• L2K

BF Juli-07 Nr3

Beckah82 skrev 2007-04-06 20:30:01 följande:
    Kinnas McDonalds har OFTA slut eller har inte fått in osv osv...saker som går på reklam man blir sååå besviken... plus att det alltid tar 100 år att få maten oavsett om det är mycket eller lite folk eller mycket eller lite personal...Garanterat Sveriges sämsta och jag har besökt många på många olika ställen i Sverige. ♥ Vad varje gravid borde läsa: www.familjeliv.se/Forum-2-143/m18636352.html
    Du ska ALLTID lämna klagomål om det strular!!! Är det så att ni ofta råkar ut för att kampanjprodukter är slut ska ni meddela det. Får ni fel mat eller får vänta länge eller om maten inte känns fräsch ska ni meddela det.
    På hemsidan finns det så man kan både maila och ringa.
    Allt vidarebefodras till rest.chefen som får kolla upp vad som har skett. Ofta får man nån liten kompensation. Det är bra om man kan ett ungefärligt klockslag när det har hänt med.

Och om det är så att maten inte stämmer med era förväntningar när ni ska äta, tex att pompan känns kall eller sladdrig så gå och be om ny!!!! Många restauranger slarvar tyvärr med den biten!
    Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och grodbebis -070723
  • L2K
    mammab - det tycker jag!

Ni som har katt hemma, hur reagerar dom på er mage?
    Satt med mitt lilla monster i famnen och så sparakade det på henne och hon ser jättesur ut då.
  • L2K
    mammab - hehe... Min är gosigare men gillar inte alls sparkarna!

Nu ska jag se på Criminal minds.
    Ha en trevlig kväll!
  • L2K

Gomorron, gomorron!
    Här är en till som är vaken! Oskar kom och väckte oss kvart i sex. Skrikandes En halvtimme senare kom Sebastian. Men, men... Så är det att ha småbarn.

LindaoJohan - du får gärna skicka hit lite nybakat bröd!!! Mumsigt det lät då!!!

Idag ska vi till min mormor! Ska bli kul, har itne träffat henne på länge!

Vi väntar med spänning på att mamma ska höra av sig nu... Vi skickade en påskhälsning med mms där vi skrev att Tony, Linda, Sebastian, Oskar & lillasyster önskade glad påsk. Ska bli kul att se om det blir nån reaktion på det.

• L2K

Gomorron Lindisen81!

Nädu, inte var du först, men jag har tagit sån tid på mig att läsa igenom allt sen igår så du hann först med inlägg.

Igår va vi hos min mormor och målade äggoch åt mat tills vi nästan sprack!
    Oskar kom på att måla ägg va jättekul. Han målade mest av alla, säkert minst 10st. Mest spännande var det att doppa dom i färg.

Min moster och kusin kom med namnförslag när dom fick höra att det är en liten prinsessa; Mejra Joanna, efter dom själva... Vi tackade nej.

tbmh - jag håller med, varför ska godis serveras så tidigt...? Och folk ska skita i om man inte vill ge det!!! Vi försöker hålla hårt på lördagsgodis men har en i min bekantskap som inte kan förstå att vi inte vill fuska tex på väg hem från dagis ibland. Orsaken till min övervikt är socker, varför skulle jag vilja lära min barn det då?

Sebastians första riktiga kontakt med godis va på dagis av alla ställen!!!! Dom andra barnen kastade sig över det men han visste knappt va det var. Då va han runt två år. Med Oskar kom det tidigare men det är för att han har så snäll storebror.

• L2K

Tjo!

Vi kommer inte skaffa andningslarm. Dels har vi klarat två barn utan och dels för att jag nog skulle tycka att det är för jobbigt med alla tjuvlarmningar.
    Jag har alltid lagt en hand på barnen för att känna att dom andas, gör fortfarande så.
    Men visst har oron blivit större iom att vi har två barn som har dött i SIDS (psd) i vår omgivning. Men samtidigt tror jag inte att min oro kommer bli mindre snarare större om jag har ett larm... Men det är jag det.

Mjukis82 - jag tycker ni ska stå på er och kräva att få låna larmet om ni vill ha ett. För jag tror inte ni har rätt till det fast ni har förlorat barn om jag inte minns helt fel. Men kan ju va olika från sjukhus till sjukhus med.

Vad gäller sötningsmedel så unviker vi det så gott vi kan. Dels så har jag själv väldigt svårt för det och sen hör man titt som tätt att det inte är bra och varför ska ungarna ha det då... Dom säger ju dessutom att barn under tre år inte ska ha det så jag kan bli jätteirriterad när vi är hos bekanta med barn och dom bara har typ fun lignt att servera till fika åt barnen. Det händer tom att vi säger nej då, men det är ju svårt att förklara det för barnen.

• L2K

Vad kul att fler än jag funderar på vilka kläder som ska med till BB.
    Båda killarna har åkt hem med en gul plyschdress så den kommer garanterat att åka ner i väskan. Men jag är rädd att den kommer vara för varm, det är långa ben och armar och hela fötter... Vi får väl se.

På tisdag tänkte jag gå över till min granne som har kassvis med kläder till vår lilla tjej. Hon har väntat i flera månader på att få höra att det skulle bli en tjej så jag kunde få kläderna. Så här ska "shoppas".

Vilopuls? Ingen aning. Vilopaus? Så ofta jag bara kan! Gärna med en bra bok.

mammab - min svägerska hade graviditetsmigrän. Är det kanske nåt sånt du har åkt på?

• L2K
    Prinsessan Zelda skrev 2007-04-09 10:23:23 följande:
    Du har gått 174 fulla dagar av 280   
    Du är i vecka 25   
    Du har gått 24 fulla veckor och 6 fulla dagar (v24+6)   
    Du är i 6:e kalendermånaden   
    Du är i 7:e graviditetsmånaden (lunarmånaden) 
    Du är i trimester två  
    Du har 106 dagar kvar till förlossning bli biten: www.monstersgame.se/
    Kopierar! Likadant för mig.
    En vecka kvar till tvåsiffrigt för oss!!!!
  • L2K
    Prinsessan Zelda skrev 2007-04-09 11:11:49 följande:
    japp bli biten: www.monstersgame.se/
    Ja, nu börjar det verkligen kännas att det går frammåt.

Har ni testat utemöblerna?
    Jag va ute en sväng med ungarna men jag tycker inte att det var lika kul som dom...
  • L2K
    solstraalen skrev 2007-04-09 11:16:19 följande:
    Nåväl, ut kommer ju bebisen förr eller senare Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och lillen v.28
    Ja, inte har vi nåt val heller.
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3