldrar visste innan plus att dom inte ser poängen med ett köns-UL och inte litar speciellt på det vilket spegalar av sig på sambon.

Min mamma däremot kommer bli överlycklig när vi väl berättar det för hon har bara killar som barnbarn nu.

äsch... Vet väl inte riktigt vad jag vill ha sagt. Blev lite grinig på sambon bara som gnällde för att jag inte har sagt nåt ännu... Ändå är det han som inte vill lita på det till 100% än...

• L2K

Gomorron, gomorron!

Jag är alldeles chockad! Lyckades somna om till halv nio idag!!!!! Ungarna kom vid sex men sambon tog dom och jag fick sova för ovanlighetens skull! Så skönt så!

Calylite - Ja, det är skönt att ha nåt att skylla på när dom är dyra! Själv satte jag i mig ett halvkilo igår kväll!

Zandrisen - vilken mysig anledning! Jag funderar på att berätta imorn när vi ska till min mormor på påskmiddag... Sambon är dock inte riktigt lika road av det med tanke på all släkt som kommer vara där. Fast å andra sidan, vet mamma innan så blir det ändå samma effekt.

Mjukis82 - Jo, verkar som alla undrar vad det är den här gången! Men å andra sidan så har vi fått frågan mycket mindre sen vi var och kollade! men det kommer väl.

Vad jobbigt med dina drömmar!!!! Önskar att jag kunde "låna" dom av dig ett tag så du kanske kunde få nån natt med lite mer ro.
    Vi pratade lite om vår oro igår, och det är väl mest att få gå långt över tiden, eftersom det är då det har hänt saker för folk i min omgivning. Men jag vet ju att jag har min BM bakom mig så det borde väl bli bra.

• L2K
    Jessa6 - Håll hårt i honom så han inte rymmer i framtiden. Vilken härlig start på dagen!!!
  • L2K

Hmm... Kanske dags att stänga av datorn när man börjar få ont i huvudet.

Ungarna har suttit och spelat spel på den andra datorn medan jag har surfat runt på fl. Tur att det är en dag när man får ta det lugnt i dag. Hehe....

Ungarna beställde pommes och köttbullar till lunch och sen ska vi ut och trotsa väder och vind. Blåser, är kallt och strålande solsken! Kunde gärna ha fått vara lite varmare... Ska se om jag kan få Basse att cykla utan stödhjul till centrum. Om han vågar... Han är en liten fegis han. 

Ha en härlig dag!!!

• L2K
    Norrbagge skrev 2007-04-06 13:41:41 följande:
    Har lagt ut bilder på min lite tidiga v 26 mage i galleriet. (går in i vecka 26 imorrn)Haha den ser verkligen ut som ett spett!!
    Vilken fin magge!
  • L2K
    Norrbagge - Tack!

Vickyb - Här är en till liten som sparkar för fullt!!! Nästan så man blir lite trött på det ibland.

Och Glad Påsk till dig med!!! Och alla andra!!!!
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3